stigigemla Postat 21 juni 2009 Postat 21 juni 2009 Gör en ammoniumtest. Banggaier är känsliga mot ammonium. Citera
amatören Postat 21 juni 2009 Författare Postat 21 juni 2009 Gör en ammoniumtest. Banggaier är känsliga mot ammonium.bangaiien dog nog för ett par dagar sedan....svalt nog ihjäl. han var ingen hets ätare och har många som äter snabbare än han.....ex min pincettfisk.Men tack för rådet. Citera
amatören Postat 21 juni 2009 Författare Postat 21 juni 2009 igen?! Vad händer?!Detta var en isolerad händelse...inget att göra. Citera
amatören Postat 27 juni 2009 Författare Postat 27 juni 2009 jaha....då var det helg igen och så klart hade den lokala handlaren fått in en leverans. Man stod där som ett fån me kortet i högsta hugg. Blev en elddvärgkejsare.Så nu är jag upp i:P.Imperiator (Kejsare)C.Argi (Dvärgkejsare)C.Bicolor (Dvärgkejsare)C.Bispinosa (DvärgkejsareC.Loriculus (Dvärgkejsare)Moorish IdolC.RafflesiC.RostratusV.StrigataA.Ocellaris (2st)N.OcellatusC.Viridis (10st)L.Amboinensis (2st)S.HispidusEn sjöborre som jag inte hittar namnet på. Citera
amatören Postat 29 juni 2009 Författare Postat 29 juni 2009 tjena. Var ju på saltträff i går ....fick med mig en röd flakväxande montipora och en annan korall som jag inte vet vad det är? verkar trivas iaf.Allt såg bra ut i går men när jag kom hem i dag så låg min C.Rafflesi på botten och flåsade, fiskade upp han och la han i en burk med akvarium vatten och droppade i lite medicin men det tog en timme till så dog han.....mysko som fan!? Citera
amatören Postat 29 juni 2009 Författare Postat 29 juni 2009 Min c.rafflesi har dött under väldigt konstiga omständigheter.... Citera
_Manne_ Postat 29 juni 2009 Postat 29 juni 2009 test fraggen är en 'hydnopora'. så får du se om fiskarna lämnar den ifred, sätt den relativt strömt o vettigt ljuse sen när du får hem din ramp igen.mvh manne Citera
amatören Postat 29 juni 2009 Författare Postat 29 juni 2009 Både idolen och den nu avlidne c.rafflesi tog varsin tugga men nu lämnar dom den ifred. Fin när den rör sig i strömmen.... Citera
amatören Postat 1 juli 2009 Författare Postat 1 juli 2009 Igår dog min elddvärgkejsare bara så......var där ena stunden och borta nästa mysko. Citera
_Manne_ Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 känns som du har värsta oflyt med fisken nu jonas , tråkigtmvh manne Citera
amatören Postat 1 juli 2009 Författare Postat 1 juli 2009 ja det är det...ingen billig fisk att förlora iheller. jobbigt att fortsätta när man köper fisk som ramlar av pinnen nån dag senare bara..... Citera
_Manne_ Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 frågan är lite vad det kan bero på, har du någon anning alls om vad ev fel kan ligga ?mvh manne Citera
amatören Postat 1 juli 2009 Författare Postat 1 juli 2009 har inte en aning. kan ha varit nåt med elddvärgen som har smittat fjärilsfisken.....men som sagt har inte en aning...vill gärna inte peka ut nåt i heller. Citera
saltishenke Postat 16 juli 2009 Postat 16 juli 2009 Hallå Jonas tittar in hoss dig skriver inte mer är inne på min iPhone Citera
-=Mr_B=- Postat 16 juli 2009 Postat 16 juli 2009 Henrik, jag råkar ha från en säker källa att SVG inte fungerar på Iphone.Det stod på Internet, så det måste vara sant.;- )B! Citera
amatören Postat 16 juli 2009 Författare Postat 16 juli 2009 Henrik, jag råkar ha från en säker källa att SVG inte fungerar på Iphone.Det stod på Internet, så det måste vara sant.;- )B!väldigt onödig kommentar. Inte uppskattat.Hydnoporan som jag fick av manne klarade sig både mot idolen och fjärilsfiskar.....men när coral beauty fick smak på den så var den inte lång livad.....tråkigt för det var en riktigt fin korall.Har köpt en ny fisk oxå en A.pyroferus från lokala fisk handlaren......härligt citron gul är han. Citera
Laggeman Postat 17 juli 2009 Postat 17 juli 2009 Fint val av kirurg! Den blir lite mer gul-brunaktig som fullvuxen, men riktigt läcker! Citera
amatören Postat 17 juli 2009 Författare Postat 17 juli 2009 Fint val av kirurg! Den blir lite mer gul-brunaktig som fullvuxen, men riktigt läcker!Mycket av valet att köpa den kom just av att den blir så fin som vuxen. + att karet är över vuxet av alger. Citera
amatören Postat 19 juli 2009 Författare Postat 19 juli 2009 jaha då har min nya kirurg försvunnit i karet......börjar bli så jävla trött på detta.....vet inte vad som är fel i heller...... Citera
amatören Postat 19 juli 2009 Författare Postat 19 juli 2009 blev sne över att inte hitta kirurgen.......så jag fyllde en byta med vatten slängde ut stenen.Titta vad jag hittade inkörd i en sten......så sent som i går när jag släckte såg jag han simma omkring....jävligt irriterande.....vill nån köpa skiten så säg till så kan vi nog komma överrens Citera
-=Mr_B=- Postat 19 juli 2009 Postat 19 juli 2009 Det är inte så att du har något som jagar nattetid, och att "inkörd i sten" är skafferi för den samma?Funderar på typ en spearer, eller något.... Fast de brukar ju käka med en gång. Är ju så jäkla tragiskt att hålla på och stoppa i nya saker i karet bara för att förlora dem helatiden. Men frågan är ju varför de går åt :- (B! Citera
amatören Postat 19 juli 2009 Författare Postat 19 juli 2009 Det är inte så att du har något som jagar nattetid, och att "inkörd i sten" är skafferi för den samma?Funderar på typ en spearer, eller något.... Fast de brukar ju käka med en gång. Är ju så jäkla tragiskt att hålla på och stoppa i nya saker i karet bara för att förlora dem helatiden. Men frågan är ju varför de går åt :- (B!Ja det är frågan.....har plockat ut en del av stenen som var i det röset. men har aldrig hört nåt knäppa eller nåt sånt. Citera
-=Mr_B=- Postat 19 juli 2009 Postat 19 juli 2009 Spearers knäpper väl inte?Fast samtidigt, du har förlorat en del fisk, men inte så mycket som du kanske borde om du hadde en mantis i baljan som jaga / åt dem. Skumt.B! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.