Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 4 månader senare...
  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Tack för alla vänliga och uppmuntrande kommentarer. Ambitionen med karet är att verkligen allt skall täckas av liv. Nu har jag ju tyvärr bryopsis att brottas med men saker o ting är på väg åt rätt håll, hoppas jag. Målet under hösten är att egg craten på bakre rutan också skall täckas med liv. DSBn är ca 10-12 cm. Ytsanden hålls minutiöst ren av en sjögurka. Skitig sand in, ren sand ut!

Postat
AlgenX funkar till 100 procent på bryopsis. Kaninfiskar sägs också käka den som godis.

Återigen: snygg och annorlunda burk!

Vill forsöka undvika kemikalier så länge som möjligt. Har skaffat en kanin men än har den en lite övermäktig uppgift.

• 2 veckor senare...
Postat

Har till sist börjat att experimentera med inställningarna på kameran. Bilder blir (mycket) sakta men säkert bättre.

Ni ser bryopsis eländet, antar jag. Håller också på att långsamt bli bättre.

IMG_0163.jpg

IMG_0166.jpg

Postat

Mycket bra bilder på ett fint kar!

Lite tips till kameran som du säkert känner till

Kanske skulle slutartiden vara snabbare (rörelsoskärpa), du får dock ha mer öppen bländare för att uppnå samma ljusstyrka (dvs lägre bländtal)

mvh

Simon

Postat

Tycker dina "ful" alger passar riktigt bra in i dit kar. Gör det komplet på nåt sätt.

Men låt kanin fisken få lite tid så kommer dom minska. Du har ju en flavisen oxå och den skall ju vara super på alger.

Grymt kar och underbara bilder.!!

Postat
Tycker dina "ful" alger passar riktigt bra in i dit kar. Gör det komplet på nåt sätt.

Men låt kanin fisken få lite tid så kommer dom minska. Du har ju en flavisen oxå och den skall ju vara super på alger.

Grymt kar och underbara bilder.!!

Ligger nåt i vad du säger. Alger hör ju faktiskt hemma på ett rev.

Tack för vänliga kommentarer.

• Skapa Ny...