Gå till innehåll

Mitt första sva....800 L


amatören

Rekommenderade inlägg

  • Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

såja ....då var karet "färdigt" he he Tack så mycket henke för din hjälp....

Nu till mitt problem........både ytavrinningen och skummaren låter som fan!! nån som har ett bra tips att fixa det på??? skummaren är en deltec 1060

2: Alla fiskarna är ute och leker och har sig....utom imperiatorn....den ligger på sidan under en sten och har legat där sedan i går kväll......ser att den lever men är orolig att den kanske inte gör det länge till??? Eller är jag bara nervös och skall låta den vara för att komma ut själv??

Hjälp tack!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa du kan göra är att lämna den i fred, om du inte ser infektioner eller dylikt på den. Du har fått tag på en skygg individ, men med lite tid kanske det blir kejsaren av tanken.

Han har inte varit skygg innan ....men det kan vara en effekt av renoveringen. Vet ju var han ligger så kan ju kolla till han då och då så han inte slutar andas!!

Nä ser inget "skit" på den alls.

Tack för tipset!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Hej Jonas !

Låt firren vila lite den har ju varit med om en del på liten tid !

ställ skummaren på lite filtermatta så ska den bli tystare men lite kommer den att brumma det blir du aldrig av med det är ju ingen liten pjäs.

och utavrinningen det enda tipset där är en kulventil i sumpen så du får lite motstånd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjena henke...

Mmmm fisken kommer vara ifred ett tag till iaf.

skummaren står redan på gummimatta men det kan ju vara att den har varit torrlagd ett tag som gjorde att den lät.

Tänkte att jag skulle höja röret lite så att det inte blir så mycket fall....det skvalar ju som fan i mellan åt.....KISSIG blir man...

Vattnet är 100 gånger bättre nu!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...