Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Tryckt i senare mjukvaran .. Tror jag ;) i lampan

http://www.pacific-sun.eu/download/SMR_Revision_V3e.bin

Funkade felfritt sen drog jag hem senaste mjukvaran med..

http://www.pacific-sun.eu/download/SMR_1.1.rar

Så även den är på topp i burken..

O allt gick i gång igen som planerat..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo, det var ju den senaste igår... men ikväll uppdaterade de med en ny funktion där man kan ställa in +/- minuter om din klocka i lampan sackar eller går för fort...

http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?p=22288861#post22288861

I den du lagt in nu finns ju även Bali som ett alternativ. Det är det programmet som jag kör. Inte så blått som jag önskar i slutet, men jag tänkte skriva om det när jag fått den skarpa versionen till min lampa... (när jag sen orkar och har tid...) :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det var ju den senaste igår... men ikväll uppdaterade de med en ny funktion där man kan ställa in +/- minuter om din klocka i lampan sackar eller går för fort...

http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?p=22288861#post22288861

I den du lagt in nu finns ju även Bali som ett alternativ. Det är det programmet som jag kör. Inte så blått som jag önskar i slutet, men jag tänkte skriva om det när jag fått den skarpa versionen till min lampa... (när jag sen orkar och har tid...) :)

Är funktionen +- på klockan ända skillnaden mot "igår" så kan jag hålla mig..

Tryckte in Bali mode.. Men tyckte tiderna sög lite för egen del..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är funktionen +- på klockan ända skillnaden mot "igår" så kan jag hålla mig..

Tryckte in Bali mode.. Men tyckte tiderna sög lite för egen del..

Med vänlig hälsning, Manne

Funktionen är för att hindra klockan från att t.ex. sacka efter 1 minut per dygn, så att efter 20 dagar går den 20 minuter fel om du inte kopplar upp dig mot datorn och sätter den rätt.

Man kan köra Bali och sedan sätta "Timeshift" till -2, så börjar den 10:00-22:xx istället för 08:00-20:xx

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funktionen är för att hindra klockan från att t.ex. sacka efter 1 minut per dygn, så att efter 20 dagar går den 20 minuter fel om du inte kopplar upp dig mot datorn och sätter den rätt.

Man kan köra Bali och sedan sätta "Timeshift" till -2, så börjar den 10:00-22:xx istället för 08:00-20:xx

Får väl ha ett öga på klockan då.. På Bali programmet.. Är där vanlig sunrise/sunset.. Tyckte det såg lustigt ut i daylight fliken..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får väl ha ett öga på klockan då.. På Bali programmet.. Är där vanlig sunrise/sunset.. Tyckte det såg lustigt ut i daylight fliken..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Sunrise/sunset är inbyggt i Baliprogrammet och den ändrar ljus som om ditt akvarium är ett korallrev på Bali under en dag...

Daylight-fliken behöver du alltså inte bry dig om Sunrise/Sunset eller Duration. Men Lamp Power är aktuell.

Även "Smooth light transitions" kan du kryssa i, så ska övergångarna bli mjukare (dock har jag inte sett någon skillnad).

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sunrise/sunset är inbyggt i Baliprogrammet och den ändrar ljus som om ditt akvarium är ett korallrev på Bali under en dag...

Daylight-fliken behöver du alltså inte bry dig om Sunrise/Sunset eller Duration. Men Lamp Power är aktuell.

Även "Smooth light transitions" kan du kryssa i, så ska övergångarna bli mjukare (dock har jag inte sett någon skillnad).

Mvh

Peter

Antar att all denna info hade stått i någon manual som man inte läst ;)..

Känner du till något om detta ?

post-3404-14468932320611_thumb.jpg

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Ett morgon projekt.. Bytte returpumpen från en Tunze till en Jeabo DC3000.. Hade en styrbar tunze men ville prova DC pumpen ändå.. Får ungefär samma flöde på DC pumpen på Max minus ett eller två sträck på kontrollern.. Gillar att där är ett feed mode på kontrollern..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Teknikens under är aldrig fel Manne :ler: mvh Odel

Förbilligt för att inte prova! Samtidigt försöker jag få till lite insperation till att verkligen fixa till karet som jag vill ha det..

Blev två nya roliga saker i karet idag.. En euphyllia samt en mini haddoni..

Trevligt o träffas idag Ola..

Osmosen går nu så jag kan trolla fram 50-75 liter nytt vatten för blandning med "Stig" saltet tillslut..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur uppfattar du ljudvolymen från DC-3000?

Upplever att jag kan höra pumpen när den varvar upp sen är den ljudlös för min del.. Även om jag kör huvudet in under karet över sumpen så kan jag inte säga om den är på eller inte..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...