acuario Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Tänkte att det kunde vara roligt att samla nanokaren i en tråd och jag tänkte att ni kunde posta era 3 bästa bilder på erat kar och akvariestorleken max 112L för att hålla oss inom en gräns. Jag själv har ett nanokar nu men det var mer planerat att bli ett fraggkar men så blev det inte riktigt. Bilder kommer senare då jag var tvungen att greja lite idag med det och göra ett vattenbyte så det är lite grumlig men bilder kommer. Så kom igen nu och posta era max 3 bästa bilder på karet var av en måste vara en helbild.
Arcticreef Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Ok, jag går först. Har ingen bra kamera så bilden är inte vad ni är vana vid.Så här ser det ut:60 (b)x 30 (h)x40 (d) i 10 mm Optiwhite (eller Starphire som de säger här i Schweiz). Belysning: 4X24 w T5 från Arcadia: Skummare: Tunze nano. Cirkulation: Tunze nano streamer: Eheim Classic med behållare fylld med LS och grovt korall grus som pumpar vattnet genom en AN nanokylare och en genomflödesvärmare. Ytan hålls ren av en Aqua Clear 20 som också innehåller aktivt kol (då och då) och fosfatabsorberande media och Ultralith. Påfyllning: Tunze Osmolator som pumpar vattnet genom en Tunze kalciumhydroxidbehållare (som verkar funka! Ca ligger nu på 430 samt KH på 9.3 efter en dipp till 6.0 när påfyllningsvattnet tog slut). Foderautomat: "China Special" från triton.Special feature: burken kan lämnas i 4 veckor utan tillsyn och allt lever och mår bra när jag kommer tillbaka!
jimmy Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 mycket bra initsiativ till tråd kom igen nu bilder ni som har nano räknas mitt lilla kar (200 liter ) som nano ?
Arcticreef Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 mycket bra initsiativ till tråd kom igen nu bilder ni som har nano räknas mitt lilla kar (200 liter ) som nano ? Töm ur lite vatten så får du också vara med!
acuario Postat 10 januari 2008 Författare Postat 10 januari 2008 Okey här kommer 3 bilder på mitt nanokar. Det är på totalt 112L med sump 97L akvarium. Sumpen är integrerad i karet.Teknik:Rio nono skummareFluval 1000L returpump från sumpMaxijet 1000L cirkulation6x 24 W ATI SunpowerInvånare:2st clownfiskar1st jordgubbsfisk1st blåprickig frökenfisk1st sandvändande sjöstjärna2st snäckorMassor av stenkoraller
Arcticreef Postat 10 januari 2008 Postat 10 januari 2008 Satan i gatan! Va kul att se ett nano från en som verkligen kan det här med salt!
Keek Postat 10 januari 2008 Postat 10 januari 2008 tyckte jag såg en liten ledig plats på högersidan under pumpen
acuario Postat 10 januari 2008 Författare Postat 10 januari 2008 Kom igen nu med bilder på era nanokar!!
jonasroman Postat 10 januari 2008 Postat 10 januari 2008 Okey här kommer 3 bilder på mitt nanokar. Det är på totalt 112L med sump 97L akvarium. Sumpen är integrerad i karet.Teknik:Rio nono skummareFluval 1000L returpump från sumpMaxijet 1000L cirkulation6x 24 W ATI SunpowerInvånare:2st clownfiskar1st jordgubbsfisk1st blåprickig frökenfisk1st sandvändande sjöstjärna2st snäckorMassor av stenkoraller vill du jag skall komma o befria dej lite från ngr sps;)...skämt åsido...häftigt med denna korallrikedom i ett litet nano!/Jonas
Tilda Postat 10 januari 2008 Postat 10 januari 2008 Oh my god vad vackert! Önskar mitt blir sådär fint, men jag får nog önska mig koraller i födelsedagspresent och julklapp, för så där många måste kosta skjortan!
jimmy Postat 10 januari 2008 Postat 10 januari 2008 Vet inte om ni har så mycket aquascape eller om ni mest har lagt i koraller som blivit över på botten
Matthews Postat 10 januari 2008 Postat 10 januari 2008 Clownhotell som e på uppstart! Blennid som syns på bilden samt två putsarräkor huserar för tillfället. Tänkte stoppa i ett litet clownpar i helgen!Lite halvtaskig bild och en del förbannade microbubblor från skummaren som jag inte lyckas bli av med... Tips någon?
Norberg Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Men Jörgen vem törs visa upp sina småkar nu när du visat upp ditt! Det är väll inte riktigt fair play mot Nano folket att plocka delar av ett stort moget SPS kar ner i ett litet nano och be andra visa upp sina efter det.
wrang Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 inte riktigt fair play mot Nano folket att plocka delar av ett stort moget SPS kar ner i ett litet nano och be andra visa upp sina efter det. Så rätt skrivet!!!Ni kanske skall skriva in när karet startades upp oxså!!
acuario Postat 11 januari 2008 Författare Postat 11 januari 2008 Men Jörgen vem törs visa upp sina småkar nu när du visat upp ditt! Det är väll inte riktigt fair play mot Nano folket att plocka delar av ett stort moget SPS kar ner i ett litet nano och be andra visa upp sina efter det. Varför inte? jag började med lite fraggar och sen har jag plockat över lite kolonier då och då som jag inte ville ha kvar i det stora karet, vad är skillnaden mellan det och springa ner till butiken och köpa några kolonier. Jag ville bara att vi som har små burkar kunde samla ihop oss i en tråd och visa max 3 bilder så blir det som en lite samanfattning och ser man något man gillar så kanske man hittar mer bilder och info i den medlemens galleri eller tråd om sitt akvarium. Jag hoppas också att kunna ge inspiration och visa att man kan få till ett litet kar med stenkoraller också. Christer och Andreas har visat sina fina nanokar och Christers kar har en intressant aspekt och det är att han kan lämna karet utan tillsyn i 4 veckor. Till er som möjligtvis inte vågar posta bilder på erat nanokar! strunta i vad norberg och Wrang skriver. Gör den här tråden till den jag önskade , med massor av olika akvarium och inriktingar. Jag lägger ner mer intresse på mitt nanokar än det stora just nu och jag tycker det är skitkul med detta kar samt att det står i datorrummet och jag kan kolla på det ofta.
Norberg Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 strunta i vad norberg och Wrang skriverDet togs ju inte med glimten i ögat precis! Måste varit känsligt!
acuario Postat 11 januari 2008 Författare Postat 11 januari 2008 Såg din smiley Tommy men christian nästan skrek ut sitt samtycke och jag ville bara ge min syn.
Cathulu Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Det spelar ingen roll hur man sätter ihop ett Nano.Alla sätt är bra.Jag tror nog att alla vill se olika varianter för att få inspiration.Detta är ingen tävling!Upp med mera bilder! Även små nanon kan bli grymt fina!!!!!!
pimo Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Jörgen är din nanoburk ihopkopplad med ditt stora kar?
wrang Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 strunta i vad norberg och Wrang skriver.Ber om ursäkt om man trampat dig på tån. Var inte min mening att det skulle uppfattas så skrikandeSkall hädanefter strunta i dina inläggTycker karet var snyggt ändå
acuario Postat 11 januari 2008 Författare Postat 11 januari 2008 Jörgen är din nanoburk ihopkopplad med ditt stora kar?Nej. det är ett eget system.
havre Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Efter att tagit lite mod till mig lägger jag upp en bild på mitt nanokar som varit igång sedan sept/augusti. (Hoppas inte Ove ser att jag har en backtonature bakgrund )Mvh Thomas
jonasroman Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Varför inte? jag började med lite fraggar och sen har jag plockat över lite kolonier då och då som jag inte ville ha kvar i det stora karet, vad är skillnaden mellan det och springa ner till butiken och köpa några kolonier. Jag ville bara att vi som har små burkar kunde samla ihop oss i en tråd och visa max 3 bilder så blir det som en lite samanfattning och ser man något man gillar så kanske man hittar mer bilder och info i den medlemens galleri eller tråd om sitt akvarium. Jag hoppas också att kunna ge inspiration och visa att man kan få till ett litet kar med stenkoraller också. Christer och Andreas har visat sina fina nanokar och Christers kar har en intressant aspekt och det är att han kan lämna karet utan tillsyn i 4 veckor. Till er som möjligtvis inte vågar posta bilder på erat nanokar! strunta i vad norberg och Wrang skriver. Gör den här tråden till den jag önskade , med massor av olika akvarium och inriktingar. Jag lägger ner mer intresse på mitt nanokar än det stora just nu och jag tycker det är skitkul med detta kar samt att det står i datorrummet och jag kan kolla på det ofta.Jag tycker det är skitbra att du postat bilder på ditt nanokar Jörgen, eftersom de lite grann visar var ribban faktiskt kan läggas även beträffande mindre burkar. jag tror inte detta tjänar annat än en fin inspirationskälla till andra nanoakvarister.
Rekommenderade inlägg