Gå till innehåll

Ostens nya stuga :)


mr cheezy

Rekommenderade inlägg

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

Jaha här har det blivigt ändrade planer totalt, PGA tidsbrist att få allt klart.

1440 l karet ska säljas, och 4000 l baljan ska inte bli haj tank utan SPS/LPS burk men en bamboo haj och rocka.

Nu till belysning. Kommer vara ca 87 cm från ytan till botten. Kommer inte ha de mäst ljuskänsliga korallerna närma botten men måste ju ändå vara en hel del ljus där.

Det jag har nu är 4 st ati sunpower ramper med 6 st 54 watt t5 i varje. Vilket inte lär räcka ända ner?

Vad ska man sattsa på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har hållt på någon dag nu att försöka lista ut hur jag ska aquascapa karet. Har fixat massa bröd backar jag ska ha som grund. Och flyttar dessa framm och tillbaka. Men hittar inget jag gillar. Vill fortfarande ha ganska stor sand yta så jag kan ha rocka och en liten haj och öppet. Men bra med yta för sps.

Någon vänlig skäl som kanske har lite bilder på "stora" kar med snygg aquascaping som man kan få lite inspiration.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hållt på någon dag nu att försöka lista ut hur jag ska aquascapa karet. Har fixat massa bröd backar jag ska ha som grund. Och flyttar dessa framm och tillbaka. Men hittar inget jag gillar. Vill fortfarande ha ganska stor sand yta så jag kan ha rocka och en liten haj och öppet. Men bra med yta för sps.

Någon vänlig skäl som kanske har lite bilder på "stora" kar med snygg aquascaping som man kan få lite inspiration.

Du har säkert sett detta kar redan

Det e ju jättestort samt att det har lite öppen yta, men det kanske är för lite öppet för en rocka.

http://www.oregonreef.com/images/photos/p_098_l.jpg

http://www.oregonreef.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du ej köpa lite LS och sätta ihop till en stor bumling eller be Biotedmarin köpa hem en stor LS sten då han är nere i holland typ 25Kg eller 2

Vart riktigt coolt med stora stenar i karet. var själv ute efter detta både med att limma ihop och stor LS men orkarde ej vänta på en stor sten eller limma ihop stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Hej... Jo vars det går frammåt, dock ganska sakta nu.. Rörkrökarna har ej fått igång vattnet än i huset. Men det kommer nog bli klart denna veckan. Sen är det bara för mig att hitta någon som kan köra mig till gbg så jag kan hämta rutan.

Just nu har jag planerat hur ls:en ska vara uppbyggd och vad jag ska ha för fisk och koraller.

Det kommer bli en indo-pacific biotopp. Men bara koraller och fisk där ifrån. Mycket kirurger och antihas, En rocka och en haj.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanon crille ;) Hör av dig om det skulle gå, annas så löser det sig nån gång..

Skulle bara vara så sjukt skönt att få klart tanken så man kan börja fylla den..

då skall jag fylla tanken på bilen så det räcker till Vetlanda ;) blir nästan lika dyrt hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...