Gå till innehåll

Bilder på erat Nanoakvarium


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag har ju kanske inget riktigt "nano", tror 29L går in under Pico-akvarium. Men men.....

Byter ca 1,5L/CocaCola pet flarra i veckan som vattenbyte. Kör med Rowa, kol och LS-kross i filterfacket. Har en 1500L pump med SCWD ihopkopplat som cirkulation i karet och en micro-jet som pumpar vatten genom LS-krosset. Kör även med en liten fjutt doppvärmare till karet.

Ljuset består av en 10.000k och en 20.000k, önskar att det fanns plats med ett tredje rör men inte i denna möbel. Tror två 10.000k och ett blårör skulle ge snyggaste ljuset.

Här är lite bilder på mitt skrivbordsakvarium, hoppas det uppskattas:

post-2577-14468914992013_thumb.jpg

post-2577-1446891499215_thumb.jpg

post-2577-14468914992282_thumb.jpg

post-2577-14468914992419_thumb.jpg

post-2577-14468914992554_thumb.jpg

post-2577-14468914992696_thumb.jpg

post-2577-1446891499287_thumb.jpg

post-2577-14468914993008_thumb.jpg

post-2577-14468914993145_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nyputsade rutor

Avslöjade mig själv med rengöringsmedlet framme:ler: ha ha ha..

Tyvärr drog knapparna ihop sig och några av korallerna.

Kan tillägga att alla koraller är rester/fraggar från det stora karet. Det som hamnar i denna burk slängs oftast bara ner för att klara sig själva. Min mantis gillar att möblera om så att placera ut någonting på en specifik plats är bara att glömma!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dags å ringa Timell?

Riktigt snyggt kar du skapat själv! Väldigt avis på det.

Vart hittade du din SCWD? Är sugen på att prova en sån.

Du har inget foto på den lille terroristen?

SCWD:en köpte jag från Akvariesystem. Kan dock informera om att denna produkt fungerar si så där. Många pumpar pallar inte att köra SCWD:en utan börjar rassla inom en vecka, sedan bör man försöka göra så lite böjar och så korta slangar/rör som möjligt för utblåsen. Minimera vattenmotståndet och friktionen till max.

Min är inte precis någon linslus, plus att den är 3-4cm lång och därför är det nästa omöjligt att få med rackaren på bild. Inte nog med det, när han väl är framme far han omkring som om han går på uppått-tjack.

Detta är det bästa jag lyckats med:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=18914&d=1197629148

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Här är mitt bidrag.

Juwel 110 liters som varit igång sen hösten 2006.

Fisk:

2st Ocellaris

2st N.Decora

1st Mandarin

2st P. Zebra

1st A.Phalaena

Korall:

Acropora (den grön/gula tror jag är en florida men ej säker plus en liten fragg av grön med blå toppar)

Blå acropora (köpt efter att bilden togs)

Montipora (röd)

Euphyllia Ancora

Fungia

Litophyton

Sarcophyton

M. Doreensis anemon

Övrigt:

1 eldräka

1 pepparminträka

x sniglar

Deltec MCE300 skummare och egenbyggd ljusramp med 4x24W T5

Har stora funderingar kring uppgradering.. :)

post-2132-14468915131545_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är mitt bidrag.

Juwel 110 liters som varit igång sen hösten 2006.

Fisk:

2st Ocellaris

2st N.Decora

1st Mandarin

2st P. Zebra

1st A.Phalaena

Korall:

Acropora (den grön/gula tror jag är en florida men ej säker plus en liten fragg av grön med blå toppar)

Blå acropora (köpt efter att bilden togs)

Montipora (röd)

Euphyllia Ancora

Fungia

Litophyton

Sarcophyton

M. Doreensis anemon

Övrigt:

1 eldräka

1 pepparminträka

x sniglar

Deltec MCE300 skummare och egenbyggd ljusramp med 4x24W T5

Har stora funderingar kring uppgradering.. :)

Tjusigt!

Gillar verkligen den illgröna skönheten uppe till vänster!

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Här är mitt fd nanokar. Nu är det ett nytt på gång. Det här hann inte komma igång ordentligt innan jag skaffade större... och större... och större. Det var den om aptiten. Nu är vi sist och slutligen tillbaka till nanostorleken (det nya karet är 77 liter). Men det här är alltså där allt började:

Nano1.jpgNanoTyhjaAuki.JPGNanoPutket.JPG

43 liter huvudkar, 36 liter sump. Och hela skräpet är byggt av min kille som födelsedagspresent åt mig och jag tycker det är smaskigt till tusen! 70W metallhalid, 2x600 l/h pumpar rivna ur JUWEL-kar och grejade med egna snärtiga PVC-skydd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Byter ca 1,5L/CocaCola pet flarra i veckan som vattenbyte.

Här är lite bilder på mitt skrivbordsakvarium, hoppas det uppskattas:

attachment.php?attachmentid=19857&d=1200419870

Japp det uppskattas i mitt tycke. Snygg möbel å bra med ljus. Men hur tar korallerna det med 1,5 liter cola i veckan. Är det det nya socker/kol källan tro

:snurrig:

Snyggt jobbat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är mitt fd nanokar. Nu är det ett nytt på gång. Det här hann inte komma igång ordentligt innan jag skaffade större... och större... och större. Det var den om aptiten. Nu är vi sist och slutligen tillbaka till nanostorleken (det nya karet är 77 liter). Men det här är alltså där allt började:

Nano1.jpgNanoTyhjaAuki.JPGNanoPutket.JPG

43 liter huvudkar, 36 liter sump. Och hela skräpet är byggt av min kille som födelsedagspresent åt mig och jag tycker det är smaskigt till tusen! 70W metallhalid, 2x600 l/h pumpar rivna ur JUWEL-kar och grejade med egna snärtiga PVC-skydd.

Snyggt! Här har någon tänkt till med framgång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp det uppskattas i mitt tycke. Snygg möbel å bra med ljus. Men hur tar korallerna det med 1,5 liter cola i veckan. Är det det nya socker/kol källan tro

Snyggt jobbat

:smiley17:

Har inte kvar det fina lilla akvariumet, kunde inte ta det till jobbet pga paranoida chefer. Så lösningen blev att sälja och köpa ett terrarium. Känner mig lite som en svikare som bytte akvarium mot terrarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...