NephruruS Postat 5 januari 2008 Författare Postat 5 januari 2008 Hejsan, köpte några xenior igår och en euphyllia och fick den här på köpet, kommer inte ihåg innan om personen sa vad den hette men nu har jag iaftotalt glömt bort det, någon som vet vad det är? Citera
saltbjörkan Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Det ser som en lessen Litophyton fragg! Citera
NephruruS Postat 5 januari 2008 Författare Postat 5 januari 2008 Okey, hur får jag den att se gladare ut? ska jag flytta den närmare mh lampan eller nått liknande? Citera
saltbjörkan Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Det är en mycket lätt! korall den bhöver inte mycket ljus sätt den på ett ställe där du inte har det så strömt! Citera
saltbjörkan Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 så lite så!glömde säga att den ser allså inte hjätte lessen ut den har bara dragit in polyperna! Citera
NephruruS Postat 5 januari 2008 Författare Postat 5 januari 2008 Okey men nu har den fått ett ställe där det inte är lika strömt iaf så hoppas att den ska bli glader =) Citera
saltbjörkan Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 tänget du kunde få en bild på en lite pigg Litophyton fragg från mitt kar så ser du hur den ska se ut när den är glad hehe =) Citera
Thessan Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Henrik: det är en Cladiella (stavning) du fick med dig, sätt den gärna ljust och inte med massor utav cirkulation. Hur gick det med fiskarna? Citera
saltbjörkan Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Henrik: det är en Cladiella (stavning) du fick med dig, sätt den gärna ljust och inte med massor utav cirkulation. Hur gick det med fiskarna? Då får jag be om ursäkt att jag har uppjet fel namn tyckte den såg exsakt lika dan ut som mina när de har dragit in polyperna men men =) Citera
NephruruS Postat 5 januari 2008 Författare Postat 5 januari 2008 Henrik: det är en Cladiella (stavning) du fick med dig, sätt den gärna ljust och inte med massor utav cirkulation. Hur gick det med fiskarna? Okey tackar Jodå det går bara fint fast den stora A.Frenatusen är inte så förtjust i maroonen =/ trodde nästan maroonen skulle vara aggresivare men tydlingen inte :S Mvh(saltbjörkan, tack iaf ) Citera
Thessan Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 maroonen är en ovanligt snällt exemplar. När jag hade bara dem så var det knorr i karet, när sedan andra större fiskar kom i tanken så blev det lugnt. Saltbjörkan: Ingen fara, en del koraller kan man ju inte se skillnad på alls för att de är så lika. Citera
NephruruS Postat 5 januari 2008 Författare Postat 5 januari 2008 Okey så kan en flavesence (stavning) få dem att lugna ner sig? Citera
Thessan Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Tror jag nog. t.o.m min naso som var en väldigt snäll fisk redde upp i karet så flavecensen är nog ett bra val Citera
NephruruS Postat 6 januari 2008 Författare Postat 6 januari 2008 Okey låter bra det står nämnligen först på iköpslistan =) vad har du matat dom med? Mvh Citera
Thessan Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Både olika pellets (små), frysfoder och egen-gjort foder, de äter allt så vad gäller mat är det inga problem. Citera
NephruruS Postat 8 januari 2008 Författare Postat 8 januari 2008 en fråga angående att stoppa i mer levande sten i akvariet=Kan man ha den först i en "balja/tunna" med nyblandat vatten och belysning ett par veckor innan man stoppar ner den för att slippa eventuell nitrit topp? vore ju skönt om man slapp få det igen precis som i starten menar jag! Mvh.Henrik Citera
blaze Postat 8 januari 2008 Postat 8 januari 2008 som jag förstått de så ska det inte spela så stor roll om det bara är några kg som man stoppar ner i karet, men annars ska man väll kunna ha igång stenen i nått under en tid för att köra igång den lite mer men då krävs det väll en pump som sätter lite fart i vattnet också men allt de där kan säkert nån mer kunnig berätta om men så har jag uppfattat de under min korta period som saltis Citera
NephruruS Postat 8 januari 2008 Författare Postat 8 januari 2008 som jag förstått de så ska det inte spela så stor roll om det bara är några kg som man stoppar ner i karet, men annars ska man väll kunna ha igång stenen i nått under en tid för att köra igång den lite mer men då krävs det väll en pump som sätter lite fart i vattnet också men allt de där kan säkert nån mer kunnig berätta om men så har jag uppfattat de under min korta period som saltisOkey jo självklart hade jag tänkt ha en pump för cirkulation oxå isåfall huvudsaken är att jag inte får nitrit toppen iaf så fiskar och koraller dör nu i början =/ Citera
NephruruS Postat 11 januari 2008 Författare Postat 11 januari 2008 Sådär då har man uppdaterat karet med en eldräka och en Plectorynchus chaetodonoides [Clownsötläpp]läste precis till mig här på forumet att den blir lite väl stor för mitt akvarie i framtiden =S ca 70-85cm tydligen?!det nämnde dom självklart inte när jag köpte den trotts att jag sa hur stort kar jag har..men den kommer ju inte bli så stor i mitt kar iaf men ändå!Lägger upp lite bilder om ett par dagar om intresse finnes!Mvh Citera
NephruruS Postat 12 januari 2008 Författare Postat 12 januari 2008 Vilka fiskar klassas som sandvändande fiskar och vad har dom för beteende som gör att dom kallas så? Mvh Citera
havre Postat 12 januari 2008 Postat 12 januari 2008 De måste vända minst 5 liter sand per dygn annars är det inte en sandvändare...Nej, så är det så klart inte. Finns de som "äter" sand och andra som flyttar sand, klassifikationen får du göra själv Här är några gobieshttp://www.liveaquaria.com/product/scateg.cfm?pCatId=1851 Citera
NephruruS Postat 12 januari 2008 Författare Postat 12 januari 2008 Okey tackar Anledningen till att jag undrade var för att min clownsötläpp tar grus från bottnen sen simmar en bit och släpper gruset, och sen fortsätter, min röda tomatclown gör likadant fast den spottar alltid ut gruset över 2 stenar, lite kul att titta på faktiskt! clownsötläppen går även och betar alger ser det ut som, ngn som kan bekräfta ifall sin/sina gjort likadant? trodde inte dom åt alger Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.