Gå till innehåll

Vandalen Projekterar sin kub!


Vandal

Rekommenderade inlägg

  • Svar 184
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

det är högst troligt... dock tar jag det väldigt lugnt med uppstarten av det nya... iom att jag är halva min tid på sjön hinner man inte med så mycket...

studiebesök funkar, men from imorgon pyser jag iväg 8 dar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dåså... bra tajming är viktigt... sensommaren börjar ju säsongen igen så att säga...

Till tråden:

Banggaiierna leker men hanen spottar jämt ut äggen... tråkigt...

min knappkoloni har halverat sig, delen som suttit lite lös och fladdrat hade slitit sig och nu vet jag inte vart den är... jaja, den kommer väl fram...

Den lille blåe stenätaren (Centropyge flavicauda) har fått ett helt eget akvarium i väntan på flytt... någorlunda överdimensionerad filtrering med en mc500 i en 40l kub, men jag får inte ner den nånstans i kuben just nu...

Edit: Welson har inte blivit bättre, går nog på sista varvet nu, Duncanopsammian har börjat återhämta sig, men har långt kvar till sin forna prakt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ja, då var man hemma igen... Welson är numera bara ett skelett =(

däremot är alla andra koraller väldigt välmående med stoor polypexpansion... en del bubbelalger, men i övrigt bara fint... provade en ny LPS-mat från ted i foderautomaten under tiden jag var borta... tycks funka oerhört bra... H2Ocean LPSdiet... lite svår att punktmata med i spruta, men i övrigt väldigt bra...

provade att överdosera med TM Magnesium och Calcium i påfyllningsvattnet... förutom lite klägg på ytan i behållaren ser det ut att ha gått bra...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

jag hör lite knäppningar i karet igen... tror bestämt jag har fått ett "skadedjur" hittade en isonochiton ihjälslagen idag, måste kommit med nya stenen... visste inte att jag hade den, annars hade jag försökt spara den... häftiga djur...

i övrigt bygger jag på nya karet... snart, snart kommer det igång...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hör lite knäppningar i karet igen... tror bestämt jag har fått ett "skadedjur" hittade en isonochiton ihjälslagen idag, måste kommit med nya stenen... visste inte att jag hade den, annars hade jag försökt spara den... häftiga djur...

i övrigt bygger jag på nya karet... snart, snart kommer det igång...

Inte den stenen från min pappa va!? :o

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...