Gå till innehåll

Ambitiöst bygge i Brasilien - 14000 liter


adddo

Rekommenderade inlägg

Oj, jag tror jag har sett altför många såna jätteprojekt för att bli impad.

Problemet med de flesta sådanna jättekar är attde sällan blir färdiga.....Ja,ja inga kar blir väl egentligen färdiga, men jag menar så att man kan tänka....WOW.

Just nu är det ju bara en hög med sten och några småskott. Om detta projektet så småningom fylls med koraller som får växa till sig så kanske jag kan bli imponerad. Just nu är det bara en man med allför mycket pengar. Frågan är om han har tid och kunskap att slutföra?

Solljus i brasilien är säkert bra för korallerna, men blir det med värmen. Inte helt lätt att kyla ett sånt kar.

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

För min del kvittar det om karet är fullt med stora koraller eller ej, jag är mest intresserad utav fiskarna. :) Mitt framtida kar kommer bli mest fisk med lite roliga stenformationer och sen får skivisar och knappar och annat lättväxande fara fram precis som dom vill. :) Antagligen billigare i drift än andra stora kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Länken fungerar. Det kanske bara var backup på siten?

Jag tror nog han får stil på karet. Han har ju skrivit nästan 5000 inlägg på forumet så litet har han säkert läst också...

Men det tar tid med så stora kar. En decimeterhög korall ser ju ganska stor ut i våra kar men i den baljan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...