_Manne_ Postat 7 januari 2014 Författare Postat 7 januari 2014 Provade o koppla upp mig mot lampan , nu efter maten gick det på första försöket.. Moonlighten var satt på 10% i grundläge.. Sänkte till 7% igår.Såg imorse att det var tokmycket.. Nu är den satt till 1%...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 7 januari 2014 Postat 7 januari 2014 Ska bli intressant o se det live en dag.Scollyn ny eller? Citera
_Manne_ Postat 7 januari 2014 Författare Postat 7 januari 2014 Ska bli intressant o se det live en dag.Scollyn ny eller?När vi lekte tomte till Enzo så fanns Scollyn i bilen.. Om du mins..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 7 januari 2014 Postat 7 januari 2014 Absolut, men minns ingen kommentar om den just då. Citera
_Manne_ Postat 7 januari 2014 Författare Postat 7 januari 2014 Absolut, men minns ingen kommentar om den just då.Förstår dig.. Du lagade ju mat samtidigt Lugnt.. Ska bli intressant o se hur karet kommer o bete sig framöver o vad man kan tillföra för roligt.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 8 januari 2014 Författare Postat 8 januari 2014 Kan säga att 1% moonlight var också "mycket" så vi får se vad vi kan hitta på.. Fått ett mail att en ny Blåtandsusb är skickad.. Så man får en stabil länk.. Ska bli intressant sen om man kan få till färgerna lite bättre..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Yodelking Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Du kan sätta en annan av de blå som moonlight-färg. Den andra upplevs inte lika stark (åtminstone kan du det i nyare versioner). Den som släpptes idag har ju även "Darkmoon" funktion för att få en mycket svagare månbelysning... Citera
osby0479 Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Du kan sätta en annan av de blå som moonlight-färg. Den andra upplevs inte lika stark (åtminstone kan du det i nyare versioner). Den som släpptes idag har ju även "Darkmoon" funktion för att få en mycket svagare månbelysning...En uppdatering? Citera
Yodelking Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 En uppdatering?Yeah, släpptes idag:http://www.reefcentral.com/forums/showpost.php?p=22259045&postcount=85Jag skulle nog dock vänta några dagar och kolla den tråden så att ingen har problem innan ni uppdaterar.Men det är en riktigt bra uppdatering.T.ex. får ni Bali.Jag lade in betan på en SMT-ramp till en kompis. Han hade kört rampen ett antal månader men när vi lade in Bali, så såg han bättre tillväxt.R2-versionen ska uppdateras om några dagar... Citera
osby0479 Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Enda nackdelen jag såg med Bali programmet va att det va väldigt mycket ljustimmar på det, började typ 08.00 slutade 20.00 eller har jag fel för mig? Citera
_Manne_ Postat 8 januari 2014 Författare Postat 8 januari 2014 Här har det hänt lite.. Tuppade visst av lite nyss tråkigt med barntv...Jag kan lugnt vänta en vecka innan jag kör den uppgraderade varianten.. Precis fått hem rampen så karet ska vänjas lite först ..Trevligt om programvaran ligger i konstant utveckling så nya idéer implementeras efterhand Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 9 januari 2014 Författare Postat 9 januari 2014 Nu ligger det ett litet brevpaket från webhallen hemma.. Ny Blåtandsusb så man på allvar kan testa rampen lite.. Ska bli intressant.. , känns som rampen levererar mycket ljuse , åtminstone för ögat när man ser på akvariet.. Som rampen är ställd just nu så upplever jag ljuset som att det är åt det turkosa hållet.. Inte blått.. Ser helt ok ut, dock en del disco i det röda spektrat bitvis när ljuset spelar på montiporan tex.. Nu har jag intr kunnat prova på allvar o se om man kan skruva ner rött o öka andra kanaler för att se om man kan bli av med just den disco effekten.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 Hoppas allt går som det ska nu då Att höja rampen borde väl delvis lösa disco problemet?Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
JonasW Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 Drygt med disco! Antar att det inte sitter linser som blandar färgerna tillräckligt och de sitter lite för glest för att köra utan lins.Det problemet försvinner väl med SMT-lösningen. Då de sitter riktigt nära.Min Mazarra P har ju också glest mellan LED:arna, men då använder jag 100 graders linser istället vilket gör att jag inte får disco. Citera
_Manne_ Postat 9 januari 2014 Författare Postat 9 januari 2014 Drygt med disco! Antar att det inte sitter linser som blandar färgerna tillräckligt och de sitter lite för glest för att köra utan lins.Det problemet försvinner väl med SMT-lösningen. Då de sitter riktigt nära.Min Mazarra P har ju också glest mellan LED:arna, men då använder jag 100 graders linser istället vilket gör att jag inte får disco.Det är en SMT ramp Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 9 januari 2014 Författare Postat 9 januari 2014 Hoppas allt går som det ska nu då Att höja rampen borde väl delvis lösa disco problemet?Sent from my Xperia Z1 using TapatalkSka mecka en del med inställningarna o se.. Vill gärna inte höja rampen mer än den är redan.. Skönt o få ner ljuset i karet än i rummet..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
JonasW Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 Det är en SMT ramp Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkAha, sökte på rampen och tyckte att LED:arna satt så glest. Så det sitter tätt grupperade & ändå får du disco? Citera
_Manne_ Postat 9 januari 2014 Författare Postat 9 januari 2014 Aha, sökte på rampen och tyckte att LED:arna satt så glest. Så det sitter tätt grupperade & ändå får du disco?Dom sitter tätt runt 75watt på bara några cm2 , min ramp har två kluster.O kan se disco bitvis i sanden samt på vissa koraller som "tänds" lite extra av rött.. Nu har jag inte hunnit o försöka hitta på något med inställningarna för att motarbeta effekten.. Kan säga att röda koraller "popar" väldigt bra under rampen.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 9 januari 2014 Författare Postat 9 januari 2014 Dagens första kvällsprojekt..En liten slangpumpsdel som är lite svår att få tag i när man behöver det..Men nu är den på plats..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 9 januari 2014 Författare Postat 9 januari 2014 Funkar den igen som det är tänkt då?Den snurrar igen åtminstone... Givaren har gett upp sen länge så kör 30mins om dagen.. Dvs knappt två liter.. Sen får jag fylla på kanske en gång i veckan manuellt för att allt ska bli rätt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 Inte funderat på en diy-flotör i serie med pumpen? Citera
_Manne_ Postat 9 januari 2014 Författare Postat 9 januari 2014 Inte funderat på en diy-flotör i serie med pumpen?Jo.. Men.. Tiden är inte tillräcklig.. Tror stig har en hel låda flottörer om det skulle behövas..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 9 januari 2014 Författare Postat 9 januari 2014 Dagens delprojekt nr 2..Com7 har nu en ny blåtandsusb , fick kontakt på första försöket o allt gick bra även vid denna installation på datorn gick mer smärtfritt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Yodelking Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 Härligt att höra!! Någon dag till så kan du uppdatera firmwaren...Har läst en som gjort det hittills bara och det gick bra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.