Gå till innehåll

Mitt första sva....800 L


amatören

Rekommenderade inlägg

  • Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har sticksågen mellan benen och finkapar "plexit"

Hoppas du är tränad på pekfingervalsen när du skriver på forum, kan inte tänka mig många bättre sätt att fixa lite köttsår än att dra fingrarna genom sticksågen alt. tappa den på låret i låst on-läge ;-)

-sjuk-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas du är tränad på pekfingervalsen när du skriver på forum, kan inte tänka mig många bättre sätt att fixa lite köttsår än att dra fingrarna genom sticksågen alt. tappa den på låret i låst on-läge ;-)

-sjuk-

jag är färdig och van att göra så, det är ingen fara. Man får sin del av skador när man jobbar med det jag jobbar med.

Men tack för omtanken

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Ja då det var min fina Metabo steglösa pendel sticksåg som gick på lägsta varvtal med ett plexisåg så hade det nog inte blivigt ett köttsår iallafall !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Själv är jag stolt ägare till en Canon EOS 400D och den är jag jättenöjd med. Medföljande 18-55mm objektivet duger "sådär", så ett lämpligt macro-objektiv är nog ändå att rekommendera.

Canon EF-S 60/2,8 USM Macro har fått bra betyg och kostar inte skjortan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Köp eos 450 eller d60 !

Har själv d90 men som sagt skulle jag starta nu med en bra så är det d60 eller eos 450 som gäller och inte en gammal eos 400 när 450 och d60 är nyare och kostar bara ett några hundringar mer för en hel del bättre funktioner !

Kolla gärna runt på nätet då det fins en hel del erbjudande på kit och paket lösningar med objektiv ,minne,väska,blixt mm mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Jonas jag vet inte om jag ska råda dig för jag har ingen erfarenhet av olika kameror, ska det vara nytt eller begagnat?

Jag har själv en Sony A350 med ett macro objektiv 1:1, om den är bäst vet jag inte.

En detalj som är viktig är att du har ett bra stativ annars hjälper det inte med kamera och objektiv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv en EOS 400D som jag är grymt nöjd med, så Canon kan jag rekommendera. Har Canon:s EF 100mm 1:2.8 USM macro objektiv och kan inte annat än säga att den är sinnessjukt skarp och man kan ta 1:1 macrobilder på 31cm:s håll! Men dom 100mm:arna gör ju att ett stativ (och fjärrutlösare/timerutlösning) ofta är nödvändigt i macrosammanhang. Men det objektivet hade jag inte bytt ut för något. Tillsammans med EF-S 17-85mm IS USM objektivet som följde med kittet så funkar kameran till det mesta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK dagens upptäkt. Mina turbosar har snuskat sig ganska mycket innan jag byggde om akvariumet...trodde dom bara hade hittat kk:s men tydligen inte. Idag hittade jag två små turbosar som springer runt på LS:en och äter alger.

Misstänker att playern El fluffo är pappa till alla...snuskpelle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...