Gå till innehåll

Mitt första sva....800 L


amatören

Rekommenderade inlägg

  • Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

ja är det bara kaffet det hänger på så kan jag nog fixa nåt substistut.

Har precis fått reda på att jag har köpt en Protoreaster linckii sjösjärna....turbo sniglarna har fått en nemisis!! Ha ha ha ha

Har själv svårt med tid....har 4 reseveckor till sen är det 4 veckors tupplur som gäller...!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min Far köpte en sådan sjöstjärna till mitt kar då han tyckte den var så fin.

Jag lämnade ganska raskt tillbaka den då den började direkt att sikta in sig på min sjögurka.

Allt som är av lägre rang i ditt kar lär kunna vara ett byte för din nya sjöstjärna.

Men det har du kanske redan räknat ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min Far köpte en sådan sjöstjärna till mitt kar då han tyckte den var så fin.

Jag lämnade ganska raskt tillbaka den då den började direkt att sikta in sig på min sjögurka.

Allt som är av lägre rang i ditt kar lär kunna vara ett byte för din nya sjöstjärna.

Men det har du kanske redan räknat ut.

jag köpte av samma anledning som din far, fick lite känslan det var nåt nytt, skoj att testa när lokala handlaren inte riktigt hade koll på vad det var för nåt. Men min tanke med karet är ju att ha en hel del av lägre djur och koraller...(läste att den gärna åt av dom med!!)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjena alla.

Helgens inköp blev en kaninfisk från lokala handlaren

http://se.reeflex.net/tiere/352_Siganus_unimaculatus.htm

Nån som har en personlig erfarenhet av fisken???

Glupsk allätare och karets fegis. Äter i princip ur handen, men om man går förbi karet i snabt tempo så är det inte ovanligt att man skräms av ett plask när den blir rädd och simmar in bakom en sten.

Är sällan still i karet utan simmar hela tiden.

Ryggfenan har giftiga taggar, men jag har svårt att se att man skulle kunna bli stucken av dessa om man inte jagar fisken med handen (om man nu skulle vara snabb nog för det).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glupsk allätare och karets fegis. Äter i princip ur handen, men om man går förbi karet i snabt tempo så är det inte ovanligt att man skräms av ett plask när den blir rädd och simmar in bakom en sten.

Är sällan still i karet utan simmar hela tiden.

Ryggfenan har giftiga taggar, men jag har svårt att se att man skulle kunna bli stucken av dessa om man inte jagar fisken med handen (om man nu skulle vara snabb nog för det).

Tack för svaret....gå går han ju bra i mitt kar. Mina båda hepatusar är lika fega...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...