Gå till innehåll

Mitt första sva....800 L


amatören

Rekommenderade inlägg

  • Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Mr B : Ja tror inte det är det som gör att priserna går upp men kan ju säga att det är fler än jag i världen som har lite (Förmåner) i livet för att man känner någon som säljer en vara eller släktingar eller andra familjemedlemmar !
Gratis, är inte lite. Lite, är eventuellt självkostnadspris, allt annat läggs på priset för övriga kunder.
Jag jobbar själv som säljare och alla våra varor tex har jag 50% på inköpspriset om jag ska ha det själv så visst jag kan handla en pryl som kostar kunden 1000:- för 250:- om jag säger till leverantören/tillverkaren att jag själv ska ha produkten och jag tror ju inte tex en bagar betalar för sitt eget bröd eller ?
Jag tror inte jag vet någon branch som har ett 100% påslag längre, vilket om du har rätt för dig att era utpriser är baserade på, kanske i sig är anledningen till varför lokala handlare har svårt att hävda sig i dagsläget. Och, 25% av priset till kund, är inte vad du hävdat att du betalar.
Ja jag har den skummaren hemma kostade 0:- och jag fick den hemkörd slå det ebay !
Jag har själv jobbat med akvarieleasing och skaffat mig många kontakter så det är ju nästan en självklart att man får en massa nya prylar !
Freddi jag förstår det de lät väll kanske fel i mitt svar men som sagt visst är det billigare på ebay mm mm men det finns ju inget billigare än att få något helt for free !!

Missförstå mig rätt, men jag skiter faktiskt i vad du gjort för att få vad du nu får, och vem du får det av. Men när företrädare för branchen regelbundet beklagar sig över att det är så svårt att få ihopa ekonomin, och det sen kommer folk med din inställning, så är jag i alla fall böjd att handla mer på postorder / ebay än lokalt.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag jobbar själv som säljare och alla våra varor tex har jag 50% på inköpspriset om jag ska ha det själv så visst jag kan handla en pryl som kostar kunden 1000:- för 250:- om jag säger till leverantören/tillverkaren att jag själv ska ha produkten

Betalar du inte ens företagets inköpspris så ska du nog inte skriva för mycket om det, om du mot förmodan inte vill ha ett statligt verk som kallas Skatteverket efter dig med extra deklarationsblanketter angående förmånsbeskattningar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Saltis vänner !!

Kan vi inte lägga ner denna diskussionen, vi förstör faktiskt Amatörens tråd om hans akvarium!!

Det är egentligen hans kar tråden skall handla om.

Så kan vi sluta med denna diskussionen, det är flera trådar innan som har börjat så här och sedan har folk lämnat denna guiden.

En del faktisk med mycket kunnande och som gett mång god inspiration.

//Freddi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Manne jag har den igång i mitt kar och den är bra men med allt gnällande om den här skummaren va ju inte vad jag hade tänkt mig hade jag vetat detta så hade jag inte tagit med den på Jonas träff då jag tänkte att det kanske hade varit kul att ta med en nyhet och visa er saltisvänner den !

Vilket jag hade tänkt att göra lite då och då med olika produkter men nu blir det inget mer det är nog bäst att jag behåller sådana saker för mig själv här hemma !

Så tack för mig och Hej då..............................

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Saltis vänner !!

Kan vi inte lägga ner denna diskussionen, vi förstör faktiskt Amatörens tråd om hans akvarium!!

Det är egentligen hans kar tråden skall handla om.

Så kan vi sluta med denna diskussionen, det är flera trådar innan som har börjat så här och sedan har folk lämnat denna guiden.

En del faktisk med mycket kunnande och som gett mång god inspiration.

//Freddi

Du har rätt Freddi, sorry för inlägget "amatören".

Inte min mening att förstöra i din tråd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så där ja ett par dagar efter inköpet av japonicusen så visa det sig att det var ett av dom roligaste köpen jag kunde göra.

Började när jag köpte den. Tog 5 minuter innan han simmade runt där som han alltid hade varit där.

I dag var jag uppe när ljuset tändes och såg det roligaste.....japonicusen kom ut 5 sec senare och simmade runt och väckte dom andra....såg så himla roligt ut!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Manne jag har den igång i mitt kar och den är bra men med allt gnällande om den här skummaren va ju inte vad jag hade tänkt mig hade jag vetat detta så hade jag inte tagit med den på Jonas träff då jag tänkte att det kanske hade varit kul att ta med en nyhet och visa er saltisvänner den !

Vilket jag hade tänkt att göra lite då och då med olika produkter men nu blir det inget mer det är nog bäst att jag behåller sådana saker för mig själv här hemma !

Så tack för mig och Hej då..............................

Det jag undrar är bara om den verkligen är bra , dvs testad o påvisad bra.. då kan det vara intressant att titta till den en gång till rsmet faktiskt.. men har du "hört" att den är bra.. då är det inte samma visa för mig.. sen gnället, det hoppar jag över alltid.. ger inget ändå..

finns det tillfälle henke så hade jag gärna testat skummaren någon dag om du kan tänka dig det..

bara för att få en känsla om den..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Och du som precis köpt den, kan inte säga annat än att det är tråkigt att höra.

Den och den vitbröstade kirurgen är så fina.....lätt bland dom snyggaste jag vet....Förutom imperiatorn då såklart.

ja det är konstigt....vet att den åt och sånt i affären (gick och plockade iaf) och den gjorde samma i mitt kar.....men så en dag.....RIP

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt reeflex är det ju en svår fisk....De lägger ju fram en teori om att den inte hinner lägga om magen och tarmarna till den dieten vi erbjuder.

Den hade nog gott hos handlaren i en månad innan jag köpte den.....men iom att jag inte är hemma så kan jag inte säga varken bu eller bä om orsaken eller nåt annat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...