Gå till innehåll

Stockholmsträffar


Gabbi

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

aha okej ,då förstår jag:)

sitter inne på forumet flera timmar varje dag så hoppas det blir nån ny träff snart!:D

Du är inte ensam om det! Jag vet inte om det finns någon mer organiserad förening än detta. Det var därför jag rekomenderade denna tråden.

Jag hoppas det är någon som känner sig manad snart, har för mig att nånon/några pratade om öl i Sumpan? :skal

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snackas mycket om saltvatten och öl på denna tråd - två av mina favorithobbies! Men det förefaller vara rätt mycket snack, eller...? Jag skulle kunnna tänka mig att bjuda på lite salt öl hemma hos mig för att släcka er törst. Patrik, Ove och Broder Isak känner jag redan och har kollat in era fina kar och vill gärna träffa fler knäppskallar som jag (som lägger ned familjen semesterkassa på koraller:ler:).

Jag fick mitt först söt-kar då jag var 12 bast och har sedan dess till och från varit drabbad av mer eller mindre allvarliga symtom av akvarism. Sedan ett drygt år har jag åkt dit på tyngre grejer - SALT! Startade först ett 60 lit nano och i somras ett 400 liters i form av ett "Kina-kar" av märket Aquastyle Bullet. Är en 180 cm långsmal rumsavdelare där jag fått göra en del speciallösningar för att få plats i det smala karet/möbeln. Jag skrev en liten artikel i höstas som man nog kan hitta på forumet om man söker under Aquastyle (ska försöka hitta länken).

Om ni är intresserade så skulle vi kunna ses hemma hos mig nästa lördag den 29/3 vid 15-tiden för en öl eller kaffe (då hinner ni till Triton före;)) om nu inte Patrik har nått på G i Sumpan. Jag bor i Bromsten/Spånga på Båtsman Stens väg 28, tel. 7600383. Går fint att åka T-bana till Rinkeby och promenera 6 minuter över fältet till Bromsten.

Vore väl bra om ni mailade mig här på forumet så jag vet hur många som kommer och hur många pallar öl jag ska skaffa :skrattar:.

Tills dess - drick inte saltvatten, öl är bättre!

Glad Påsk!

/Gierth

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade min artikeln som var inlags av Fredrik på Aquastyle. Har ju runnit en del saltvatten sedan dess och jag har lärt mig ett och annat så jag skulle nog inte göra allt på samma sätt idag, men det kan vi ta då vi ses....

På bilderna ser ni inte många koraller, men det är bra mycket bättre idag!

http://www.aquastyle.se/Bullet%201800%20korallrev.pdf

/Gierth

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Är det viktigt att man e boende i sthlm-området? Eller kan en enkel man från Hälleforsnäs tänkas få komma med? Dock har jag inte kollat på vad som e planerat för den helgen här hemma. Jag har ivf. behov av att se lite teknik och kar för pågående planering av första karet me salt. Om man e välkommen och datumet passar, kan man ta me älsta grabben (16 år)?

Vänligen

/Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mikael!

Vi har aldrig haft några regler att man måste bo i Stockholm (bor inte där själv) och det är bara att komma om man är intresserad av salt. Skicka ett PM att ni tänker komma 2 stycken! Tyvärr kommer jag inte själv denna gången!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Är det viktigt att man e boende i sthlm-området? Eller kan en enkel man från Hälleforsnäs tänkas få komma med? Dock har jag inte kollat på vad som e planerat för den helgen här hemma. Jag har ivf. behov av att se lite teknik och kar för pågående planering av första karet me salt. Om man e välkommen och datumet passar, kan man ta me älsta grabben (16 år)?

Vänligen

/Micke

Javisst är ni välkomna Micke! Hur många av oss 08-or tror du är det från början? Själv är jag en gla å go värmlänning. Skillnaden är bara att jag varit i stan lite längre än du hinner på lördag...

Varmt välkomna!

/Gierth

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen och tack Gierth för välkomnandet! Vi blickar mot lördag med stora ögon och längtar.

Jag kan tillägga att jag är på jakt efter lite saker och jag har nu planerat in att delta på träffen hos Gierth. Så är det någon som har följande till salu och skall komma på träffen så är detta intresseant:

Skummare (köpt idag)

Uv

Överrinningsbox ca 2000L/t andra även av intresse

Död ls

Böcker på svenska

Ljusarmatur

rör till ovan

Mätinstrument

mm

PM till mig om du känner dig träffad.

Ps. Ni hittar kanske något i era lådor som ligger och tar plast som ni kanske tycker skulle komma väl till pass för en H-näsare som är under planering. DS

Sump, kar är inköpta utan borrhål och möbel på pappret.

Vänligen

/Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Micke, tyvärr har jag inte nått nyttigt för dig i gömmorna, men kanske någon annan som kommer. Som jag har fattat inläggen här i tråden ser det nu ut som om du och Hellman kommer och kanske även Broder Isak och Adddo, men de skulle kolla möjligheterna. Dessutom kanske vi får nått besök från vännerna på AkvarieLeasing i Sumpan.

För er som missat tidigare inlägg:

Lördag kl 15 på Båtsman Stens väg 28 i Bromsten, Spånga! tel 08-7600383

Ni och fler som vill och har tid (posta bara en hint om att ni kommer) är varmt välkomna! Jag fixar öl och snacks eller kaffe mä döpp om någon hellre vill ha det.

/G

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...