Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Om det enda som krävs en en sten klinga så kan jag använda nån av verktygen i min servicbil...nån jävla fördel skall man väl ha för att man är resemontör....

finns ju klingor till vinkelslipar och sånt.

Tack för alla tips....

• Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
hur kapar man ls?? Fogsvans eller? Är det reefbond du menar med revcement???

Fogsvans (ta en billig!), tigersåg... typ. Det är väldigt poröst material.

Och det är reefbond jag menar.

Postat

Min fråga...la i lite mat för korallerna och helt plötsligt kommer det riktigt mycket bubblor ur levandesanden.....Nån som har varit med om samma eller vet vad det innebär??

Postat

En uppdatering av vad som finns i karet!

1 Clown fisk (Amphiprion percula)

2 kirurger (Paracanthurus hepatus)

1 Sjösjärna (Protoreaster linckii )

40 Turbosniglar

1 Gröna knappar korall (?)

1 Mjukkorall (?)

Postat

Nja....kameran kommer i morgon...blev ett nytt inköp nu på förmiddagen......en fungi. Om jag förstod handlaren rätt så är det väl inte ovanlig men inte jätte vanlig i heller!

Postat

ja är det bara kaffet det hänger på så kan jag nog fixa nåt substistut.

Har precis fått reda på att jag har köpt en Protoreaster linckii sjösjärna....turbo sniglarna har fått en nemisis!! Ha ha ha ha

Har själv svårt med tid....har 4 reseveckor till sen är det 4 veckors tupplur som gäller...!!

Postat

Min Far köpte en sådan sjöstjärna till mitt kar då han tyckte den var så fin.

Jag lämnade ganska raskt tillbaka den då den började direkt att sikta in sig på min sjögurka.

Allt som är av lägre rang i ditt kar lär kunna vara ett byte för din nya sjöstjärna.

Men det har du kanske redan räknat ut.

Postat
Min Far köpte en sådan sjöstjärna till mitt kar då han tyckte den var så fin.

Jag lämnade ganska raskt tillbaka den då den började direkt att sikta in sig på min sjögurka.

Allt som är av lägre rang i ditt kar lär kunna vara ett byte för din nya sjöstjärna.

Men det har du kanske redan räknat ut.

jag köpte av samma anledning som din far, fick lite känslan det var nåt nytt, skoj att testa när lokala handlaren inte riktigt hade koll på vad det var för nåt. Men min tanke med karet är ju att ha en hel del av lägre djur och koraller...(läste att den gärna åt av dom med!!)

Postat

Jag bytte min för över 1 vecka sedan och då sa jag till honom varför jag bytte så, han borde veta att den gick på lägre djur.

Eller så hade han bara glömt det, han har ju mycket att stå i !!:smiley24:

Guest saltishenke
Postat

Haha ja då har dom 2 han har vandrat runt lite då ?

Jag var där efter du lämnat din freddi !

Postat

Han hade två i samma kar...sa till mig att han inte visste riktigt vad det var för någon sjösjärna. Om nu två har lämnat 2 likadana sjösjärnor så borde han ju komma ihåg eller dax att sätta lite lappar!!

Men men han kommer få en 3dje retur.

Postat

Tjena...

Då var sjösjärnan återlämnad. vågade inte ta risken!

Vet inte vad korallerna heter/är. Ja förutom gröna knappar! Men av nån anledning så fick inte fotografen nån bild på dom?!

Vad är bild 4 för nåt??? Det är mjukt och har växt upp ur stenen bara!

post-3980-14468916327157_thumb.jpg

post-3980-14468916327311_thumb.jpg

post-3980-1446891632751_thumb.jpg

post-3980-14468916327719_thumb.jpg

post-3980-14468916327832_thumb.jpg

Postat
vad trevligt..du får ju fotta den o läggaut bild så vi kan få se skönheten :ler:

Japp jag gör mitt bästa......det är en snabb jä... och sticker så fort jag kommer nära karet...

Postat
tjena alla.

Helgens inköp blev en kaninfisk från lokala handlaren

http://se.reeflex.net/tiere/352_Siganus_unimaculatus.htm

Nån som har en personlig erfarenhet av fisken???

Glupsk allätare och karets fegis. Äter i princip ur handen, men om man går förbi karet i snabt tempo så är det inte ovanligt att man skräms av ett plask när den blir rädd och simmar in bakom en sten.

Är sällan still i karet utan simmar hela tiden.

Ryggfenan har giftiga taggar, men jag har svårt att se att man skulle kunna bli stucken av dessa om man inte jagar fisken med handen (om man nu skulle vara snabb nog för det).

Postat
Glupsk allätare och karets fegis. Äter i princip ur handen, men om man går förbi karet i snabt tempo så är det inte ovanligt att man skräms av ett plask när den blir rädd och simmar in bakom en sten.

Är sällan still i karet utan simmar hela tiden.

Ryggfenan har giftiga taggar, men jag har svårt att se att man skulle kunna bli stucken av dessa om man inte jagar fisken med handen (om man nu skulle vara snabb nog för det).

Tack för svaret....gå går han ju bra i mitt kar. Mina båda hepatusar är lika fega...

Postat
Här är bilden...inte ens i närheten av dina men ändå!

Inte enns i närheten av mina bilder? haha mina bilder är vell inte mycket att hurra över heller

firren såg skitfin ut hoppas den kommer trivas i karet..

/Marcus :skrattar:

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...