wrang Postat 4 september 2009 Dela Postat 4 september 2009 Hmm, inte bara LPS:er kanske......Jo det var ju om LPS i tråden så de är bara LPS koraller i mitt inläggTrodde som du att Pavona var SPS men så var ej fallet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 4 september 2009 Dela Postat 4 september 2009 Om man skall krångla till det kan man nog säga att Pavona cactus är SPS och decussata LPS. SPS eller LPS finns ju bara i betraktarens ögon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PeterGG Postat 4 september 2009 Dela Postat 4 september 2009 Vet inte om detta är favia eller favites.. tror det senare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 4 september 2009 Författare Dela Postat 4 september 2009 Här är min Acanstrea "Jakensteini" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 4 september 2009 Dela Postat 4 september 2009 Vet inte om detta är favia eller favites.. tror det senareSnarare Favia än Favites. Vad jag lärt mig så har polyperna på Favia en egen "kant" medan på Favites så delar de "kant"."Kant" = Calyx? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 4 september 2009 Dela Postat 4 september 2009 Läcker Acanthastrea Jaken ....Här kommer bilder på några av mina LPS:er... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PeterGG Postat 5 september 2009 Dela Postat 5 september 2009 Snarare Favia än Favites. Vad jag lärt mig så har polyperna på Favia en egen "kant" medan på Favites så delar de "kant"."Kant" = Calyx?Jaha, det kan ligga något i det, men lite tidigare i tråden och på reeflex så finns en Favites abdita, den tycker jag har egen kant.. favites paraflexuosa också.. jag är lite lost just nu.. men där ligger något i det du säger, faviorna har mycket mer av en egen kant, medans favites ser ut att ha ihopväxt kant, eller ihopsydd kant.. det går fortfarande att skönja delningen.. anledningen till att jag trodde favites var att jag aldrig fick den klara delningen mellan polyperna.. som faviorna har på reeflex.. men jag har kanske mer delning än favitesen också.. hm.. vad finns mitt emellan. förlåt jaken för ot. jag ska sluta med det och istället ladda upp en bild på min calustrea.. lite senare dock.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 5 september 2009 Dela Postat 5 september 2009 Läcker Acanthastrea Jaken ....Här kommer bilder på några av mina LPS:er... ojojoj. Den första upp till vänster är ju otroligt vacker.Tackar så mkt för de fina LPSer ni alla postat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 september 2009 Dela Postat 16 september 2009 här kommer två bilder på en Lobophyllia hemprichii.en precis efter lampan släckts samt en bild kvart senare.mh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 16 september 2009 Dela Postat 16 september 2009 Ny tillskott manne??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 18 september 2009 Dela Postat 18 september 2009 dom flesta av mina då (glömde några)en jag räddade från en polares kar för några veckor sedan, bild på hur den såg ut då finns tidigare i min tråd. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 27 september 2009 Dela Postat 27 september 2009 Ett nytillskott är denna lilla Acanthastrea. Liten men naggande god: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 3 november 2009 Dela Postat 3 november 2009 Här kommer en uppdatering på både trachyphyllian samt euphyllia glabrescens. De har växt på bra nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 En Blastomussa jag inte fotat tidigare: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 Läcker! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 Kan bara hålla med Jimmy. Gör läcker!!En bild på en som jag inte kommer på namnet på nu.Fick 2 huvuden av denna i mars/april i år och den växer som tusan i mitt RSM.Denna bild är tagen på natten.Notera att jag har redan delat den en gång som man kan se i bakgrunden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mrbrandin Postat 14 december 2009 Dela Postat 14 december 2009 Symphyllia?, Caulastrea dag och natt bilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 19 januari 2010 Författare Dela Postat 19 januari 2010 Lobophyllia "deepwater" och en Micromussa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 19 januari 2010 Författare Dela Postat 19 januari 2010 Lobophyllia? med tre huvuden. Någon annan gissning? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard81 Postat 5 februari 2010 Dela Postat 5 februari 2010 Min senaste Lps Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 7 februari 2010 Författare Dela Postat 7 februari 2010 Jag gissar att detta är en Symphyllia, men jag är inte alls säker. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 7 februari 2010 Dela Postat 7 februari 2010 Om jag haft bättre stillbildkamera så hade det varit kul. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 21 mars 2010 Dela Postat 21 mars 2010 Lite nytt, men vet inte riktigt vad det är för sort lite kluven.Har 2 nya fungior till fast de är i för dåligt skick för at visa upp än. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 mars 2010 Dela Postat 21 mars 2010 En Fungia jag köpt för en vecka sedan nu. Fotot togs dagen efter jag la ner den i karet, sen dess har jag flyttat på den och på ena sidan så släpper den inte ut sina "ballongpolyper" på samma sätt längre. Lite för mycket flöde kanske?Korallen är lätt 20cm tvärs över. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JohanP Postat 31 oktober 2010 Dela Postat 31 oktober 2010 En grym Blastomussa helt enkelt.Detta är mitt bästa inköp på länge............i korallväg.......En Blasto från Australien som jag köpte hos Bioted igår i samband med saltträffen.Passar på att tacka Ted, Norberg och alla andra som gjorde denna kväll minst sagt trevlig och intressant. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.