Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Riktigt fina bilder Manne!

Fantastiska zoas i din samling. Jag kan berätta att den lilla japankolonin jag fick med mig hem vid senaste träffen hos dig har vuxit på sig fint och är riktigt snygg. :)

Jag har fått tag i en liten fin koloni med blåa zoas som du kan få lite av när den har vuxit till sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fina bilder Manne!

Fantastiska zoas i din samling. Jag kan berätta att den lilla japankolonin jag fick med mig hem vid senaste träffen hos dig har vuxit på sig fint och är riktigt snygg. :)

Jag har fått tag i en liten fin koloni med blåa zoas som du kan få lite av när den har vuxit till sig.

Tackar Mats !

Härligt att det växer även hos dig.. Plockar mer än gärna en fragg på blåa zoas när den tiden kommer.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har förresten även en koloni med neongula zoas, en väldigt liten koloni... kan vika första fraggarna åt dig där. :)

Är även stammen neongul så kan det vara att jag har haft sådana men dom dog ut, en extremt ovanlig händelse i mina knapprika kar förövrigt..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:Kom hem ifrån en götet resa.. I lådan fanns paket att hämta, två garanti fläktar från Eric på fish street hade kommit. En installerad o klar!Mvh Manne [ATTACH]60203[/ATTACH]Sent from my iPhone using Tapatalk
Skönt med snabb leverans.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Då jag haft problem med plattmaskar en längre tid så tog jag beslutet att köra en kur med flatworm exit. Fick hem medlet igår o körde igång projektet igår kväll..

Doserade enligt beskrivningen och avvaktade.. Satte i KZ kol som skulle hjälpa med att plocka bort ev gifter från dom döda plattisarna.

Skummaren skulle vara avstängd.

Två timmar senare ca gör jag ett 50L vattenbyte dvs knappt ca 1/4 av volymen. Sen är det sängen som väntar.

Nu när jag kom upp i morse ligger alla anthiasen , sixlinern döda lite här o där..

Nu återstår det o se om mer går bort under dagen.. Skummaren är igång och jag har blandat upp 75liter vatten för ett byte runt lunch idag.

Snacka om trist start på dagen!!!!!

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är uppe i åtta döda varav sju anthias! Fått ut 5 döda men ser fler inne i revet som jag inte kan nå, in under bakom som gör att jag inte kan nå dit.

Maskarna var lite överallt o verkade irritera lpserna.

Har kört detta medel en gång tidigare för något årsen , utan problem o med bra resultat, inte 100% men ok.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fy så trist!

Kan det vara de döda plattisarna? Eller kanske syrebrist utan skummaren? Riktigt riktigt trist oavsett!

Enligt medlet så är det plattisarna som gör att det kan bli giftigt i karet, därav kol o sen ett vettigt vattenbyte för att minska ner giftet.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr hade tillverkaren kunnat trycka på att man inte gjort enligt föreskriften eller att man redan medicinerat med annat medel som i samband med deras då gjorde att det inte gick enligt planerna. Tror att all medicinering och dosering av alla möjliga medel sker på egen risk med tanke på att alla kar är olika från varandra så länge man inte kör helt utan inredning och samma salt och vatten tex.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...