Gå till innehåll

Red Sea Ozonizer


Connaissancen

Rekommenderade inlägg

Jag har lånat en sådan här och testar nu; "[Red Sea] AquaZone Plus 200" (Ozonizer & Redox Controller)

och tycker den gör ett superjobb - Allting ser ut att må lite bättre, tycker jag. Korallerna har fått finare färger och vattnet blivit kristallklart (vilket jag trodde det var innan) Ligger nu på 330mV, mot innan 240mV.

Så jag undrar;

Kan man köpa dessa någonstans i Sverige, för att slippa fraktkostnader mm? (Denna är köpt beg, så vet ej ursprung på denna)

På amerikanska sidor ligger 50mg-varianten på ca 400-450$, exkl. frakt (Inkl. elektroden - kallat "Deluxe") Sedan går väl frakten på 500 el. 1000 kr..?

Om man beställer från USA, hur blir det med volten då - de kör väl 110 där?

Denna går med batterieliminator (18V, 300mA), så det går kanske att skaffa en annan isf?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag har kollat med Ted, och han har slutat att köpa in dem.

Efter samtal med flera andra butiker kan jag konstatera att det oftast inte är något de har hemma, ofta pga för liten efterfrågan, enligt dem.

Det går väl säkert att beställa hem, om man ber om det...

Har t.ex. sett att Triton har Sanders ozongeneratorer, men de är ju "tillfälligt" slutsålda.

Jag får väl se från vilket märke/ställe/pris jag köper - men ozon blir det garanterat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Finns en i Falköping som är delägare i ett bolag som är rätt nystartat som importerar ozmos aggregat från kina. Jag har själv ett sådant och det funkar kanon.

Den jag har är ställbart från 20-500mg/timma och kostade mig dryga 2000kr. Vet ej om det var kompis pris dock då vi bodde grannar i flera år.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som har bestämt mig för att köra mitt kar tekniksnålt börjar få svårt att uppfylla mitt löfte. Jag kör ozon sedan i söndags och redan dag 2 såg jag en riktig ordentlig förändring i karet. Jag har fått mycket klarare vatten. Den ozonisator jag har är bara till låns under denna veckan för snabb utvärdering.

Jag letar också just nu efter något mindre billigt aggregat och hittar jag något är risken stor att jag slår till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kollat med Ted, och han har slutat att köpa in dem.

Efter samtal med flera andra butiker kan jag konstatera att det oftast inte är något de har hemma, ofta pga för liten efterfrågan, enligt dem.

Det går väl säkert att beställa hem, om man ber om det...

Har t.ex. sett att Triton har Sanders ozongeneratorer, men de är ju "tillfälligt" slutsålda.

Jag får väl se från vilket märke/ställe/pris jag köper - men ozon blir det garanterat.

Att vi (Triton) har "tillfälligt slutsåld" på våra Ozonapparater beror på att en av våra leverantörer har tagit bort dessa ur sortimentet och en annan höjt priset till en oacceptabel nivå.

Förhandlingar pågår dock, så jag räknar med nya besked inom några dagar.

/Leffe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som har bestämt mig för att köra mitt kar tekniksnålt börjar få svårt att uppfylla mitt löfte. Jag kör ozon sedan i söndags och redan dag 2 såg jag en riktig ordentlig förändring i karet. Jag har fått mycket klarare vatten. Den ozonisator jag har är bara till låns under denna veckan för snabb utvärdering.

Jag letar också just nu efter något mindre billigt aggregat och hittar jag något är risken stor att jag slår till.

Har du en lufttorkare?

Har du en MV-mätare, så du kan övervaka redox potentialen?

Rengör du frånluften med aktivt kol i skummaren?

Vad är det för märke på ozonisatorn du provar med?

Lurar väl lite själv också.. .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har iaf lufttorkare på min det står i instruktionerna att man kan plocka ut max 200mg/h utan och 500mg/h med luft torkar filter.När man kollar igenom broshyren så ser jag att man kan anv ozon till allt möjligt så som att låta det stå och bubbla i en bytta vatten i några minuter och att man sedan tvättar sig i ansiktet med detta vatten för att få en ljusare vitare hy (populärt anv område i kina).

Man kan även anv detta vatten för att ta bort acne. + en massa andra saker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har iaf lufttorkare på min det står i instruktionerna att man kan plocka ut max 200mg/h utan och 500mg/h med luft torkar filter.När man kollar igenom broshyren så ser jag att man kan anv ozon till allt möjligt så som att låta det stå och bubbla i en bytta vatten i några minuter och att man sedan tvättar sig i ansiktet med detta vatten för att få en ljusare vitare hy (populärt anv område i kina).

Man kan även anv detta vatten för att ta bort acne. + en massa andra saker.

:) Då har du antagligen hittat TV-shops nästa stora artikel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahhh det var inte illa gjort av dig o hitta den.

Ang priset så är la allt billigare o köpa direkt från utlandet. Ska man sälja en produkt i sverige så måste man lägga till moms , tull och tillstånd som kostar mm som gör att priser ofta blir som dom blir i sverige.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några av domhär billiga ozondosorna har varit uppe i olika utländska forum och man bör nog passa sig lite...

Den sämsta av dom hade inte sin reglering inkopplad utan det var endast av och på som gällde, livslängden var inte heller så imponerande.

Nu har jag inte läst nåt om den dosan som nämns i tråden men jag skulle nog förespråka en redoxcontroller om det är en tveksam dosa eller att man köper en beprövad variant om man skall köra utan styrning.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du en lufttorkare?

Har du en MV-mätare, så du kan övervaka redox potentialen?

Rengör du frånluften med aktivt kol i skummaren?

Vad är det för märke på ozonisatorn du provar med?

Lurar väl lite själv också.. .

Nej på de 3 första frågorna Kjelle. Eftersom det bara är en liten enkel utvärdering under 1 vecka så gör jag det väldigt enkelt för mig. Vid längre eller konstant användning så skulle jag naturligtvis välja en annan setup.

Jag har lånat en Sander som kan leverera upp till 50 mg. Jag kör den dygnet runt på 10 mg, vissa kvällar har jag 'skruvat' den upp till 50 mg. Så här långt är jag mycket positiv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lånat en sådan här och testar nu; "[Red Sea] AquaZone Plus 200" (Ozonizer & Redox Controller)

och tycker den gör ett superjobb...

.. [så] ozon blir det garanterat.

Killen jag fick låna den av har även en IKS, så han ser ändå vilken redox han har.

Så jag köpte hans apparat (med controller), och han köpte en annan, utan controller.

Så jag kör fortsatt med ozon nu. Den tillför ozon en stor del av de ljusa timmarna - redoxen börjar sjunka så fort det tänds.

Vattnet är kristallklart och alla ser ut att trivas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej på de 3 första frågorna Kjelle. Eftersom det bara är en liten enkel utvärdering under 1 vecka så gör jag det väldigt enkelt för mig. Vid längre eller konstant användning så skulle jag naturligtvis välja en annan setup.

Jag har lånat en Sander som kan leverera upp till 50 mg. Jag kör den dygnet runt på 10 mg, vissa kvällar har jag 'skruvat' den upp till 50 mg. Så här långt är jag mycket positiv.

Sander är ju ett beprövat varumärke.

Det skall bli intressant och höra vidare vad du kommer fram till efter din prov vecka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...