mr cheezy Postat 16 maj 2008 Författare Dela Postat 16 maj 2008 Laggeman: epoxyn blir man ju helt dum i huvet av Sen tycker jag hörnen är jobbiga. Svårt att få glasfibren att stanna där man vill Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 Lite kul ska man få ha när man jobbar. Har du testat att bocka till små plastbitar och staga upp med? Vet inte hur det ser ut där du har problem, men nu börjar du ju närma dig slutet så det kan ju kanske kvitta. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 16 maj 2008 Författare Dela Postat 16 maj 2008 Jadå nu är det ju inga problem snart klart ju.. Hoppas på att ha dit rutan nån gång i början av nästa vecka. Sen låta det torka kanske en vecka sen blir det simmtur i karet Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 glöm inte filma simturen robin:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 16 maj 2008 Författare Dela Postat 16 maj 2008 Har ingen videokamera, så du får väll komma hit på en simmtur istället Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 Grymt bygge!! Jag kanske skulle komma o filma simturen hehe Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 27 maj 2008 Författare Dela Postat 27 maj 2008 Jaha här har det blivigt ändrade planer totalt, PGA tidsbrist att få allt klart.1440 l karet ska säljas, och 4000 l baljan ska inte bli haj tank utan SPS/LPS burk men en bamboo haj och rocka. Nu till belysning. Kommer vara ca 87 cm från ytan till botten. Kommer inte ha de mäst ljuskänsliga korallerna närma botten men måste ju ändå vara en hel del ljus där.Det jag har nu är 4 st ati sunpower ramper med 6 st 54 watt t5 i varje. Vilket inte lär räcka ända ner?Vad ska man sattsa på? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 27 maj 2008 Dela Postat 27 maj 2008 Kör med de T5 du har och komplettera med fler. Kommer garanterat räcka till SPS/LPS oxså. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 27 maj 2008 Författare Dela Postat 27 maj 2008 Tack wrang. Kan ju börja och testa iallfall. Slänga dit lite 80w med kanske.Funkar inte det så får jag väll ta MH i stället. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 4 juni 2008 Författare Dela Postat 4 juni 2008 Har hållt på någon dag nu att försöka lista ut hur jag ska aquascapa karet. Har fixat massa bröd backar jag ska ha som grund. Och flyttar dessa framm och tillbaka. Men hittar inget jag gillar. Vill fortfarande ha ganska stor sand yta så jag kan ha rocka och en liten haj och öppet. Men bra med yta för sps. Någon vänlig skäl som kanske har lite bilder på "stora" kar med snygg aquascaping som man kan få lite inspiration. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 4 juni 2008 Dela Postat 4 juni 2008 tänker du ha öppet runt om revet så hajen/hajarna kan simma runt ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 4 juni 2008 Dela Postat 4 juni 2008 Har hållt på någon dag nu att försöka lista ut hur jag ska aquascapa karet. Har fixat massa bröd backar jag ska ha som grund. Och flyttar dessa framm och tillbaka. Men hittar inget jag gillar. Vill fortfarande ha ganska stor sand yta så jag kan ha rocka och en liten haj och öppet. Men bra med yta för sps. Någon vänlig skäl som kanske har lite bilder på "stora" kar med snygg aquascaping som man kan få lite inspiration.Du har säkert sett detta kar redanDet e ju jättestort samt att det har lite öppen yta, men det kanske är för lite öppet för en rocka.http://www.oregonreef.com/images/photos/p_098_l.jpghttp://www.oregonreef.com Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 4 juni 2008 Dela Postat 4 juni 2008 Du har säkert sett detta kar redanDet e ju jättestort samt att det har lite öppen yta, men det kanske är för lite öppet för en rocka.http://www.oregonreef.com/images/photos/p_098_l.jpghttp://www.oregonreef.comhehe den har jag som bakgrundsbild på datorn Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 4 juni 2008 Författare Dela Postat 4 juni 2008 Keek: Jo den måste kunna simma runt. Ted: japp sett det karet. Men det är typ det ända jag sett i dessa storlekar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 4 juni 2008 Dela Postat 4 juni 2008 längtar till webbcamen kommer upp Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 4 juni 2008 Författare Dela Postat 4 juni 2008 Keek: Jag längar tills jag har vatten å ls i karet;) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 4 juni 2008 Dela Postat 4 juni 2008 så du kan bada Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 juni 2008 Dela Postat 4 juni 2008 Kan du ej köpa lite LS och sätta ihop till en stor bumling eller be Biotedmarin köpa hem en stor LS sten då han är nere i holland typ 25Kg eller 2Vart riktigt coolt med stora stenar i karet. var själv ute efter detta både med att limma ihop och stor LS men orkarde ej vänta på en stor sten eller limma ihop stenen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gnarkill Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 Hur går det med bygget?? tror det kommer bli grymmt snyggt/Tom Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 24 juni 2008 Författare Dela Postat 24 juni 2008 Hej... Jo vars det går frammåt, dock ganska sakta nu.. Rörkrökarna har ej fått igång vattnet än i huset. Men det kommer nog bli klart denna veckan. Sen är det bara för mig att hitta någon som kan köra mig till gbg så jag kan hämta rutan. Just nu har jag planerat hur ls:en ska vara uppbyggd och vad jag ska ha för fisk och koraller. Det kommer bli en indo-pacific biotopp. Men bara koraller och fisk där ifrån. Mycket kirurger och antihas, En rocka och en haj. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 rutan kan jag nog hjälpa dig med i nästa vecka, kul det går framåt:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 25 juni 2008 Författare Dela Postat 25 juni 2008 Kanon crille Hör av dig om det skulle gå, annas så löser det sig nån gång.. Skulle bara vara så sjukt skönt att få klart tanken så man kan börja fylla den.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 juni 2008 Dela Postat 25 juni 2008 Ja det tycker vi oxså att det skall bli kul då du kan börja fylla upp den. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 25 juni 2008 Dela Postat 25 juni 2008 Kanon crille Hör av dig om det skulle gå, annas så löser det sig nån gång.. Skulle bara vara så sjukt skönt att få klart tanken så man kan börja fylla den.. då skall jag fylla tanken på bilen så det räcker till Vetlanda blir nästan lika dyrt hehe Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 26 juni 2008 Författare Dela Postat 26 juni 2008 Haha så långt är det ju inte Får väll tvinga med dig några mer och dela bensinen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg