Gå till innehåll

Snyggt SPS-kar Månadens kar i Reefkeeping, December


moogoo

Rekommenderade inlägg

Ja, maken till acroporaälskare får man leta efter.

Smaken är som baken. Det är utan tvekan en otroligt stor mängd arbete som ligger bakom det hela, och kan verkar mycket kunnig inom sitt område. Samtidigt ser det nästan på gränsen till lite konstgjort ut tycker jag, i varje fall som man jämför med de egna dykupplevelserna. Men det är en stor prestation att ha åstadkommit detta kar. Och att orka mata fiskarna minst 8 ggr per dag...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket imponerande, men samtidigt är jag redo att hålla med Vargklo lite - det ser en aningen artificiellt ut, men jag förundrar arbetet.

Själv hade jag nog sålt iväg 1/3 av korallerna och satsat på att få dom resterande att bli riktigt stora.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tycker nog en del jag är snål..men är inte odelat positiv...korallerna o fiskarna är fantastiska, o fina fäger verkligen...men helheten gillar jag inte.

jag tycker de saknas öppna ytor o man ser alldeles för lite av stenen...stenen tycker jag har en mkt stor del i aquascapingen...att dölja den helt är synd...lite som att dölja en hel vägg med bara tavlor...sen tycker jag de man ser av stenen inte ser bra ut...inga kalkalger, ganska grå o tråkig..o för mej tar de ner en hel del av helhetsintrycket.

Alltså skitsnygga koraller o fiskar för sej, men inte imponerande helthetsintryck...men..de är en smaksak...o visst..nu är jag väldigt kritisk..men de får man va när de gäller ett TOTM-kar.

/Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul och simpel näringsexport han verkar köra med. Rowa, spagettialger och överdimensionerad skummare.

Rätt basic egentligen tycker jag.

Är spagettialger så effektiva ??

Sen tycker jag som Monti-mupp att hans Monti har en ruggigt schysst struktur. Hela korallen "reser" sig.

LEIdahoGrape.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul och simpel näringsexport han verkar köra med. Rowa, spagettialger och överdimensionerad skummare.

Rätt basic egentligen tycker jag.

Är spagettialger så effektiva ??

Sen tycker jag som Monti-mupp att hans Monti har en ruggigt schysst struktur. Hela korallen "reser" sig.

LEIdahoGrape.jpg

Koraller är den absolut effektivaste näringsexportören!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mm gillar detta karet skarpt! mycket jobba att komma dit, haha särskilt att få fatt i koraller av bra kvalitet, och inte råka ut för några sjukdomar, tycker att man har lärt sig hyfsat nu efter något år, vilka fiskar och djur man kan hålla ihopa så man slipper bli lurad av handlare mer som bara vill sälja...

kanske bara kanske man i framtiden kan komma en bit på vägen mot något som liknar detta kar då har jag blivit nöjd iallafall :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...