Gå till innehåll

Emils 768 liters


watter

Rekommenderade inlägg

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Ser riktigt bra ut
det börjar närma sig nu Emil ;) kommer nog bli kanon snyggt detta! :smiley20:

Tackar :) Igår flyttades allt från det gamla karet till det nya karet. Alla fiskar har klarat sig och verkar glada för det nya hemmet :)

Kommer bilder imorgon när ljuset har monterats upp ;)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjusigt Emil.

Välmående fiskar i krispiga färger! Ska bli kul att se när du får helheten klar!

Riktigt fina bilder :smiley20:

Ska bli kul att följa.

Fina Firrar !
Saknar min gamla segelfenskirurg väldigt mycket när jag ser din. :)

Ser väldigt bra ut Emil!

Tack så mycket allihop :) Ska ge mig på att börja bygga rev nu, kanske hinner knäppa några bilder ikväll..vi får se ;)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser ifram emot dom.. lite volym o leka med.. :)

Ja det är så jäkla kul med ett lite djupare kar, ger många fler möjligheter när man bygger revet :)

Jag tycker stenen ser bra ut sådär, vore det mitt val skulle jag inte ändra på mycket vad det gäller aquascapingen! :)

Jo det blev rätt bra, men inte som jag ville ha det :P Har ändrat lite nu och inser att jag måste köpa nästan lika mycket sten till för att kunna göra det jag vill. Funderar på att dra en runda till zoogiganten imon och köpa lite, får se :)

Vilket fint ljus du har! Färgerna är ju perfekta på bilderna. Men det var lite koraller. Har du kvar i det gamla karet?

Tyvär så dog dom flesta av mina koraller i sommras. Detta pga ett dumt misstag från min sida. Det var helt enkelt så att jag tänkte byta från MH till t5 för att klara sommaren. Jag slängde iväg en beställning på en ATI sunpower 6*80 w. Vänta ett par dagar och tänkte att dessa sista 3-4 dagarna klara jag mig utan kylare så jag säljer iväg den som jag hade planerat från början. Efter detta börja allt klabb, ingen armatur kom på ca 4 veckor. Jag skicka mejl till den tyska butiken om status? Jag fick som svar att ATI lova dom en leverans i veckan. Men icke blev det så, dom hänvisa mig till ATI där jag fick prata med deras ansvariga. Han sa att deras spareparts som var slut skulle komma om 4 veckor. Vi detta laget hade dom flesta koraller redan börjat bli dåliga, men jag tänkte att jag behöver den så jag väntar väll. Tyvärr var detta ett jäkla misstag eftersom det inte hade kommit några resarvdelar efter 5 veckor. Då avboka jag min order och beställde en fauna marine från triton ist. Så en samman fatting av allt kan vara min dumhet att sälja kylare innan jag fått armaturen och av ATI som var RIKTIGT DÅLIGA enligt mig.

Vilka bilder!:smiley20: Flera? Ja tack!

Gillar bilden med clownen och euphyllian speciellt!

Tackar :)

riktigt nice Emil! ja nu fattas bara korallerna ;) och jag får lov att hålla med stig ang ljuset, det blev helt perfekt tycker jag!

Tackar tackar, det värmer :)

ser nice ut , nu blir man sugen att börja på ett nytt kar som e större

:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fan va surt med dina koraller... fiske och fiskar fick in en sändning idag...

riktigt stora montiporor för 600:- tror jag det var kanske 15-20 cm i diameter det är riktigt priser värt, dom var gröna, hade en riktigt fin seriopora ??? lila ... bara ett tips om du vill fylla upp med koraller av storlek :)

ha det gott

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fan va surt med dina koraller... fiske och fiskar fick in en sändning idag...

riktigt stora montiporor för 600:- tror jag det var kanske 15-20 cm i diameter det är riktigt priser värt, dom var gröna, hade en riktigt fin seriopora ??? lila ... bara ett tips om du vill fylla upp med koraller av storlek :)

ha det gott

Tack för tipset :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Lite ny uppdatering!

Har inte hänt så mycket på själva inbyggnaden av allt. Revet är färdigbyggt och all teknik är installerad. Det blev 16 kg ny sten (död sten) som behövdes för uppbyggnaden, funderar på att köpa lite till för att täcka boxen :)

Lite bilder...

32114263644.jpg

32114263590.jpg

32114263542.jpg

32114263658.jpg

32114263677.jpg

32114263640.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fint, kanske du kan köpa lite platta stenar och sätta dem runt ytavrinningen.

Kör du kalreaktorn och skummaren på returpumpen?

Tack :)

Ja, jag fundera lite på också att köpa platta stenar..ska se vad jag hittar nästan gång ;)

Jag matar min skummare från ytavrinningen och jag matar kalkreaktorn från returen (bypassen)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...