Bengan Postat 5 november 2008 Författare Dela Postat 5 november 2008 Blev en ny korall idag, en blå acropora. Det blev även en liten pincett som ska gå en kort tid i mitt nano och rensa glasrosor innan den kommer i mitt 250 kar. Det blev även 2 KZ tillsatser, strontium och K-balance.Bild på korallen kommer. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 5 november 2008 Dela Postat 5 november 2008 Häftigt med anemonen.....klarar den det eller är det bara ett tufft försök.?? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 5 november 2008 Dela Postat 5 november 2008 Inga bilder på Acroporan Bengan ??Jag är nyfiken. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 5 november 2008 Författare Dela Postat 5 november 2008 Jonas: Det är bara ett tufft försök. Snäckorna har klarat sig varje gång hittills.Freddie: Här kommer en bild på acroporan.Bild på pincetten. En liten del av alla glasrosor som den väntas äta syns i bild. Bild på en montipora som verkligen börjar färga ut nu genom ZEOviten. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 november 2008 Dela Postat 5 november 2008 snyggt Bengan.. shopinggalning.! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 5 november 2008 Dela Postat 5 november 2008 snygga bilder...imponerande koraller.Hur länge har du hållt på med zeoviten??? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 5 november 2008 Författare Dela Postat 5 november 2008 Manne: Jag håller med dig, men nu är det sluthandlat för ett tag framöver.Jonas: Tackar! Jag började med ZEOvit i slutet av juni, men har haft ett uppehålll i nästan 2 månader pga algproblem. Jag har kört med ZEOvit fullt ut i ca 3-4 månader. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 5 november 2008 Dela Postat 5 november 2008 En dum fråga...men skall inte algerna försvinna när man håller på med zeoviten??? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 5 november 2008 Författare Dela Postat 5 november 2008 Vad jag har hört rykten om nu i efterhand är att man kan råka ut för alger om man kör ZEOvit med levandesand, vilket jag gör. I de flesta uppstartsfaser av ZEOvit råkar man ut för någon brunalg och mina tog nästan över hela karet. Därför gjorde jag ett uppehåll. Det är värt varenda jobbig stund man gått igenom nu när man börjar se resultat. Nu har jag nästan inga alger alls. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 5 november 2008 Dela Postat 5 november 2008 Har du kvar sanden?? jag är i tankarna att själv börja med zeovit och är inte specielt intresserad av att plocka bort LSA i botten Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 5 november 2008 Författare Dela Postat 5 november 2008 Jag har kvar sanden, orkade inte heller lyfta ur all ls och suga ur den. Kul att du funderar på att börja med ZEOvit. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 5 november 2008 Dela Postat 5 november 2008 funderar och funderar ....påtryckningar från en vis kompis (micke_tj) om att det är en bra sak att hålla på med..Men grund tanken med karet är att det skall vara mycket koraller......då är zeovit en bra sak att hålla på med. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 5 november 2008 Dela Postat 5 november 2008 Läckra bilder Bengan !!Snygg Acropora du handlat!!Hoppas firren din gör rent i karet nu, det gjorde i alla fall min.Montiporan har ju blivt grymt snygg nu igen.När du har en fragg på den står jag först i kö !!!Jag får ju vänta tills på Lördag då Anders kommer med min lilla sändning. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 6 november 2008 Dela Postat 6 november 2008 Trådens namn är ändrat efter förfrågan från trådskaparen! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 6 november 2008 Författare Dela Postat 6 november 2008 Trådens namn är ändrat efter förfrågan från trådskaparen!Tack så mycket Jonas! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 6 november 2008 Dela Postat 6 november 2008 trevlig burk Bengan:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 6 november 2008 Författare Dela Postat 6 november 2008 trevlig burk Bengan:)Tack så mycket! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 6 november 2008 Dela Postat 6 november 2008 Riktigt härliga färger! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 6 november 2008 Författare Dela Postat 6 november 2008 Riktigt härliga färger!Tack! Det börjar gå mot rätt håll. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 6 november 2008 Författare Dela Postat 6 november 2008 Min nya acropora har tyvärr börjat vitna från mitten och det sprider sig utåt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 6 november 2008 Dela Postat 6 november 2008 tråkigt att höra Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 6 november 2008 Dela Postat 6 november 2008 Du får väl dela på den och prova att rädda de friska delarna i värsta fall om den inte minskar med att vitna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 6 november 2008 Författare Dela Postat 6 november 2008 Den nya acroporan är fraggad till smådelar. Hoppas de klarar sig. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest saltishenke Postat 6 november 2008 Dela Postat 6 november 2008 Ser grymt fint ut Bengan !!Avstår din t5 ramp då jag köpte ett helt kar istället *L*.... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 10 november 2008 Författare Dela Postat 10 november 2008 Låter bra Henrik! Lycka till med nya karet!Mina två små Blennider som gick i mitt nano har fått flytta till det "stora" karet. Den minste har hittat en håla inne i revet, men den något större lyckades jag fånga på bild.Jag tycker min Galaxea blir finare och finare för varje vecka som går. Kunde därför inte låta bli att ta några bilder, varav en närbild.Ibland när jag matar så dyker mina sandgrävande snäckor upp som ubåtar ur sanden. Jag stod med kameran framme och lyckades fånga en på bild. Det är ena snabba rackare för att vara snäckor. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg