Gå till innehåll

Kan detta bli bra tror ni? 180 liters juwel rio-akvarium

Rekommenderade inlägg

• Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
Snygga bilder!

Cool sjöstjärna är den fisk säker?

Det får tiden utvisa :P

Den är hyffsat liten... kanske 6cm i diameter men den var så fin att jag var tvungen ;D

Postat

Två nya bilder.

Vad kan det vara för nåt på första bilden? Det sitter på en sten som följde med en av korallerna och är ca 6-7mm i diameter :)

14mars08.jpg

14mars208.jpg

Postat

sillen: Ska försöka göra det i morrn om inte solen lyser på för mycket. Har ett himla meck med att få bra bilder (och rättvisa sådana!) på hela karet...

Postat

Lite nya foton!

Ett på clownerna och anemonen, ett på hela karet.

Får snart bli dags för lite nytt!

Vad i fiskväg kan rekomenderas?

Min fina wrasse hittades stendöd för nån dag sedan tyvärr... vattenvärdena är bra så jag vet inte varför den dog. Verkade dock, när jag läste om den, att den var hyffsat svår att ha och göra med. trist var det iallafall... clownerna är dock hur friska som men ska hålla ögat på dem nån vecka så de inte sjuknar till heller.

Nu behöver jag alltså tips på "lätta" fiskar som är tåliga och bra att ha och göra med som nybörjare.

15mars208.jpg

15mars308.jpg

Postat

Tack!

Du säger att det är svårt att göra rättvisa bilder men jag tycker de är riktigt bra.

Svårt att säga vad andra gillar för fiskar och vad de har för planer men jag slulle rekomendera dige en Nemateleotris decora eller en Nemateleotris magnifica ( https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=17769 ) . Vilken man gillar bäst är en smaksak då båda brukar vara tillgängliga i affärerna. Kolla även runt i artregistret om det är någon du gillar!

• 2 veckor senare...
Postat

totto: Jo, mattias på Fiske och Fiskar sa det också men än så länge surar den inte mot nån och det är ju skönt. Får hoppas att det håller i sig :)

Postat

Kommer inte ihåg vad den heter :/

Men den kunde vara agressiv mot andra kejsare så jag ska nöja mig med bara en... det räcker för min storlek på kar också så :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...