Coralkiller Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 (ändrat) Nu har jag fått problem! igen!!!har köpt lite fiskar under sommarhalvåret! och många har försvunnet spårlöst! jag hör inga knäppningar som tyder på mantis! och jag hittar inga rester av dom, dom har mått bra o ätit bra vad jag har sett sen försvinner dom bara! och det verkar hända under natten! vatten värdena är bra har mätt dom regelbundet nu och kan inte hitta nåra fel där.fiskar som har försvunnit: mandarinfisk, picaso-tryckare,clown gobi, kantnål,frökenfisk. känns lite tomt i karet nu o jag vågar inte köpa nåra nya firrar fören jag hittat problemet! Hjälp snälla om nån har nån idé vad som händer. Ändrat 9 september 2009 av Coralkiller fel stavning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 Du kanske skulle testa en sån här:En räk- eller fiskbit som bete några nätter skulle möjligen avslöja var dina fiskar blir av. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 9 september 2009 Författare Dela Postat 9 september 2009 Du kanske skulle testa en sån här:En räk- eller fiskbit som bete några nätter skulle möjligen avslöja var dina fiskar blir av.en fälla. du tror allså det kan vara nått som äter upp dom?vart får jag tag i en sån ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 i din akvariehandel skulle jag tro. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 Här tex:http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=600 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 en fälla. du tror allså det kan vara nått som äter upp dom?vart får jag tag i en sån ?Om så många fiskar har försvunnit utan att du ser något spår efter dem så tror jag det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 Om du har något djur som tar fisk på nätterna kan du testa med en räka bunden vid en liten sten så att den inte flyter upp. Snöret eller tråden skall sitta ordentligt fast i räkan för att nästa morgon skall du kunna följa snöret och se var det slutar = odjurets håla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 Kanske dags att byta namn? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 Kanske dags att byta namn? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 9 september 2009 Författare Dela Postat 9 september 2009 Kanske dags att byta namn?hehe ja kanske det men tycker att Fishkiller klingar inte lika vakert! =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 9 september 2009 Författare Dela Postat 9 september 2009 Tack för alla svar! ska prova med snöret sen fällan! återkommer med info på hur det går! mvh Jerry Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 Bara för att täcka alla dom "vanliga" probelmen så undrade jag om dom inte kan ha hoppat ur.Dvs har du kollat runt och under karet på alla möjliga och omöjliga ställen?//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 9 september 2009 Författare Dela Postat 9 september 2009 Bara för att täcka alla dom "vanliga" probelmen så undrade jag om dom inte kan ha hoppat ur.Dvs har du kollat runt och under karet på alla möjliga och omöjliga ställen?//NiXoNja jag har ju byggt en idiot konstruktion så att jag missar ju ett ställe att kolla på! det är en kortsida som blir som ett fack ner! så skulle ju kunna ligga en hel hög med fiskar där men verkar inte det lite långsökt att dom hoppar över på samma ställe alla fiskar?det är ju endå överhäng på ca 8 cm av glaset runt kanterna på karet. men som du säger man ska ju aldrig säga aldrig! märker väl om det ligger massa lik där när jag flyttar till villan =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 Jag skulle inte vara förvånad om det ligger någon fisk där, jag hade en glipa på 2 cm i gamla burken och visst var de en par fiskar som kom ut den vägen.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 9 september 2009 Författare Dela Postat 9 september 2009 Jag skulle inte vara förvånad om det ligger någon fisk där, jag hade en glipa på 2 cm i gamla burken och visst var de en par fiskar som kom ut den vägen.//NiXoNhaha ja dom är bra korkade dom små rackarna! tanke gången måste vara nått sånt här: Ååååå luft det dör jag av jag hoppar ur! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 10 september 2009 Författare Dela Postat 10 september 2009 ja tror det är nått ganska stort odjur i karet! inatt har det slitit ner en fast limmad korall och en en stor mussla som hade satt fast sig på en sten så den måste ju vara jävligt stark! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jizeta Postat 10 september 2009 Dela Postat 10 september 2009 *Följer med spänning...håll oss uppdaterade Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 10 september 2009 Dela Postat 10 september 2009 KRAKEN !!! hehe nej då men jag hoppas du får tag på det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonas Am Postat 10 september 2009 Dela Postat 10 september 2009 Nu får du sitta vakt hela natten beredd med en ficklampa och kamera. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 11 september 2009 Författare Dela Postat 11 september 2009 Var inne i stan o beställde AM pest trap igår, tyvärr dröjjer den! och det ser ut som en fisk till har försvunnit! ger det till i eftermiddag sen har väl hoppet för den med försvunnit! snart inga fiskar kvar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 11 september 2009 Författare Dela Postat 11 september 2009 Nu får du sitta vakt hela natten beredd med en ficklampa och kamera.hehe ja det försökte vara uppe klara bara till kl 3 sen gav jag upp! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 11 september 2009 Författare Dela Postat 11 september 2009 KRAKEN !!! hehe nej då men jag hoppas du får tag på detja du en bläckis skulle ju vara roligt om jag hade lyckats få med i stenen! men den risken är nog inte stor! tyvärr! men jag lägger upp bilder på det jag fångar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 11 september 2009 Dela Postat 11 september 2009 något i fällan? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 11 september 2009 Dela Postat 11 september 2009 något i fällan?Skulle inte tro det då fällan inte är köpt ännu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 11 september 2009 Författare Dela Postat 11 september 2009 Skulle inte tro det då fällan inte är köpt ännu.Hehe exakt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.