Gå till innehåll

Ostens nya stuga :)


mr cheezy

Rekommenderade inlägg

Om du har planerat så kör hårt!

Om huset nu skall byggas nytt, så varför inte bygga en pool av det och sitta i ditt gamla kar och titta ut på fiskarna ;)

HAHAHA ja i 1440 tanken får man väl ner en säng å kaffe kokare.. det räcker långt..

men som sagt, ja kan tro att du kommer ha en perfekt säsong med att plocka svamp i regnskogsklimat om ett tag:) men roxxa på ja vill se tokiga byggen.. ( skulle dock inte vilja bygga ett )

// HB

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Så nu har bygget börjat :)

Har änså länge fått i hopp "ramen"till bottnen.

Och det ser stort ut :)

En liten paus sen ut å snickra igen

Sedde: Japp komemr bli glasfiber invändigt. Har ej bestämmt mig vart jag ska köpa än. Känner lite folk som arbetar med glasfiber så ska kolla med dom om de kan fixa lite billigare till mig. Annas ska jag kolla med al composite. Som är en firma jag köpt koliber och epoxy av innan med bra priser och bra service.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sillen lungt du får utrycka dig hur negativt du vill...

Jag menade inte att vara negativ, det var det som var poängen! Vad jag menade att det var ett jätte projekt du gett dig in i där du kommer få ett antal problem på halsen. Dock verkar du tänkt genom det mesta. Önskar dig verkligen lycket till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att jag lovade er bilder för länge sedan men har änu inte fixat några:smiley9:

Men det kommer. Måste bara tömma kameran med alla bilder från resan först. Och innan jag gör det formatera om datan så jag har nått att lägga bilderna på. Tok mycket virus som får skiten att balla ur hela tiden.

Men nu är bygget uppe i 880kr. Det börjar ta form så man ser nu själva storleken :)

Om en vecka borde det vara klart så långt att det är dax för gasfiber.

Som sagt bilder kommer nån gång.:smashcomp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Nya bilder? Nej. Har ej fått ur semesterbilderna från kameran än. Tråkigt med ett inlägg utan bilder? Ja.

Men men det blir en uppdatering ändå.

Har kommit en bit på bygget. Lite reglar till som ska sättas dit i morgon och i övermorgon sen ska det sättas dit plywood.

Efter det så kommer nog bygget att stå stilla ett tag tills jag har all utrustning hemma som ska vara i sumpen. Ska göra en in byggd sump och vill inte göra den för trång men inte häller förstor så vill gärna ha all utrustning så man kan pussla lite så allt blir kanon :)

Utrustning som ska inhandlas är

Kz skummare L till hajtanken

Kz skummare M till sps karet

2 st Zeovit filter xl till hajtanken

1 st nytt mer lätt pumpat zeovit filter till sps karet.

Returpump från haj sumpen.

När jag har detta hemma så ska sumparna byggas sen glasfiber.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej Sillen inget jag kommit på själv. Nästan alla plywood byggen jag läst om har glasfiber.

Glasfibren kommer inte vara det inersta lagret utan den ska målas med epoxy färg.

Ska lägga runt 5 lager glasfiber + några extra i varje kant på tanken.

Edit. har tagit bilder i dag men kan ej ladda upp dom. Går in som vanligt på hantera bifogade filer. väljer de bilder jag vill ha men när jag tryckr ladda upp så kommer jag bara till sidan kan ej visas. :S

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Robin bad mig att ladda upp denna bilden då det inte fungerar ifrån hans dator.

Riktigt spännande projekt som sagt.

Hur är det att bygga kar med trä och glasfiber kostnadmässigt, vad räknar du med att ditt kar kommer kosta om man räknar bort glaset?

post-2539-14468915100731_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej Sillen inget jag kommit på själv. Nästan alla plywood byggen jag läst om har glasfiber.

Glasfibren kommer inte vara det inersta lagret utan den ska målas med epoxy färg.

Ska lägga runt 5 lager glasfiber + några extra i varje kant på tanken.

Edit. har tagit bilder i dag men kan ej ladda upp dom. Går in som vanligt på hantera bifogade filer. väljer de bilder jag vill ha men när jag tryckr ladda upp så kommer jag bara till sidan kan ej visas. :S

Här får jag lära mig nått nytt, kul!

Vad det gäller uppladning av bilder är det konstigt att det inte funkar för dig om samma bild kan lsaddas av andra. Det är inte så att den är ändrad i storlek nu?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jaha har varit lite slapp.

Har halva golvet kvar att göra innan plywood.

Tar en kväll om jag ligger i.

Dock har jag bara 1 månad på mig att göra klart hela akvariet. Efter det måste det vara på platts med glas och allt och bygget för att få dit det över akvariet måste börjas.

Var även hos ted och hämtade utrustning i torsdags.

KZ skummare L

KZ skummare M "till 1440L sps karet"

Grotech zeofilter xl. Ska hämta ett till när det kommer

Sen ett Iaquatics ZEOvitreaktor "till 1440L sps karet"

Ska fixa upp bilder på bygget under veckan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...