Keek Postat 11 januari 2008 Dela Postat 11 januari 2008 Jag tyckte det var snyggt Jörgen. och en kul trådser ut att bli lite fraggar till salu snart, eller? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 12 januari 2008 Dela Postat 12 januari 2008 Då jag inte är hemma och kan lägga upp några aktuella bilder på mitt nano (ett RSM på 110 + 20 (sump) l) så lämnar jag en länk där bilder från den 2/1 2008 finnshttp://www.zoopet.com/forum/showpost.php?p=1068801&postcount=151MVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 15 januari 2008 Dela Postat 15 januari 2008 Jag har ju kanske inget riktigt "nano", tror 29L går in under Pico-akvarium. Men men.....Byter ca 1,5L/CocaCola pet flarra i veckan som vattenbyte. Kör med Rowa, kol och LS-kross i filterfacket. Har en 1500L pump med SCWD ihopkopplat som cirkulation i karet och en micro-jet som pumpar vatten genom LS-krosset. Kör även med en liten fjutt doppvärmare till karet. Ljuset består av en 10.000k och en 20.000k, önskar att det fanns plats med ett tredje rör men inte i denna möbel. Tror två 10.000k och ett blårör skulle ge snyggaste ljuset.Här är lite bilder på mitt skrivbordsakvarium, hoppas det uppskattas: Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 15 januari 2008 Dela Postat 15 januari 2008 Nyputsade rutor Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 15 januari 2008 Dela Postat 15 januari 2008 Nyputsade rutor Avslöjade mig själv med rengöringsmedlet framme:ler: ha ha ha..Tyvärr drog knapparna ihop sig och några av korallerna. Kan tillägga att alla koraller är rester/fraggar från det stora karet. Det som hamnar i denna burk slängs oftast bara ner för att klara sig själva. Min mantis gillar att möblera om så att placera ut någonting på en specifik plats är bara att glömma! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 15 januari 2008 Författare Dela Postat 15 januari 2008 fräckt litet akvarium för skrivbordet. Uppskattas verkligen, mera nanoakvarium! kom igen nu! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 15 januari 2008 Dela Postat 15 januari 2008 Dags å ringa Timell? Riktigt snyggt kar du skapat själv! Väldigt avis på det.Vart hittade du din SCWD? Är sugen på att prova en sån.Du har inget foto på den lille terroristen?Mvh Thomas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Troph Postat 15 januari 2008 Dela Postat 15 januari 2008 Her er mitt som jeg startet opp i November 2007.54 liter Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 15 januari 2008 Dela Postat 15 januari 2008 Dags å ringa Timell? Riktigt snyggt kar du skapat själv! Väldigt avis på det.Vart hittade du din SCWD? Är sugen på att prova en sån.Du har inget foto på den lille terroristen?SCWD:en köpte jag från Akvariesystem. Kan dock informera om att denna produkt fungerar si så där. Många pumpar pallar inte att köra SCWD:en utan börjar rassla inom en vecka, sedan bör man försöka göra så lite böjar och så korta slangar/rör som möjligt för utblåsen. Minimera vattenmotståndet och friktionen till max.Min är inte precis någon linslus, plus att den är 3-4cm lång och därför är det nästa omöjligt att få med rackaren på bild. Inte nog med det, när han väl är framme far han omkring som om han går på uppått-tjack. Detta är det bästa jag lyckats med:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=18914&d=1197629148 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 15 januari 2008 Dela Postat 15 januari 2008 Skit! Tommy, de där va ju rena salt-porren. Snyggt jobbat! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 15 januari 2008 Dela Postat 15 januari 2008 Mattias, det såg ut som en riktig snygging.Är det där verkligen 1300 liter Tommy? . Kul med massa mjuka saker. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Troph Postat 15 januari 2008 Dela Postat 15 januari 2008 Mattias, det såg ut som en riktig snygging.Är det där verkligen 1300 liter Tommy? . Kul med massa mjuka saker.He he..nei 1300 literen står i kjelleren. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 15 januari 2008 Dela Postat 15 januari 2008 Den är faktiskt riktigt snygg när den väl visar upp sig.Arten är en:Gonodactylaceus smithii Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spoiled Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Här är mitt bidrag.Juwel 110 liters som varit igång sen hösten 2006.Fisk:2st Ocellaris2st N.Decora1st Mandarin2st P. Zebra1st A.PhalaenaKorall:Acropora (den grön/gula tror jag är en florida men ej säker plus en liten fragg av grön med blå toppar)Blå acropora (köpt efter att bilden togs)Montipora (röd)Euphyllia AncoraFungiaLitophytonSarcophytonM. Doreensis anemonÖvrigt:1 eldräka1 pepparminträkax sniglarDeltec MCE300 skummare och egenbyggd ljusramp med 4x24W T5Har stora funderingar kring uppgradering.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Här är mitt bidrag.Juwel 110 liters som varit igång sen hösten 2006.Fisk:2st Ocellaris2st N.Decora1st Mandarin2st P. Zebra1st A.PhalaenaKorall:Acropora (den grön/gula tror jag är en florida men ej säker plus en liten fragg av grön med blå toppar)Blå acropora (köpt efter att bilden togs)Montipora (röd)Euphyllia AncoraFungiaLitophytonSarcophytonM. Doreensis anemonÖvrigt:1 eldräka1 pepparminträkax sniglarDeltec MCE300 skummare och egenbyggd ljusramp med 4x24W T5Har stora funderingar kring uppgradering.. Tjusigt! Gillar verkligen den illgröna skönheten uppe till vänster!Mvh Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-Alix- Postat 11 mars 2008 Dela Postat 11 mars 2008 Här är mitt fd nanokar. Nu är det ett nytt på gång. Det här hann inte komma igång ordentligt innan jag skaffade större... och större... och större. Det var den om aptiten. Nu är vi sist och slutligen tillbaka till nanostorleken (det nya karet är 77 liter). Men det här är alltså där allt började:43 liter huvudkar, 36 liter sump. Och hela skräpet är byggt av min kille som födelsedagspresent åt mig och jag tycker det är smaskigt till tusen! 70W metallhalid, 2x600 l/h pumpar rivna ur JUWEL-kar och grejade med egna snärtiga PVC-skydd. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 11 mars 2008 Dela Postat 11 mars 2008 Var ett riktigt snyggt bygge det där, bara svänga ihop ett åt mig åxå ;-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pontus Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 Och här kommer en bild på mitt rsm. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 Och här kommer en bild på mitt rsm.de där gillade jag pontus!..rent o snyggt:)Jonas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 Byter ca 1,5L/CocaCola pet flarra i veckan som vattenbyte. Här är lite bilder på mitt skrivbordsakvarium, hoppas det uppskattas:Japp det uppskattas i mitt tycke. Snygg möbel å bra med ljus. Men hur tar korallerna det med 1,5 liter cola i veckan. Är det det nya socker/kol källan troSnyggt jobbat Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 13 mars 2008 Dela Postat 13 mars 2008 Här är mitt fd nanokar. Nu är det ett nytt på gång. Det här hann inte komma igång ordentligt innan jag skaffade större... och större... och större. Det var den om aptiten. Nu är vi sist och slutligen tillbaka till nanostorleken (det nya karet är 77 liter). Men det här är alltså där allt började:43 liter huvudkar, 36 liter sump. Och hela skräpet är byggt av min kille som födelsedagspresent åt mig och jag tycker det är smaskigt till tusen! 70W metallhalid, 2x600 l/h pumpar rivna ur JUWEL-kar och grejade med egna snärtiga PVC-skydd.Snyggt! Här har någon tänkt till med framgång. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TiEs Postat 19 mars 2008 Dela Postat 19 mars 2008 48 liter nano (satt opp for SPS)70w HQI + 4x8w T5Sirkulasjon: tilsammen 3000 l/t19 liter pico (satt opp for "mykiser")Lys:3x8w T5Sirkulasjon: closed loop, med en New-jet 1200 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 19 mars 2008 Dela Postat 19 mars 2008 Japp det uppskattas i mitt tycke. Snygg möbel å bra med ljus. Men hur tar korallerna det med 1,5 liter cola i veckan. Är det det nya socker/kol källan troSnyggt jobbatHar inte kvar det fina lilla akvariumet, kunde inte ta det till jobbet pga paranoida chefer. Så lösningen blev att sälja och köpa ett terrarium. Känner mig lite som en svikare som bytte akvarium mot terrarium. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Orion Postat 19 mars 2008 Dela Postat 19 mars 2008 langar upp en bild imorrn efter köpet av ett par clowner + ett par nya koraller Mvh Fredde Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 19 mars 2008 Författare Dela Postat 19 mars 2008 Mitt nano kommer att bli ett litet fraggkar snart då jag har nya projekt på G. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg