Arcticreef Postat 4 mars 2009 Författare Postat 4 mars 2009 Har nu monterat min Faunamarin I mkIII. Är rejält imponerad. Den skummar (den började producera omedelbart) som ATIn men är helt knäpptyst.
Arcticreef Postat 24 juli 2009 Författare Postat 24 juli 2009 (ändrat) Nitrat=0!!! Ändrat 24 juli 2009 av Arcticreef mer
Norgren Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 Sjukt fräck balja... Finns ju inte en fläck som det inte växer något på
Illustratören Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 Fan va snyggt!Hur djup sandbädd har du och vilken storlek på "sandkornen"?
Arcticreef Postat 31 juli 2009 Författare Postat 31 juli 2009 Tack för alla vänliga och uppmuntrande kommentarer. Ambitionen med karet är att verkligen allt skall täckas av liv. Nu har jag ju tyvärr bryopsis att brottas med men saker o ting är på väg åt rätt håll, hoppas jag. Målet under hösten är att egg craten på bakre rutan också skall täckas med liv. DSBn är ca 10-12 cm. Ytsanden hålls minutiöst ren av en sjögurka. Skitig sand in, ren sand ut!
PatriksS Postat 31 juli 2009 Postat 31 juli 2009 AlgenX funkar till 100 procent på bryopsis. Kaninfiskar sägs också käka den som godis.Återigen: snygg och annorlunda burk!
Arcticreef Postat 31 juli 2009 Författare Postat 31 juli 2009 AlgenX funkar till 100 procent på bryopsis. Kaninfiskar sägs också käka den som godis.Återigen: snygg och annorlunda burk!Vill forsöka undvika kemikalier så länge som möjligt. Har skaffat en kanin men än har den en lite övermäktig uppgift.
amatören Postat 31 juli 2009 Postat 31 juli 2009 den äter upp det snabbare än det växer....tar tid bara.
Arcticreef Postat 31 juli 2009 Författare Postat 31 juli 2009 den äter upp det snabbare än det växer....tar tid bara.Håller tummarna för att du har rätt!
Arcticreef Postat 9 augusti 2009 Författare Postat 9 augusti 2009 Har till sist börjat att experimentera med inställningarna på kameran. Bilder blir (mycket) sakta men säkert bättre.Ni ser bryopsis eländet, antar jag. Håller också på att långsamt bli bättre.
simon Postat 9 augusti 2009 Postat 9 augusti 2009 Mycket bra bilder på ett fint kar!Lite tips till kameran som du säkert känner tillKanske skulle slutartiden vara snabbare (rörelsoskärpa), du får dock ha mer öppen bländare för att uppnå samma ljusstyrka (dvs lägre bländtal)mvhSimon
amatören Postat 9 augusti 2009 Postat 9 augusti 2009 grymt snygga bilder....tycker att algerna kanske inte är så snygga men dom ger till helheten på karet.....mycket snyggt
Ricke Postat 9 augusti 2009 Postat 9 augusti 2009 Tycker det ser snyggt ut, störs inte så värst på algerna inte på bilderna iallafall, kanske är värre i verkligheten
Arcticreef Postat 9 augusti 2009 Författare Postat 9 augusti 2009 Tack för vänliga kommentarer. Du har rätt om rörelseoskärpan. Skall trixa lite enl vad som föreslås. Skall tom börja använda statv.
amatören Postat 9 augusti 2009 Postat 9 augusti 2009 Har du inga bilder fram ifrån?? dom du la upp är från sidan va?
Arcticreef Postat 9 augusti 2009 Författare Postat 9 augusti 2009 Har du inga bilder fram ifrån?? dom du la upp är från sidan va?Jag är så slö som bara fotar från ena sidan men jag skall fixa det
Arcticreef Postat 11 augusti 2009 Författare Postat 11 augusti 2009 Ungefär så här burken ut framifrån
amatören Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Tycker dina "ful" alger passar riktigt bra in i dit kar. Gör det komplet på nåt sätt.Men låt kanin fisken få lite tid så kommer dom minska. Du har ju en flavisen oxå och den skall ju vara super på alger.Grymt kar och underbara bilder.!!
Arcticreef Postat 11 augusti 2009 Författare Postat 11 augusti 2009 Tycker dina "ful" alger passar riktigt bra in i dit kar. Gör det komplet på nåt sätt.Men låt kanin fisken få lite tid så kommer dom minska. Du har ju en flavisen oxå och den skall ju vara super på alger.Grymt kar och underbara bilder.!!Ligger nåt i vad du säger. Alger hör ju faktiskt hemma på ett rev.Tack för vänliga kommentarer.
Rekommenderade inlägg