Laggeman Postat 15 juni 2012 Postat 15 juni 2012 Har du bara EN mussla kvar? Du hade ju ett gäng när jag var hos dig o hälsa på? Har själv bara en mindre blå kvar nu, men den har dock tagit flytten bra, satt ju i fraggkaret rätt så länge. Citera
Majki01 Postat 15 juni 2012 Postat 15 juni 2012 Har du bara EN mussla kvar? Du hade ju ett gäng när jag var hos dig o hälsa på? Har själv bara en mindre blå kvar nu, men den har dock tagit flytten bra, satt ju i fraggkaret rätt så länge.Den musslan är garanterat en klippa! Den har varit med om jäkligt mycket och än lever den med glädje!!!! Citera
Marcus- Postat 7 oktober 2012 Postat 7 oktober 2012 Så när får vi se en uppdatering på detta kar?Gärna bilder osv Går rykten i byn att det är byns finaste kar. Citera
Yodelking Postat 7 oktober 2012 Författare Postat 7 oktober 2012 Jo, det hade man ju kunnat önska... Men det är mindre än 4 månader sedan det kom bilder... jag brukar inte ta mig i kragen och fixa nya bilder förrän efter 6 månader... Så till jul kommer det! Citera
Marcus- Postat 7 oktober 2012 Postat 7 oktober 2012 Får väll smyga med kameran när jag kommer idag Det med byns finaste kar fick jag förklarat att det var dej dom syftade på. Så din fru är säkert glad Citera
Yodelking Postat 9 oktober 2012 Författare Postat 9 oktober 2012 Okej, då gör jag väl en lite uppdatering på karet... Har haft lite otur med vissa koraller som inte trivts. Jag vet inte helt säkert den exakta orsaken. Någon Acropora har tappat vävnad, en Trachyphyllia har strukit med...Tänkbara orsaker kan vara högt fostat (0,4), Lågt MG (1125), Lågt KH (5,4) (Alla dessa var inte dåliga samtidigt).Eller att jag fraggade en mjukkorall i karet som då släppt ut gift.Två Acanthastreor såg ut så här:Men efter några rejäla vattenbyten, och värden som är bra så ser de ut så här igen:Vävnaden på Acroporan har växt ut igen också, så det är helt klar bättre nu...Lite korallbilder:Lite fiskbilder: Citera
freddi36 Postat 9 oktober 2012 Postat 9 oktober 2012 Snyggt som tusan! Men du glömde den viktigaste biten, helbilden Du bor ett stenkast bort från mig, jag måste få se din burk någon gång Som "Favia/Favites älskare" måste jag säga att den på bild 10 är grym! Citera
Yodelking Postat 9 oktober 2012 Författare Postat 9 oktober 2012 Du är välkommen att hälsa på! Hör av dig när du har vägarna förbi, eller kom ändå. Citera
atropos Postat 9 oktober 2012 Postat 9 oktober 2012 Fina foto på några helt underbara koraller. Citera
a.nilson Postat 3 november 2012 Postat 3 november 2012 Har missat dina senaste bilder! Grymt Peter! Citera
Yodelking Postat 9 november 2012 Författare Postat 9 november 2012 Jag var förbi en sväng på Zoogiganten och kollade på vad de hade fått in.Det första korallkaret med alla gorgonier vad riktigt häftigt, och det var en hel del fina LPS:er.Det blev 2st musslor med därifrån (2 bilder på varje, både genom glaset och uppifrån):Sen en bild på min Parapercis schauinslandi så är rätt ding i huvudet och lägger sig i musslan. Tyvärr lyckades jag inte fånga på bild när den låg i musslan på andra hållet och såg ut som en korv med bröd... Citera
hagbard Postat 9 november 2012 Postat 9 november 2012 Fina bilder yodel,,har du haft igång detta kar i 3 år?jag är själv väldigt intresserad av ett percula 120.Dignar typ inte av dom i säljannonser men vad tycker du ? Citera
Laggeman Postat 9 november 2012 Postat 9 november 2012 Var förbi där 5 minuter idag jag med, var väldigt sugen på korkskruvsgorgonian, men så har jag lite annat på gång så man får hålla i slantarna lite till... Citera
Yodelking Postat 9 november 2012 Författare Postat 9 november 2012 Fina bilder yodel,,har du haft igång detta kar i 3 år?jag är själv väldigt intresserad av ett percula 120.Dignar typ inte av dom i säljannonser men vad tycker du ?Japp har varit igång lite mer än tre år nu, och jag trivs med karet. Det är mitt första akvarium, har inte ens kört sött innan. Så tog i från tårna och drog till med ett 440-liters för att aldrig behöva byta upp mig till större... Men nu är det plötsligt väldigt trångt. Oväntat nog så sa frugan en kväll när vi satt i soffan: - "Om vi slänger ut vitrinskåpet så får du plats med ett akvarium till."Det var lite oväntat, men nu planerar jag för att skaffa ett till och funderar på vad jag ska ha i gamla och vad som ska flyttas över till det nya så småningom... Citera
a.nilson Postat 9 november 2012 Postat 9 november 2012 Snyggt Peter!Kul med ytterligare en balja! Funderat på mått? Citera
Yodelking Postat 10 november 2012 Författare Postat 10 november 2012 Tanken var först ett begagnat Percula 90, men det var sålt... så det blir ett Percula 100 istället. Citera
Yodelking Postat 10 november 2012 Författare Postat 10 november 2012 Ja! Men anade oråd direkt... Så klart vill hon ha en ny symaskin. Hon tyckte eftersom ja hållt på i 3 år, och tycker att det till och med är roligare nu, så kunde det vara kul med ett till.Ska försöka mig på en Chelmon Rostratus, som är min drömfisk. Citera
cheva Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Peter vi så en snygg Chelmon Rostratus i Göteborg Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.