Gå till innehåll

Emils 768 liters


watter

Rekommenderade inlägg

Ja, då var det dax att starta en ny tråd om mitt kommande bygge. Idag har jag vatt i Göteborg och hämtat karet på majornas glas, väl hemma blev det ett jäkla jobb att få upp det lägenheten. Men det gick till sist, tacka gud för det :) Tyvärr upptäckte jag ett fel precis, karet är felgjort :( Jag beställde ett 160*80*60 cm , tyvärr fick jag ett 160*70*60 cm....så det blir till att ringa Bengan imorgon och kräva tillbaka pengar.... I vilket fall som så är här några bilder på karet :)

mvh Emil

26117263197.jpg

26117263147.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Tack alla :)

Jag pratade med bengt idag angående felet och dom tillverkar ett nytt kar till mig så snabbt som möjligt. Dom kommer även att levera det till mig och hämta det gamla, så det löste sig rätt bra ändå...Enda nackdelen är att allt försenas någon vecka, menmen.

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack alla :)

Jag pratade med bengt idag angående felet och dom tillverkar ett nytt kar till mig så snabbt som möjligt. Dom kommer även att levera det till mig och hämta det gamla, så det löste sig rätt bra ändå...Enda nackdelen är att allt försenas någon vecka, menmen.

mvh Emil

Det var ju tur Emil men det suger att vänta när man väntat att köra igång. Du ska inte be dem sätta genomskinlig silikon på stagen etc som är ovanför ytan istället för svart?

Mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju tur Emil men det suger att vänta när man väntat att köra igång. Du ska inte be dem sätta genomskinlig silikon på stagen etc som är ovanför ytan istället för svart?

Mvh Peter

Tack för tipset, ska ringa till han nån dag och höra ;)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Surt att det blev fel, jag skulle fått panik! ;)

Jag ska ju också starta upp ett kar med måtten 160x80x60 snart, i optiwhite från majornas glas.

Pratat lite med benny på majornas och ha sa att iochmed att det blir 12 mm behövs inte mittstag, men då vill han sätta stag längsmed fram och bakrutan som är 80mm breda, vilket ställer till det då jag inte kommer att komma ner i min avrinningsbox.

Vad har du för glastjocklek emil?, är det optiwhite?

Är du nöjd med fogar osv?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Surt att det blev fel, jag skulle fått panik! ;)

Jag ska ju också starta upp ett kar med måtten 160x80x60 snart, i optiwhite från majornas glas.

Pratat lite med benny på majornas och ha sa att iochmed att det blir 12 mm behövs inte mittstag, men då vill han sätta stag längsmed fram och bakrutan som är 80mm breda, vilket ställer till det då jag inte kommer att komma ner i min avrinningsbox.

Vad har du för glastjocklek emil?, är det optiwhite?

Är du nöjd med fogar osv?

Konstigt, mitt gjordes i 10 mm. Fogarna kan inte bli bättre, det ser fabriksgjort ut:)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Börjar bli dax för lite uppdatering ;)

Idag blev bänken nästan klar, furuskivan i botten ska lackas en gång till och mittbenen bak och fram skall sättas in. Efter detta återstår det att bygga in allt. Ska dra iväg en beställning på lite PVC mm ikväll när jag får tid. Det enda som jag fortfarande går och grubblar på är hur revet ska byggas upp...får ge det lite tid till...

29314492681.jpg

29314492639.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt med ett så djupt kar! Blev det optiwhite?

Når du att komma ner i din avrinningsbox?

Det är svårt att se på bilden, men jag antar att du har frigolit under karet.

Nej det blev inte optiwhite. Det är svårt att komma ner, men det går. Jepp där är frigolite under, syns inte på bilden i.o.m med att skiva under ä målad vit.

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...