gladiator Postat 14 september 2008 Författare Postat 14 september 2008 Vet inte om jag vågar mata mer, vissa fiskar är så runda Fosfaten har sjunkit riktigt fort, bara för någon vecka sedan så var den 0,045 alltså fem steg högre på skalan.
greger Postat 14 september 2008 Postat 14 september 2008 Minska på ultrabak eller zeostrat, vilket du nu använder
gladiator Postat 14 september 2008 Författare Postat 14 september 2008 Tack !Det ska jag göra...Minska på ultrabak eller zeostrat, vilket du nu använder
Drullputt Postat 14 september 2008 Postat 14 september 2008 Satt musslan inväxt så i stenen när du köpte den ?
gladiator Postat 14 september 2008 Författare Postat 14 september 2008 Nej, det gjorde den inte. Jag placerade musslan i en grop i stenen för att den skulle sitta kvar.Musslan har sedan borrat ner sig i stenen och sitter nu fast ordentligt.Satt musslan inväxt så i stenen när du köpte den ?
gladiator Postat 19 september 2008 Författare Postat 19 september 2008 Vad gör denna snigel ?Har sett detta flera gånger.
gladiator Postat 19 september 2008 Författare Postat 19 september 2008 Det låter ju troligt, för det blir vi ju alla. Hade hoppats på att snigeln redan hade gjort detta imorse och det han gjorde nu var något annat Han kanske var nödig
DaTrucka Postat 19 september 2008 Postat 19 september 2008 Yupp, frugan har huvudvärk så han tog saken i egna händer .Där är nog bebisar på g.Mina gjorde så för några månader sedan, nu har jag säkert 100 st småttingar.
gladiator Postat 23 november 2008 Författare Postat 23 november 2008 Tack !Tycker det är så svårt att ta foton, skulle vilja köpa en bättre kamera :-)Köper olika sorter av Ricordea, har en hel del sten fraggar/koraller att byta med.Superläckert Johan/Johan
gladiator Postat 23 november 2008 Författare Postat 23 november 2008 Tycker mycket om Kejsare, har 2 st stora Kejsare (Imperator, Blueface).3 st dvärg Kejsare som jag inte vet namnen på men det är så roligt att dom bara dyker upp ibland och sedan är borta.Dessa fiskar håller korallernas polyper indragna under dagen och på kvällen/natten så kommer polyperna ut.Sedan har jag mestadelen kirurger som oxå är roliga, paletter, gula m.m.Skulle kunna tänka mig någon stor Kejsare till....Köper olika sorter av Ricordea, har en hel del sten fraggar/koraller att byta med.snyggt, trevlig fiskblandning:)
amatören Postat 23 november 2008 Postat 23 november 2008 vilket snyggt kar....finns knappt nåt som är snygg än kejsar fiskar!!
gladiator Postat 23 november 2008 Författare Postat 23 november 2008 Tycker just Imperatorn är så rolig som grymtar och han är så sällskaplig, han följer mig runt karet hela tiden. Matar honom ur handen, är inte alls rädd ....Har inte haft någon fisk förrut som är så här rolig och sällskaplig.Är det någon som har någon annan fisk som har liknande beteende ?
crille Postat 23 november 2008 Postat 23 november 2008 jag hade en dvärgdrake som var sån:) lite jobbigt när man hade händerna i burken
gladiator Postat 19 december 2008 Författare Postat 19 december 2008 Lite Nya bilder, provade att ta uppifrån:Sedan lite roliga bilder, Undrar vad dom gör ??
Sillen Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 Jag har inte hört något om sjostjärneodling, ska du bli först med det?Det syns inga partiklar i vattnet när du tar kort. Nu får du fixa fler!
gladiator Postat 20 december 2008 Författare Postat 20 december 2008 Skulle vara roligt med några bebis sandsjöstjärnor, vill du ha några Jonas om det blir nåt ?Har fortfarande mycket partiklar i vattnet, så jag beställde ett ytterfilter som jag hoppas ska få bort mycket av partiklarna. Någon som vet vilken sort vadd man ska ha ?Ska försöka ta några fler kort men det är mycket med julen nu...
hansson_1985 Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 hej johan..finnt kar.. jag tittar alltid in i ditt fönster när det lyser rött utanför på gatan.. man skulle inte kunna få komma upp och titta nån dag? //johan..
Rekommenderade inlägg