Gå till innehåll

Teds 750l rumsavdelare


Ted Camenius

Rekommenderade inlägg

  • 2 månader senare...
  • Svar 202
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • 1 månad senare...
Nam nam... Det såg inte lite gott ut det där -dregglar-

En fråga, hur har du cirkulationen i karet, har du bara de två streamers:en som syns på bilden eller är där nåt mer i karet oxo? Och hur många liter/h är dem på?

Det är två Tunze 6100 12000l/h som går på varsin singelcontroller.

Kör ibland en maxijet på den kortsida som är ut i rummet, men har beställt två 5000l/h streamers som ska få sitta där istället. Ser inte så jättekul ut men annars sammlas mycket skit där.

Upplever dock att det med cirkulationen är svårt att få bra då de flesta partiklar som svävar omkring cirkulerar runt istället för ner i ytavrinningen när det sitter två så pass kraftiga pumpar på samma sida som ytavrinningen.

Med de två nya streamers jag beställt har kommit ska jag testa dimma ner 12000l/h pumparna för o låta pumparna mötas mot mitten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Mattias,

Det är en Sthylopora sp "milka" riktigt tacksam korall.. Lätt, växer fort o inte så känslig mm

Var ner till min lokala handlare Royal Zoo idag o kikade på grus idag faktiskt. Har tidigare varit inne på att låta botten täckas av knappar mm men nu så är jag riktigt sugen på grus.

Komme nog köra på lite grövre ca 2-4mm i ett tunt lager. Lutar åt att jag tar vanlig korallkross o inte den levande. Den var helt enkelt snyggast av de sorter som fanns inne.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Petnym, Vargklo, a.nilson tackar, nu har jag tänkt det ska få stå o växa till sig, vet inte hur många gånger jag sagt det bara. Ska skaffa lite mer fiskar bara.

:)

Datate,

Jepp det är en milka. Färgen varierar från rosa i väldigt näringsfattigt till djupt lila i lite mer näring. På bilderna är det 2xblårör, 1st KZ fidji purple och ett 10.000k. 4 rör av 8 tända. Belysningen ger den lite extra glans men den e grym i färgerna annars också. Och tacksamm då den växer jättesnabbt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...