Gå till innehåll

Musslor, musslor, musslor.


Clownen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Måste fråga er. Blir tokig på min lilla mussla. Är den för öppen? Den har då växt fast men den visar manteln. Vad skall jag göra med han?

ser fint ut botan, det 'syns' inga fel på den. för öppen kan den nog inte va, men glöm inte att mata den då o då någon gång i veckan, ser inte så stor ut.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Manne. Har ett till problem. Den har börjat bli mera brun. Betyder det också att den får för lite ljus?

hade samma problem med en mussla , under 150w en bit ner i karet, nu står musslan under 250w istället , ser bättre ut nu. men jag kan tyvärr inte svara på din fråga med garanterad säkerhet, men jag gissar att det är lite dåligt ljuse, ser nästan ut som en beläggning på mantlen ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Här é min eld mussla.

IMG_2463.jpg

IMG_2436.jpg

Ser ut att trivas riktigt bra i mitt kar, men platsen som jag plasera den på va tydligen inte lika uppskatat, visste inte att dom kunde "klättra på vägen" så pass högt upp som den sitter nu.

haft den länge ? hur får du den till att överleva isåfall ? oerhört häftig faktiskt.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft den i drygt 3 månader.

Först gången så försvan den in under all LS efter någon dag då jag hade skaffat den, satt där i några veckor trodde så klart att den hade lämnat in men icke.

Och nu sitter uppe högst upp på vägen istället inklämd bakom nano pumpen.

Matar med, Gamma NutraPlus, MarineSnow, lobster eggs, invertebrate food och cyclops till karetets alla mindre fiskar och lägredjur samt koraller.

Variera kosten från dag till dag, har även sett musslan ta super shrimp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...