Gå till innehåll

Mitt första sva....800 L


amatören

Rekommenderade inlägg

  • Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 1 månad senare...

Tjena alla...

LIte uppdatering.....Har köpt 10 kg mer LS och en nytt ljus.....måste tacka manne för att ha vissat mig sin! blev en Pro 1800 c2 (250watt) från aquastyle

Planerna ligger oxå att köpa 4 nya styrbara pumpar med dator så jag får det som jag vill ha. lutar åt 4 tunze pumpar (2 på 5500 och 2 på 12 000)

blider kommer efter hand!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Tjena syd

återigen....värkligen snygga färger på korallen.....börjar sakta men säkert inse att jag oxå måste börja med zeovit.....

Doserar du själv eller är det automatiskt??

Hej Jonas jag svarar här, då jag ändå var här och tittade genom din tråd.

Är du sugen på att köra Zeovitmetoden ska du ladda hem och läsa genom zeovitguiden, det är mycket som klarnar då och det dyker säkert upp nya frågor men börja där.

Ett bra forum är http://www.zeovit.com/modules.php?name=Jig där kan man få tips och ideér från många håll.

Tycker du har fått en bra start av ditt kar och ska du köra zeo behövs bara en bra skummare, zeovitfiltret, bra belysning (som du har) bra cirkulation, ca 10% sten räcker och tålamod.

Lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

efter lite diskutioner med olika medlämmar på forumet så har jag kommit underfund med att jag borde tömma ur akvariumet och börja utnyttja det borrade hålet i mitten.

Nån som har en bra ide att bygga för att dölja själva överriningslådan som kommer vara mitt i karet? enligt mig kommer det se hur dumt ut som helst med den "synlig" så säga??

Min egna ide är att kapa i ls och lima på det på "kammaren" så det ser ut som en revpelare...kommer ju korall på senare.

fritt fram för ider och åsikter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...