Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Härligt med vårsol eller..

[ATTACH]112511[/ATTACH]

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Manne, vad är det för korall där högst uppe, ser ut som grejer som jag har som sprider sig över min sten. Har inte klurat ut riktigt vad det är, har du en bättre bild på den och ett namn?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Manne, vad är det för korall där högst uppe, ser ut som grejer som jag har som sprider sig över min sten. Har inte klurat ut riktigt vad det är, har du en bättre bild på den och ett namn?

Ingen bild just nu.. Är en kaktus sort..

http://se.reeflex.net/tiere/586_Pavona_decussata.htm

För att vara exakt.. Förmycket ljuse så kryper den över stenen , lagom så bildar den Caktus bladen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde det var Captain Morgan som du skulle hälla i colan;)

Tja.. I detta fall mins jag att det var en lakrits shot.. Fast Morgan står jämte denna blåaktiga flaska..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen bild just nu.. Är en kaktus sort..

http://se.reeflex.net/tiere/586_Pavona_decussata.htm

För att vara exakt.. Förmycket ljuse så kryper den över stenen , lagom så bildar den Caktus bladen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kanon, tack, har den på flera ställen i karet och precis som du säger så på visa ställen kryper den över stenen men på andra så bladar den upp sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har fått gjort ett VB till på 50L , stigsaltet igen.. Även tryckt i en strumpa med fosfat remover.

Kvällens nöje lär bli att förbereda inför morgondagens tripp till götet!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra det tänk på följderna med Ssaltet såg ju på min minimaxi ;) ha det så skoj i Göteborg mvh Ola.

Det ska förhoppningsvis bli riktigt kul.. Har själv aldrig sett en självman delning av en maximini så jag väntar på min första ännu!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Senaste:

Fått gjort en del i bänken..

Tagit ut en grotech TEC NG III doserpump och monterat in en Pacific Sun Kore5th istället..

En Grotech TEC 1 samt en Aquamedic SP 3000 osmolator har också plockats ut och blivit ersatt av Kore5th doseringsenheten..

Ny balling är blandad i dunkarna och alla slangar är ersatta av slangen som kom med PS..

Detta byte är helt baserad på nyfikenheten på PS enheten..

Kan säga att det blir mycket sladd/slang från denna enhet..

Fått tömd skummarkopp , då den var på topp minst sagt..

Slängt upp massor med bilder i tråden om enheten så det skippar jag här..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va duktig du varit på söndagen då:) ska bli spännande att höra hur ps funkar,var ju bra bilder du la upp på andra tråden, sköt om dig nu mvh Ola .

Hade insperationen uppe.. O en del tid.. Fast det där med att tvingas ha igång PCen är mot mig..

Hade ingen mjukvara från början så irriterad som alltid innan allt gick som tänkt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha du är en riktigt filur du skönt att det blev bra till slut ;)hade själv tid över idag men den bar mig till Strandvallen och Mjällby aif,lider med den stackaren och hans familj som blev misshandlad till döds i Helsingborg,mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha du är en riktigt filur du skönt att det blev bra till slut ;)hade själv tid över idag men den bar mig till Strandvallen och Mjällby aif,lider med den stackaren och hans familj som blev misshandlad till döds i Helsingborg,mvh Ola.

Läste också om Helsingborg.. Tragiskt att det får gå så långt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varit ensam hemma idag?

Låter som att det blivit en del plats över ändå, även om du har samma "saker" i skåpet fortfarande, det måste ju iaf ha blivit något uttag ledigt nu eller?

Nae.. Inte varit ensamma.. Dom var på ordinerad städning av deras saker.. Annars hade jag soppåsen framme.. Så illa var det...

Par uttag är lediga nu men vill inte ha in mer skrot än nödvändigt.. ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vart en sväng neråt igår.. Blev en stichodactyla heteractis i lila färg.. Samt en stichodactyla tapetum i grått/orange , heteractisen satte jag i lite skuggläge , får se om den vandrar eller inte.. Färgen kom inte fram på den i skuggan , så den ser lite sådär ut tyvärr.. En liten rackare men det får gå.. Hoppas den inte tar död på något.. Tapetummen fick ner till sina likasinnade , börjar bli en flock även i detta kar nu..

PS pumpen gör sitt jobb.. Verkar funka som tänkt.. En liten bugg för min egen del är att den övre flytgivaren larmar när jag trycker på feedmode på returen.. Så nu blir det ett Beeeppp.. När matningen ser en stund.. Går att stänga av.. Men kan ju vara bra o ha larmet på vid något annat tillfälle dock..

Min röda bubbletip har växt på kanon fint o visar sig på den rödaste sidan.. Har börjat mata betydligt mer i karet som det är nu med alla euphyllior o anemoner stora som små verkar gilla läget bättre.. Fiskarna säger knappast nej heller.. Alla knäckytor som blev på min Pavona har läkt ihop o förhoppningsvis kommer den igen.. Blev lite sargad då många bitar skulle upp till Götet nyligen..

Och som vanligt.. Cyanon har inte gett med sig.. Over and out...

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Morgonens nöje..

Ut med 50l o i med 50l nytt saltvatten.. Blev Reef crystal samt Red Sea PRO salt denna gång.. Så fick en hink tom tillslut.. Bra o ha vid diverse tillfällen..

Sugit ur lite skitalger så det blir bättre o bättre..

Båda mina nya anemoner har "försvunnit" hoppas dom dyker upp igen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Morgonens nöje..

Ut med 50l o i med 50l nytt saltvatten.. Blev Reef crystal samt Red Sea PRO salt denna gång.. Så fick en hink tom tillslut.. Bra o ha vid diverse tillfällen..

Sugit ur lite skitalger så det blir bättre o bättre..

Båda mina nya anemoner har "försvunnit" hoppas dom dyker upp igen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skönt att ha sådant gjort på fm, hoppas dina anemoner snart kommer fram igen mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...