Wiking Postat 10 augusti 2009 Postat 10 augusti 2009 Nu har medlemmarna röstat fram sin favoritbild i augusti månads fototävling. Fototävlingsredaktionen skickar härmed ett stort Grattis till vinnaren Ove Berthling.Länk till omröstningen: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=29569Använd gärna denna tråd för att diskutera den fina bilden, hur den tillkommit, samt de avbildade djuren. Nedan lite teknisk information om bilden samt naturligtvis, bilden en gång till.Namn på ditt tävlingsbidrag:TuffingarNamn och Efternamn: Ove BerthlingDitt namn i forumet: ovebBeskrivning av fotot: Nyfunna vännerKamera: SonyObjektiv: Sigma 70mmBländare: f/2,8Slutartid: 1/125sISO: 240Har blixt använts Ja/Nej: NopeÄr bilden efterbehandlad i något bildredigeringsprogram Ja/Nej: Japp, skärpt och croppad i PS. Citera
Bengan Postat 10 augusti 2009 Postat 10 augusti 2009 Jag förlorade mot en bättre bild och fotograf. Grattis! Citera
nike83 Postat 10 augusti 2009 Postat 10 augusti 2009 riktigt grym bild!blev nå fel, ta bort detta inlägg! Citera
Virse Postat 10 augusti 2009 Postat 10 augusti 2009 Grattis Ove! Riktigt fin bild faktiskt. En överlägsen vinst trots hård konkurrens. Jag skulle vara jätte tacksam om jag kunde få bilden i original upplösningen så jag kan göra en 1920x1680 wallpaper av den :-) Citera
oveb Postat 10 augusti 2009 Postat 10 augusti 2009 Tack skall Ni ha !Bilden är "turtagen". Jag satt och slöplåtade nån halvtimme och brände säkert av hundra bilder. En av dom visade sig vara lyckad Citera
Wiking Postat 10 augusti 2009 Författare Postat 10 augusti 2009 Tack skall Ni ha !Bilden är "turtagen". Jag satt och slöplåtade nån halvtimme och brände säkert av hundra bilder. En av dom visade sig vara lyckad Jag instämmer med alla de andra, det är en riktigt fin bild. Fördelen med den digitala världen är att man kan skapa många bilder utan att det kostar något extra. Om nu denna bild var ren tur så är det kanske dax att du köper dig en packe Trisslotter, vem vet vad som kan hända. Citera
NephruruS Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Grattis Riktigt läcker bild på två fina fiskar! Förstår verkligen inte varför den gula kirurgen är den "vanligaste" när scopasen är så pass mycket läckrare! Citera
Mrlucifer Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 WOW .. snacka om proffs bild .. riktigt snyggt ,... Grattis Citera
oveb Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Tack för alla vänliga ord. Tur och tålamod hjälper vid fotografering *** köper nog en trisslott i morgon *** Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.