Gå till innehåll

Ett inbyggt 600 liters akvarium i väggen - Akvariet nerlagt


wrang

Rekommenderade inlägg

Kollade in din webbkamera nu ch det var ju fint, tyckte kanske man skulle fått se mer av karet :) Är det kameran eller är det uppkopplingen som gör det ryckigt? fast fisken kanske simmar för snabbt oxå, ser att när fisken saktar ner hinner man se den bättre hehe.

-Tummen upp för webbkamera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 743
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Kollade in din webbkamera nu ch det var ju fint, tyckte kanske man skulle fått se mer av karet :) Är det kameran eller är det uppkopplingen som gör det ryckigt? fast fisken kanske simmar för snabbt oxå, ser att när fisken saktar ner hinner man se den bättre hehe.

-Tummen upp för webbkamera.

Jag o Wrang har nästan samma kamera och min/hans är snabb med uppdateringen som attans hemmifrån, via det lokala nätet. Men utifrån är det hackigt. Lite beror hos mig att jag inte har så snabbt uppström på nätet. Sen beror det ju självklart på hur många som är inne på kameran samtigidt. Vet inte hur många gäster Wrang tillåter att titta samtidigt.

Själv har jag bara 2st samtidigt för att inte försämra det ytterligare.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du annan tid idag på soluppgången eller är det första gången du använder dioderna.

Titta nämligen på din cam igår och det var ytterst lite ljus 11.00.

/Johan

Nja kan vart så att det gått förbi ett moln på "himmeln" har moln funktionen inkopplad på GHL datorn

Det var intressant. Skall själv fundera på att göra något liknande.. Ska du dra osmosslangen igenom röret? eller kör du vattnet igenom röret? Jag har själv haft lite småtankat kring detta. Att dra ett 16mm rör, och osmosslang i rören, och kunna använda rören till vattenbyten, och skicka det gamla vattnet runt slangen tillbaka till badrummet.. Men det är bara tankar i och för sig..

Har haft den tanken med ett 16mm rör inne i badrummet. Min golvbrunn i badrummet är på andra sidan av rummet än vad avloppet för min osmostank är så funderar på samma banor inne i 16mm röret så drar jag en luftslang för tillförsel av osmosvatten. Om det nu skulle fylla över eller jag glömer stänga av osmostillförseln så rinner det ut i 16mm röret som går till golvbrunnen 2 funktioner i samma rör-Tummen upp

Kollade in din webbkamera nu ch det var ju fint, tyckte kanske man skulle fått se mer av karet Är det kameran eller är det uppkopplingen som gör det ryckigt? fast fisken kanske simmar för snabbt oxå, ser att när fisken saktar ner hinner man se den bättre hehe.

Har inge bättre plats för kameran och i vardagsrummet vill jag ej ha den där ute

Fisken är för snabb för att kameran skall få det bra. Finns bättre kameror idag med HD upplösning och h.264 komprimering (MPEG4) så skall det säkert flyta bättre. Kameran har 15frames/sekund men det funkar bra!! Min uppkoppling är det inge fel på

Såg en killes akvarium där han tagit en godis automat plexiglaskupa byggt en låda så satt denna kamaren nersänkt i akvariet med Tilt/Pan/zoom funktion.

Jag o Wrang har nästan samma kamera och min/hans är snabb med uppdateringen som attans hemmifrån, via det lokala nätet. Men utifrån är det hackigt. Lite beror hos mig att jag inte har så snabbt uppström på nätet. Sen beror det ju självklart på hur många som är inne på kameran samtigidt. Vet inte hur många gäster Wrang tillåter att titta samtidigt.

Själv har jag bara 2st samtidigt för att inte försämra det ytterligare.

/Johan

Vet ej vart man ställer in antalet

Spännande o intressant tråd. Grymt fint kar.

Tackar

Funderar om man skall uppdatera sin kamera å köpa en annan.

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har uppdaterat lite i mitt akvarierum och fixat så som jag hade tänkt från början då man satte igång detta projekt.

- Returpumps utloppet är på samma sida som dörren eller mittemot revet istället.

post-736-1446891767109_thumb.jpg Här ser ni vart webbkameran sitter. Har inge bättre ställe att placera den på

- En delbar armatur så man lättare kan ev komma ner i karet. Den yttre armaturen är 2x39watt så nu har jag 10*39watt dimmabara drosslar å så sätt få en moln/storm funktion över ljuset via GHL datorn

post-736-14468917671424_thumb.jpg

- Blixt/Månljus/Soluppgång LED skenan från GHL sitter i den nya rampen mellan de två reflektorerna

post-736-14468917671744_thumb.jpg

- Flödesmätaren är inkopplad å på plats. Låter lite men 1700l/h upp enligt mätaren. Pumpen är en 3000l/h Tunze Master men höjdskillnaden är 1,30cm

post-736-14468917671585_thumb.jpg

-Dags färsk bild

post-736-14468917671923_thumb.jpg

post-736-14468917671249_thumb.jpg

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på din Sacrophyton, varför är den inte utslagen vad har du för värden dina stenkoraller ser ju fina ut så jag får inte ihop det.

Ser att den var fint utslagen för några veckor sedan på dina andra bilder. Byter den skinn nu kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på din Sacrophyton, varför är den inte utslagen vad har du för värden dina stenkoraller ser ju fina ut så jag får inte ihop det.

Ser att den var fint utslagen för några veckor sedan på dina andra bilder. Byter den skinn nu kanske?

Nej då den mår bra hade folk hemma å undrade hur korallerna kändes å då fick denna vara

- klappa på korallen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hahaha klart rätt korall o klappa så de inte går sönder ;)

Bra färger du har iallafall i ditt kar wrang, välvuxet korallkar minst sagt ser knappt LS ju :)

Kan informera att alla polyperna är ute igen på min korall.

Tackar. Ja det börjar bli ont om bra ställen att sätta mer koraller på

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja kan vart så att det gått förbi ett moln på "himmeln" har moln funktionen inkopplad på GHL datorn

Vet ej vart man ställer in antalet

Okidoki, häftigt

Gå in på "System Options" och sen Users.

Där kan du välja "Maximum number of simultaneous viewers limited to" 0-20

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okidoki, häftigt

Gå in på "System Options" och sen Users.

Där kan du välja "Maximum number of simultaneous viewers limited to" 0-20

/Johan

Hadde ej dessa inställningar vad jag kunde hitta. Men strunt samma har bra bandbredd här hemma

Lite nytt för idag

10 små XXXXX pojkar

post-736-14468917684453_thumb.jpg

Eller hur många är det på bilden.... ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har aktiverat storm funktionen på min GHL dator så den drar ner ljuset på alla 10 lysrören. Det är slumpade stormar under veckan men nu var jag med å filmade det hela.

Fiskarna simmar vidare som innan å ingen reflektion över de blixtar som GHL SIMU-LED staven gör

Hoppas ni gillar det hela.

Det hela är under 1 minut

(Ursäkta skuggan i mitten)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den blixtrar allt men kunde ej se det själv. Själva Blixt funktionen i GHL SIMU-LED staven är på men då staven sitter så högt upp så blir det svårt att se det hela

När storm/åska drar förbi så går de styrbara pumparna upp på max hastighet

Har 2st nano 6055 och en gammal stream 6110

Vart ser du pumparna ;) ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

jag é så nöjd faktiskt har sökt på google efter Acanthurus olivaceus

himmla kul fisk som byter från gul till halvt doppad vit choklad framtill

Men jag gillar den skarpt en gul fisk i karet inte den gamla vanliga tråkiga gula kirurgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...