Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Riktigt roligt Manne:)

Envishet lönar sig ibland.

Själv sitter ja och väntar att en Dvärjkejsare som köptes för fyra dar sedan ska visa sig för första gången.

I ditt kan kan den ju vara "borta" i veckovis , innan den dyker upp i synfältet.. , tålamod.. Vad mer kan man säga..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanon Manne! Kul att de båda lever. :)

Det är riktigt nice.. Har matat ett par tre gånger idag.. Men den "nya" drar så fort det blir lite hets i karet.. Den andra ser smartare ut men äter av det jag slänger i ändå.. Så mata o mata är det som gäller just nu, så lugnet infaller sig igen.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Dagens händelse...

Sambon ringer... << inte bra..

En röd BTA sitter i tunzen , vad gör jag..

Tillslut rycks kontakten så pumpen stannar..

Väl hemma så är det bara att bara att plocka ut pumpen med några delar hängandes i den o ett antal delar åker tunt i karet.. Dimmigt som tusan..

Bytt 10 o sugit ut dom blobbar jag hittat.. Inget ser trevligt ut men hittar inget direkt som jag kan se har dött..

3 dl kol finns nu i sumpen , tunze pumpen städad och går nu igen riktad mot ytan så där blir en bra bula på ytan..

Vet inte mot vilket håll karet går men vi får se.. Osmosen är igång men finns just nu inget mer o göra..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste...

Såhär någon timme senare så kanske jag kan se en aning förbättring i karet.. Allt som var skrumpet verkar tänja lite på sig.. Långa slemtrådar i spserna men vet ej om det är som skydd.. Inga fiskar som gått hädan vad jag vet..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ushdå trist att läsa, gott att det ändå verkar gå åt rätt håll.

Med det sagt så tänker jag vara den som är den ;). Menat i all välmening.

Anemonsäkra pumparna är en ganska god ide, vilket väldigt många fått erfara den hårda vägen.

Tyvärr läser man alldeles för ofta om anemoner som blivit strimlade.

Det-händer-inte-mig-jag-gör-det-sen.nu syndromet är tyvärr på tok för utbrett i dessa fall.

Sen är det ju inte alltid helt lätt att hitta bra skydd som ser vettiga ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vettiga skydd finns väl knappt..

Nu en tid efter så verkar allt vad jag kan se klarat sig fint.. Väldigt tråkigt på anemonen dock..

Skulle vilja förändra karet men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga då jag just nu inte har ett mål att gå på.. Har ett större antal Maxi Mini men får inte fram färgen rätt under dreamchipet.. Mindre kul då vissa var snyggare i butiken.. (T5) precis som jag missar någon våglängd ändå..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...