Gå till innehåll

Acuarios nya projekt 400L


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 243
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 månader senare...

Är i planerings stadiet för ett liknande kar som rymmer ca 100L med inbyggd sump och kommer att använda denna tråd och dina ideer som en liten mall om det är ok.

Jag kommer att använda 2 pumpar, en på 1000l/h och en på 1200l/h och tror det kommer att räcka men min fråga nu är varför du valt utblåset upptill på båda, ingen kritiskt fråga utan mer om du räknat ut något på detta? Min erfarenhet är att det kan blåsas bort lite skit på botten om man har en pump vid botten eller som är riktad ditåt.

Kommentera gärna detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Karet har gått tomt på fisk i ett par månader eftersom odinium tog allt i fiskväg. Ett sista försök göres nu. Åkte och handlade lite fisk till karet. 3st centopyge bicolor och 7st pyjamaskardinaler. Kardinalerna är för skygga för att få några bra bilder på ännu.

post-764-14468917502849_thumb.jpg

post-764-14468917503021_thumb.jpg

post-764-14468917503165_thumb.jpg

post-764-14468917503337_thumb.jpg

post-764-14468917503484_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Henke, jag tror inte att du får fler svar för att du använder fler frågetecken. (Tvärtom upplever många det som störande.) Ifall du kollar bakåt i tråden och även i den tråden som Thore Kjellberg startat om led-belysning så kan du se att de är köpta via nätet från Kina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Henke, jag tror inte att du får fler svar för att du använder fler frågetecken. (Tvärtom upplever många det som störande.) Ifall du kollar bakåt i tråden och även i den tråden som Thore Kjellberg startat om led-belysning så kan du se att de är köpta via nätet från Kina.

Ok då vet jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...