acuario Postat 1 september 2008 Författare Dela Postat 1 september 2008 Idag har karet gjorts om ordentligt, de koraller som jag ville behålla allra mest flyttades över. LED rampen har jag ersatt med mina ATI 24w ramper totalt 10 st rör. Bilder kommer inom kort. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 1 september 2008 Dela Postat 1 september 2008 Gärna bilder på dina ATI-ramper också... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 4 september 2008 Författare Dela Postat 4 september 2008 2st bilder på karet Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Du är en galet grym akvarist Jörgen.Snygg gitarr du hade på Blocket...Har du byggt mycket ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bostelin Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Ett imponerande kar. Gillade speciellt hur du hade byggt upp dit rev på sida 6. Kanonsnyggt.Självklart är det hur snyggt som helst nu också med de härliga färgerna på korallerna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Mycket snyggt Jörgen!!Gillar detta kar skarpt, fin kombination av färger på de gott och blandande korallerna.Härliga utrymmen för simyta och växtväg.Keep up the good work ! /Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
chaboo Postat 30 november 2008 Dela Postat 30 november 2008 Är i planerings stadiet för ett liknande kar som rymmer ca 100L med inbyggd sump och kommer att använda denna tråd och dina ideer som en liten mall om det är ok. Jag kommer att använda 2 pumpar, en på 1000l/h och en på 1200l/h och tror det kommer att räcka men min fråga nu är varför du valt utblåset upptill på båda, ingen kritiskt fråga utan mer om du räknat ut något på detta? Min erfarenhet är att det kan blåsas bort lite skit på botten om man har en pump vid botten eller som är riktad ditåt.Kommentera gärna detta. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 15 juni 2009 Författare Dela Postat 15 juni 2009 Karet har gått tomt på fisk i ett par månader eftersom odinium tog allt i fiskväg. Ett sista försök göres nu. Åkte och handlade lite fisk till karet. 3st centopyge bicolor och 7st pyjamaskardinaler. Kardinalerna är för skygga för att få några bra bilder på ännu. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 juni 2009 Dela Postat 16 juni 2009 Snyggt Jörgen!Kör du fortfarande med dina LED-rör? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 16 juni 2009 Författare Dela Postat 16 juni 2009 Nej. jag sålde rampen till Norge. Kör just nu med 6x24w T5 fast Ledrören hade räckt till dessa koraller men jag behövde pengar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nuked_bunny Postat 16 juni 2009 Dela Postat 16 juni 2009 Finns det LED rör till T8 ramper????? och i så fall vart kan man beställa sånna???? och vad kan dom tänkas kosta????? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 juni 2009 Dela Postat 16 juni 2009 Henke, jag tror inte att du får fler svar för att du använder fler frågetecken. (Tvärtom upplever många det som störande.) Ifall du kollar bakåt i tråden och även i den tråden som Thore Kjellberg startat om led-belysning så kan du se att de är köpta via nätet från Kina. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nuked_bunny Postat 16 juni 2009 Dela Postat 16 juni 2009 Henke, jag tror inte att du får fler svar för att du använder fler frågetecken. (Tvärtom upplever många det som störande.) Ifall du kollar bakåt i tråden och även i den tråden som Thore Kjellberg startat om led-belysning så kan du se att de är köpta via nätet från Kina.Ok då vet jag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 18 juni 2009 Författare Dela Postat 18 juni 2009 Några bilder från idag Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Riktigt härliga bilder Jörgen. Ditt akvarium ser välmående ut. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Vad ser jag - mjukisar Välkommen tillbaka till träsket JörgenMVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 19 juni 2009 Författare Dela Postat 19 juni 2009 har stenkorallerna i 600L akvariet Lasse hehe. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 19 juni 2009 Dela Postat 19 juni 2009 snyggt kar jörgen... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 Kul att se att du fortfarande är igång Jörgen! Du får dock bevisa med några bilder att du har stenkoraller i andra karet! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg