Gå till innehåll

Hur sköter ni era burkar på semestern?


Cabomba

Rekommenderade inlägg

Kanske en dum fråga, men jag undrar hur folk hanterar sina burkar när de har semester.

1. Åker bara bort max en helg.

2. Åker aldrig bort.

3. Ber en kompis/släkting/akvarist ta hand om akvariet.

4. Hyr en professionell akvarieleasingfirma att sköta allt.

5. Annat alternativ jag inte kommit på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Farsan brukar sköta om det..

Var borta i 5 veckor i sommras och det var inga problem.

Förutom mitt lilla kar som en slang koppling släppte och en del vatten hamnade på golvet..

Natten innan jag kom hem :( men det klarade sig ändå.. inga större mängder vatten bara ett par liter..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kom hem igår efter 2 veckors semaster. karet såg bra ut. lite låga värden bara men annars bra. jag instalerade en doserpump för att hålla uppe CA MG KH men den va inte helt optimalt inställd så när ja kom hem hade ja kh8 mg 1200 ca 380.

men en doserpump är alltid bra. då slipper man hålla på och sköta det så mycket annras me..

det va svärfar som fick ställa upp.. och kemi intreserad som han är så fixade han värderna hyfsat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns lösningar på mycket av tiden. Själv har jag satt upp som krav på mitt kar att det ska fungera i minst 10 dygn med endast blomvattarens skötsel. Ska inte vara mer att göra. Det kan dock vara problem mitt på sommaren då det är varmt.

Den som jag skulle höra med är Hellman. Han har lämnat sitt kar i flera månader med minimalt med underhåll och hans kar är vackert!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En granne får fylla på osmosen om det skulle behövas, jag gör färdiga matningspack i frysen. Jag låter värden a gå ner och rätar upp dem när jag kommer hem. Men å andra sidan har jag inte varit borta någonstans mer än en vecka på många år.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...