Gå till innehåll

Mitt första sva....800 L


amatören

Rekommenderade inlägg

  • Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

jo mitt kar puttrar på. Men det är inte lönt med hel bild än för att så fort jag kommer hem från jobbet så skall jag tömma karet och göra om allt.

Sätta ytavrinningen och fixa med revet. Troligen börja med zeovit.

Men bilder kommer så fort allt är efter mitt tycke och smak.

Tack för att du frågade. Var du med på träffen i höstas i ystad???

Den som vill se en halvfärdigt kar är så klart välkomna hem till mig. Bara pm:a

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Som sagt vill du ha hjälp så har du mig !

dina fiskar får bo i mitt fraggkar då så bygger vi överriningen snabbt så du kan i med allt innan jul.......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt vill du ha hjälp så har du mig !

dina fiskar får bo i mitt fraggkar då så bygger vi överriningen snabbt så du kan i med allt innan jul.......

Snällt att du ställer upp... Inte så lockande att ha fisken i badkaret.

Hade tänkt köpa allt jag behöver nästa vecka .....blir ju en jävla massa pvc rör, böjar och annat!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Yepp sätt dig och rita upp hur det blir sen beställer du lite extra så blir det bra .

jag har allt det andra som behövs ! + att jag har hämtat en packet med fisk påsar för jag visste att du skulle håva upp dina firrar......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yepp sätt dig och rita upp hur det blir sen beställer du lite extra så blir det bra .

jag har allt det andra som behövs ! + att jag har hämtat en packet med fisk påsar för jag visste

att du skulle håva upp dina firrar......

He he he he ...härligt henke. Jobbigt att bara 100 mil ifrån och diskutera akvarium när man igentligen bor i samma stad!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Ja men du ska ju snart minska ner på det avståndet !

När du har alla pv prylarna flyger vi på ditt kar det är snabbt fixat men det stora jobbet med ditt är ju ALLT vatten som du måste spara och alla baljor med sten *L*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men du ska ju snart minska ner på det avståndet !

När du har alla pv prylarna flyger vi på ditt kar det är snabbt fixat men det stora jobbet med ditt är ju ALLT vatten som du måste spara och alla baljor med sten *L*

Får bli en tur till ikea....såg att dom sålde 130L baljor. Men stenen är fan inte skoj....det är 60-70 kg.....(rysning) + 45 kg levande sand. HU!!!

Men men ....det måste göras!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser ju trvligt ut jonas.

vi får ta en saltvattens träffa någon dag du och jag och malm vasäger du? kanske kan byta lite fraggar o så..

eller ja malm är duktig på att tigga till sej fraggar men inte har jag fott någon av han haha =)

va fan säger du björk?? bara frågar.. ditt växte ju som ogräs i ditt 200a liters kar... mina fragagr blir inte större... kanske nitratet soms toppar upp tillväxt?

ska inte låna din tråd mer jonas.. skulle bara försvara mig:D haha

jag vill ha en träff nångång, fast jag akn ju inte på helger... lite jobbigt... kan bra hoppas att vi i syd gruppen kommer ha en träff mitt i veckan:D annars missar jag alla träffar... :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser ju trvligt ut jonas.

vi får ta en saltvattens träffa någon dag du och jag och malm vasäger du? kanske kan byta lite fraggar o så..

eller ja malm är duktig på att tigga till sej fraggar men inte har jag fott någon av han haha =)

Ni båda är hjärtligt välkomna. Jag har 4 veckor semester från och med nästa vecka så det är bara att komma nån dag. PM:a först bara! Eller så kan jag säkert komma till er..

Har inte så många koraller men går säkert att fragga lite på dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

käkar den mer på min stenkorall så åker den tyvärr ut. stenkorallen är dyrare än imperatorn, och det finns så många mer snygga fiskar jag vill ha i mitt kar som inte får plats, så byta ut den mot en som låter stenkorallen vara är inga problem... hehe... :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...