a.nilson Postat 4 januari 2010 Författare Postat 4 januari 2010 sjukt snygga koraller-Tummen upp tackar.. Citera
Syd Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Riktigt fint Anders! Både fisk och koraller ser välmående ut, du verkar ha bra koll på dina blåa flaskor.Snygga bilder Bengan, saknar en helbild bara. Citera
a.nilson Postat 4 januari 2010 Författare Postat 4 januari 2010 Riktigt fint Anders! Både fisk och koraller ser välmående ut, du verkar ha bra koll på dina blåa flaskor.Snygga bilder Bengan, saknar en helbild bara.objektivet tillåter inte helbild. bättre o komma ner o se d live istället. Citera
a.nilson Postat 4 januari 2010 Författare Postat 4 januari 2010 Tog lite tester idag o det var ju som jag tänkte..... Lite lågt. Kh=5-6Ca=300-325Mg=1000har doserat upp lite men ska höja det mer d närmsta dagarna. Citera
Christer T Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Fina kralle, fina bild. Det j sulle bekymra mig mest o med diacanthusen är musslan. Kunde tagit hand om den om j bara bott närmare. Citera
Christer T Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Ursäkta den nästan oläsliga texten. Märkte inte att batterierna var på upphällningen i tangentbordet. Det skulle varit:Fina koraller, fina bilder. Det jag skulle bekymra mig mest om med diacanthusen är musslan. Kunde tagit hand om den om jag bara bott närmare. Citera
a.nilson Postat 4 januari 2010 Författare Postat 4 januari 2010 Ursäkta den nästan oläsliga texten. Märkte inte att batterierna var på upphällningen i tangentbordet. Det skulle varit:det tror jag säkert. hehe. hittills så visar han inget intresse för nån av musslorna eller korallerna. slåss mest med min gula kirurg. Citera
Freddi Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Läckert som vanligt Herr. Nilsson.Kanske ska säga Bengan istället för det är ju han som är mister Magic med kameran!! Citera
JohanP Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Grymma foto, grymma koraller och fiskar.Som -newbee- inom saltet är det sånt här som ger stor inspiration. Det gör det också enklare att servera knäckebröd till sambo och barn varje dag under en längre period.Pengarna kan ju behövas till annat-skrattar hysteriskt Citera
a.nilson Postat 5 januari 2010 Författare Postat 5 januari 2010 Grymma foto, grymma koraller och fiskar.Som -newbee- inom saltet är det sånt här som ger stor inspiration. Det gör det också enklare att servera knäckebröd till sambo och barn varje dag under en längre period.Pengarna kan ju behövas till annat-skrattar hysteriskttack,tack.Får väl tacka Bengan ännu en gång för alla fina foton.Det gäller att prioritera rätt.. hehe sambon är ofta förlåtande för att det handlas in en del. MEN visa aldrig kvitton!!!!! Citera
mrbrandin Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Mycket fina bilder, diggar den gula acroporan du hade i dem andra bilderna innan, svårt att hålla den färgen har jag läst. Citera
a.nilson Postat 6 januari 2010 Författare Postat 6 januari 2010 Mycket fina bilder, diggar den gula acroporan du hade i dem andra bilderna innan, svårt att hålla den färgen har jag läst.Har en gul millipora som håller den gula färgen ganska lätt samt en acopra som inte vill som jag vill har fraggat den 2gg nu o hoppas den ska hämta sig nu. Jag har ju haft lite kassa värden i karet har jag märkt, lågt kh, ca, mg. Tror det ska fixa sig nu. Citera
a.nilson Postat 6 januari 2010 Författare Postat 6 januari 2010 Tänkte ha en träff här i slutet av Jan eller mitten på feb. Datum finns i Tråden svg-syd. Anmälan kan göras i den tråden eller via pm. Citera
a.nilson Postat 11 januari 2010 Författare Postat 11 januari 2010 kom hem idag o kunde inte hitta min lilla hökfisk. risken finns att han hoppat över eller dylikt. Citera
garfish Postat 11 januari 2010 Postat 11 januari 2010 Fina bilder tråkigt med hökfisken. hoppas den kommer fram./Gustaf Citera
Yodelking Postat 11 januari 2010 Postat 11 januari 2010 Håller tummarna för att den inte hoppat över... min gjorde ju det. Citera
a.nilson Postat 11 januari 2010 Författare Postat 11 januari 2010 Det är ju tyvärr sånt som kan hända. Tror inte den tittar fram igen. Citera
a.nilson Postat 12 januari 2010 Författare Postat 12 januari 2010 Har precis hittat hökfisken!!!!! Han fanns i avrinningen trotts allt. Jag tömde den igår men såg honom inte då o nu kom han simmandes förbi den ända del som går att se in genom. Ska försöka få ut honom imorgon. Citera
Yodelking Postat 12 januari 2010 Postat 12 januari 2010 Härligt!! Det glädjer mig att den klarat sig! Citera
a.nilson Postat 18 januari 2010 Författare Postat 18 januari 2010 nu pippas det hej vilt i karet! både banggaierna o mina svarta clowner har lekt!!!!!!!!! får se om det går att ta hand om nån av alla yngel. Citera
saltbjörkan Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 nu pippas det hej vilt i karet! både banggaierna o mina svarta clowner har lekt!!!!!!!!! får se om det går att ta hand om nån av alla yngel.måste kännas jäkligt kul när fiskarna leker.. har alldrig mina gjort =7 hoppas du kan föda upp några iella fall Citera
a.nilson Postat 18 januari 2010 Författare Postat 18 januari 2010 clownerna har jag inte allt foder som krävs så det lär ju gå åt helvete. men banggaierna kanske kan bli nån som jag lyckas få upp. Citera
Freddi Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Grattis kompis !!Till clownerna måste du ha rotifer och lycka till att få tag i det.Inte så många som har det, och du måste ha tag i det inom 7-8 dagar hmm.Men Bangaiierna lär det inte vara några problem med de tar ju nykläckt artemia. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.