Gå till innehåll

Mitt första sva....800 L


amatören

Rekommenderade inlägg

  • Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja den är riktigt effektiv och tyst helt klart en skummare att rekomendera för dom som vill ha en nästan ljudlös liten skummare som klarar stora kar !

Lite svår att få tag på men jag vet att giganten i lomma har en 250 och en 550 hemma kostar ca 1500:- 2000:-

Hittade de på ebay och där kostar en "550" runt 1100kr och en "250" ca 800kr + frakt vilket brukar landa på ca 150-200kr.

Kan ju löna sig att kolla runt lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Strigata är en cool fisk! Syns oftast, dock stiger de då de silar sand, sprider den lite, men håller rent och fint! Ser bra ut, skoj att skummaren funkar bra!

Dave

ja strigatan är snygg och cool fisk.....vilken grävmaskin. jag har ganska mycket simyta med bara sand så det gör inget om han sprider det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag har den skummaren hemma kostade 0:- och jag fick den hemkörd slå det ebay !

Vad bra med gratis skummare, var hittar man det så vi andra kan beställa en sån också och testa???

Vad jag menade med mitt inlägg var att grejjer behöver inte nästan kosta det dubbla !!

Och att det kan löna sig att kolla runt lite om man är intresserad, och det behöver inte

just vara ebay det kan ju vara din lokala handlare också.

Men ber om ursäkt om du inte gillade mitt inlägg innan!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Jag har vänner i som jobbar som säljare inom akvarietillbehör bla.

Jag har själv jobbat med akvarieleasing och skaffat mig många kontakter så det är ju nästan en självklart att man får en massa nya prylar !

Speciellt om min bästa vän har en egen djuraffär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att träffas idag Jonas "Amatören", blev det något intressant??

Det fanns mycket intressant. Det stod mellan den stora fjärilen och japonicus. Men till slut blev det kirurgen. Tur var väl det fjärilen äter ju enbart korallpolyper

Ja det var trevligt att träffas freddi trots missen i början. :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Bild !

Vill se den innan jag åker och hämtar nya rampen...............

Freddi jag förstår det de lät väll kanske fel i mitt svar men som sagt visst är det billigare på ebay mm mm men det finns ju inget billigare än att få något helt for free !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Jaså doris nya polare ser jag .

Ser ju jätte fin ut Jonas nu e du väll nöjd lr ?

Passa elfluffo nu så inte han blir helt skalad

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg fisk!!

jag har en likadan kirurg som jag köpte i kristianstad för nån månad sedan och han funkar fin fint i mitt kar.

Kommer säkert att funka bra i ditt också !!

jaha så det var du som köpte den.....var spekulant på den förra gången med men det var nån som var förre mig :D

Tog 5 minuter efter den kom ner i karet sen så simmade den runt och åt och lekte.

Min hepatus och kaninfisk dom är ju buddys och dom försöker med den nya men han dissar dom!!!

Nu har jag 3 självständiga fiskar i karet....japonicusen, strigatan och kungen scoter gobien.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den skummaren kanske vore nåt för RSM för den som sitter i låter ju som hel..te

Nu gissar jag bara men som jag minns storleken på skummaren så var den typ 7*12 och 65 hög.

Den mindre varianten passar väl bättre till ett RSM? Den är ju på 250L och kollar du på ebay så kan du får den ganska mycket billigare än vad den säljs för här i sverige. (tack freddie)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

John.w : Ja du skulle få i den i ett rsm ska ta mått till dig och som sagt kolla på ebay.

Mr B : Ja tror inte det är det som gör att priserna går upp men kan ju säga att det är fler än jag i världen som har lite (Förmåner) i livet för att man känner någon som säljer en vara eller släktingar eller andra familjemedlemmar !

Jag jobbar själv som säljare och alla våra varor tex har jag 50% på inköpspriset om jag ska ha det själv så visst jag kan handla en pryl som kostar kunden 1000:- för 250:- om jag säger till leverantören/tillverkaren att jag själv ska ha produkten och jag tror ju inte tex en bagar betalar för sitt eget bröd eller ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...