Gå till innehåll

Bilder på erat Nanoakvarium


acuario

Rekommenderade inlägg

Tänkte att det kunde vara roligt att samla nanokaren i en tråd och jag tänkte att ni kunde posta era 3 bästa bilder på erat kar och akvariestorleken max 112L för att hålla oss inom en gräns. Jag själv har ett nanokar nu men det var mer planerat att bli ett fraggkar men så blev det inte riktigt. Bilder kommer senare då jag var tvungen att greja lite idag med det och göra ett vattenbyte så det är lite grumlig men bilder kommer. Så kom igen nu och posta era max 3 bästa bilder på karet var av en måste vara en helbild.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Ok, jag går först. Har ingen bra kamera så bilden är inte vad ni är vana vid.

Så här ser det ut:

60 (b)x 30 (h)x40 (d) i 10 mm Optiwhite (eller Starphire som de säger här i Schweiz). Belysning: 4X24 w T5 från Arcadia: Skummare: Tunze nano. Cirkulation: Tunze nano streamer: Eheim Classic med behållare fylld med LS och grovt korall grus som pumpar vattnet genom en AN nanokylare och en genomflödesvärmare. Ytan hålls ren av en Aqua Clear 20 som också innehåller aktivt kol (då och då) och fosfatabsorberande media och Ultralith. Påfyllning: Tunze Osmolator som pumpar vattnet genom en Tunze kalciumhydroxidbehållare (som verkar funka! Ca ligger nu på 430 samt KH på 9.3 efter en dipp till 6.0 när påfyllningsvattnet tog slut). Foderautomat: "China Special" från triton.

Special feature: burken kan lämnas i 4 veckor utan tillsyn och allt lever och mår bra när jag kommer tillbaka!

post-3231-14468914968725_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okey här kommer 3 bilder på mitt nanokar. Det är på totalt 112L med sump 97L akvarium. Sumpen är integrerad i karet.

Teknik:

Rio nono skummare

Fluval 1000L returpump från sump

Maxijet 1000L cirkulation

6x 24 W ATI Sunpower

Invånare:

2st clownfiskar

1st jordgubbsfisk

1st blåprickig frökenfisk

1st sandvändande sjöstjärna

2st snäckor

Massor av stenkoraller :)

helbildnanowq0.jpg

post-764-14468914973126_thumb.jpg

post-764-14468914973316_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okey här kommer 3 bilder på mitt nanokar. Det är på totalt 112L med sump 97L akvarium. Sumpen är integrerad i karet.

Teknik:

Rio nono skummare

Fluval 1000L returpump från sump

Maxijet 1000L cirkulation

6x 24 W ATI Sunpower

Invånare:

2st clownfiskar

1st jordgubbsfisk

1st blåprickig frökenfisk

1st sandvändande sjöstjärna

2st snäckor

Massor av stenkoraller :)

helbildnanowq0.jpg

vill du jag skall komma o befria dej lite från ngr sps;)...skämt åsido...häftigt med denna korallrikedom i ett litet nano!

/Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clownhotell som e på uppstart! Blennid som syns på bilden samt två putsarräkor huserar för tillfället. Tänkte stoppa i ett litet clownpar i helgen!

Lite halvtaskig bild och en del förbannade microbubblor från skummaren som jag inte lyckas bli av med... Tips någon?

post-3555-14468914976267_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men Jörgen vem törs visa upp sina småkar nu när du visat upp ditt! Det är väll inte riktigt fair play mot Nano folket att plocka delar av ett stort moget SPS kar ner i ett litet nano och be andra visa upp sina efter det. ;)

Varför inte? jag började med lite fraggar och sen har jag plockat över lite kolonier då och då som jag inte ville ha kvar i det stora karet, vad är skillnaden mellan det och springa ner till butiken och köpa några kolonier. Jag ville bara att vi som har små burkar kunde samla ihop oss i en tråd och visa max 3 bilder så blir det som en lite samanfattning och ser man något man gillar så kanske man hittar mer bilder och info i den medlemens galleri eller tråd om sitt akvarium. Jag hoppas också att kunna ge inspiration och visa att man kan få till ett litet kar med stenkoraller också. Christer och Andreas har visat sina fina nanokar och Christers kar har en intressant aspekt och det är att han kan lämna karet utan tillsyn i 4 veckor. Till er som möjligtvis inte vågar posta bilder på erat nanokar! strunta i vad norberg och Wrang skriver. Gör den här tråden till den jag önskade , med massor av olika akvarium och inriktingar. Jag lägger ner mer intresse på mitt nanokar än det stora just nu och jag tycker det är skitkul med detta kar samt att det står i datorrummet och jag kan kolla på det ofta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte? jag började med lite fraggar och sen har jag plockat över lite kolonier då och då som jag inte ville ha kvar i det stora karet, vad är skillnaden mellan det och springa ner till butiken och köpa några kolonier. Jag ville bara att vi som har små burkar kunde samla ihop oss i en tråd och visa max 3 bilder så blir det som en lite samanfattning och ser man något man gillar så kanske man hittar mer bilder och info i den medlemens galleri eller tråd om sitt akvarium. Jag hoppas också att kunna ge inspiration och visa att man kan få till ett litet kar med stenkoraller också. Christer och Andreas har visat sina fina nanokar och Christers kar har en intressant aspekt och det är att han kan lämna karet utan tillsyn i 4 veckor. Till er som möjligtvis inte vågar posta bilder på erat nanokar! strunta i vad norberg och Wrang skriver. Gör den här tråden till den jag önskade , med massor av olika akvarium och inriktingar. Jag lägger ner mer intresse på mitt nanokar än det stora just nu och jag tycker det är skitkul med detta kar samt att det står i datorrummet och jag kan kolla på det ofta.

Jag tycker det är skitbra att du postat bilder på ditt nanokar Jörgen, eftersom de lite grann visar var ribban faktiskt kan läggas även beträffande mindre burkar. jag tror inte detta tjänar annat än en fin inspirationskälla till andra nanoakvarister.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...