Gå till innehåll

Teds 750l rumsavdelare


Ted Camenius

Rekommenderade inlägg

  • Svar 202
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • 1 månad senare...
Har du fraggkaret i möbeln också, eller hur har du löst det?

Japp

Från vänster

Schuran Reaktor

70 liters osmosakvarium borrat med överrinning ut i huvudsumpen till höger med fraggarna. Automatisk vattenpåfyllning av osmos via vattenledningen gör att 70l karet alltid är fullt o "svämmar över" när det behövs osmosvatten i huvudsumpen.

Vid vattenbyte häller jag bara i salt i osmosakvariet. Slangar sedan ca 70 liter ur huvudakvariet och pumpar sedan ut det nu färdigblandade saltvattnet ur osmosakvariet. Som när det sedan är tommt automatiskt fylls upp och fungerar som osmosbehållare.

Huvudsump med 4x24w belysning för fraggar samt returkammare.

Ca 50l sump med Levande sten och skummare. Vattnet rinner härifrån ner i huvudsumpen/fraggakvariumet.

post-2348-14468918869589_thumb.jpg

post-2348-14468918869645_thumb.jpg

post-2348-14468918869689_thumb.jpg

post-2348-14468918869748_thumb.jpg

post-2348-14468918869807_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Acanthurus blochi (45cm max), ett ungdjur eller en Acanthurus nubilis (25cm max), men troligast är blochi/blochii eller en hybridvariant mellan någon av dessa och någon annan kirurg. Ser inte ut att passa klockrent på varken A. blochi eller nubilis, men jag tror på A blochi.

Ska bli ett nöje att komma på besök!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Acanthurus blochi (45cm max), ett ungdjur eller en Acanthurus nubilis (25cm max), men troligast är blochi/blochii eller en hybridvariant mellan någon av dessa och någon annan kirurg. Ser inte ut att passa klockrent på varken A. blochi eller nubilis, men jag tror på A blochi.

Ska bli ett nöje att komma på besök!

Jag hade också trott på blochi om pricken bakom ögat varit gul o inte svart. Nubilis saknar också den fläcken men färgen på stjärtfena stämmer bättre bortsett från att den inte har något band i början på stjärtfenan som är vitare än resten av fenan. :) svårt..

Du e välkommen.

Ändrat av Ted Camenius
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad bra ni ser detaljer, sånt som en annan inte ser. hoppas du är nöjd iaf för det är en fin en.

trivs den bra i burken?, lägg gärna uppen helbild så man får se den patrullera runt.

Jo jag gillar den kirurgen, tycker den är riktigt fin. Gillar när den blir alldeles svart och det vita verkligen lyser.

Lugn är den också glider liksom fram och inte alls så hetsig som många Acanthurusar annars är.

Såret som den fick av din sohal är nu helt läkt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Testade ta en film på akvariet.

Har även skaffat lite mer fisk. Så här ser fiskuppsättningen ut idag.

14 Chromis viridis

10 Pseudanthias dispar

1 Acanthurus Auranticavus

1 Naso Elegans

1 Ctenochaetus Strigosus

1 Zebrasoma Veliferum

2 Zebrasoma Flavecens

3 Paracanthurus Hepatus

1 Apolemichthys trimaculatus

2 Amphiprion percula

2 Amphiprion clarkii

2 Valenciennea puellaris

1 Pseudocheilinus hexataenia

3 Chrysiptera parasema

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dina P. Dispar, är det en hane och resten honor, eller hur är det uppdelat?

Vackert stim med chromisar och anthias ihop!

Alla är köpta som honor och vad jag kan se har ingen färgat om heller vilket är lite konstigt. Men med dispar ska man kunna ha flera hanar tilsammans.

Kommer att köpa ett mandarinpar samt utöka med ytterlligare några anthias o nån chromis till sen är jag nöjd med fisken :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...