Gå till innehåll

Jannes 700-liters


Janne

Rekommenderade inlägg

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vill bara få detta bekräftat. Om man kör med vodka, zeovit, ultralith eller liknande metoder som skapar näringsfattiga vatten. försvinner då altså även tillväxten av kalkalger?

Nej, kalkalger påverkas inte av detta. Jag har aldrig sett ett akvarium med så mycket kalkalger som Janne hade innan han rev det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jakob, det var innan ZeoViten riktigt kommit igång, på slutet så började även kalkalgerna gå tillbaka. Tillväxten gick över till en orange och gul färg, det kan även varit brist på något.

/Janne

Jaha, där ser man. Då tar jag tillbaka mitt uttalande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Det ser mycket bra ut det här!! Gärna flerbilder bara...

Jag kan inte helt släppa det här med kaffeburkarna. Det blir ett ständigt tjat här på din tråd. Hehe. Men när du har den gummiringen - är det 100% tät av det? Låt oss säga elavbrott- cirkulationen sump - akvarium stannar. Håller sig då vattennivån vid kaffeburkarnas nivå eller sjunker den till Standpipens nivå??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Moderator's upplysning:
mod.gif2.3 Om du inte håller med -

Om du inte håller med, inte förstår varför eller anser att du eller någon annan blivit orättvist behandlad av en moderator så är det inte tillåtet att börja diskutera detta i forumet utan alla kontakter ska ske via PM.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...