Gå till innehåll

Visa upp era LPSér


Jaken

Rekommenderade inlägg

  • Svar 129
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Snarare Favia än Favites. Vad jag lärt mig så har polyperna på Favia en egen "kant" medan på Favites så delar de "kant".

"Kant" = Calyx?

Jaha, det kan ligga något i det, men lite tidigare i tråden och på reeflex så finns en Favites abdita, den tycker jag har egen kant..

favites paraflexuosa också..

jag är lite lost just nu.. men där ligger något i det du säger, faviorna har mycket mer av en egen kant, medans favites ser ut att ha ihopväxt kant, eller ihopsydd kant.. det går fortfarande att skönja delningen..

anledningen till att jag trodde favites var att jag aldrig fick den klara delningen mellan polyperna.. som faviorna har på reeflex.. men jag har kanske mer delning än favitesen också.. hm.. vad finns mitt emellan.

förlåt jaken för ot. jag ska sluta med det och istället ladda upp en bild på min calustrea.. lite senare dock..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Kan bara hålla med Jimmy. Gör läcker!!

En bild på en som jag inte kommer på namnet på nu.Fick 2 huvuden av denna i mars/april i år och den växer som tusan i mitt RSM.Denna bild är tagen på natten.Notera att jag har redan delat den en gång som man kan se i bakgrunden.

post-4307-14468918727834_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

post-1377-1446891954869_thumb.jpg

En Fungia jag köpt för en vecka sedan nu. Fotot togs dagen efter jag la ner den i karet, sen dess har jag flyttat på den och på ena sidan så släpper den inte ut sina "ballongpolyper" på samma sätt längre. Lite för mycket flöde kanske?

Korallen är lätt 20cm tvärs över. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

En grym Blastomussa helt enkelt.

Detta är mitt bästa inköp på länge............i korallväg.......-Tummen upp

En Blasto från Australien som jag köpte hos Bioted igår i samband med saltträffen.

Passar på att tacka Ted, Norberg och alla andra som gjorde denna kväll minst sagt trevlig och intressant.

post-4230-14468920655194_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...