Gå till innehåll

Ålder och yrke, på forumsmedlemmar??


Klubbsson

Rekommenderade inlägg

Är 37 år, bor i Edsviken i Sollentuna, är civilingenjör inom elektroteknik, och arbetar nu som enhetschef på Trygg-Hansa/Codan-koncernen med Stockholm och Köpenhamn som arbetsplatser.

Startade saltvatten i januari i år efter att ha drömt om det i många år. Har nu ett kar på 425 l + 100 l sump. Min fru har även ett litet sötvattenskar, ett terrarium med skäggagam, ett terrarium med amerikansk kopparsnok och tre norska skogkatter. Ett riktigt zoo hemma...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 380
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Är ynka 31 år och har utbildning inon bl.a. elteknik, fritidsledare, församlingspedagog, programvaruingengör samt att jag i veckan startar en 1 års kock utbildning...

Drömmen är att ha ett litet sushi-hak....

Och sen att få till ett vackert saltvattenkar....

Fru och 2 underbara barn, kombi och hus.. ingen hund dock. Och det blir det aldrig....

Bjerlk Ferlock alias Kimmo Mäkelä Östersund....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...

Är 31 i skrivandes stund och jobbar som IT-administrator med inriktning Storage/Server på BAE Systems Hägglunds här i Örnsköldsvik.

Hemma har jag ett 720L rev jag försöker starta igång och jag lär mig nya tekniker för var dag som går. På fritiden (eller när jag har tid) försöker jag även mig på att hålla igång ett publikt 1920L akvarium i ett köpcentrum utanför stan.

Har tidigare hållt på med ciklider i ~12 år och akvarium i totalt 17 år. Hamnade på saltvatten tack vare ovan nämnda publika akvarium. Började lite smått med ett 112L men gick snabbt över temporärt i 400L inför flytten till villa och sitter numera med ett 720L.

Bor i villa sedan Dec -06 och har en liten dotter på snart 1.5 år, tillsammans med min sambo Anna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bump

Intressant tråd!

Är 32 år, jobbar som kalkylator på ett ventilationsföretag i Vellinge.

Har hållt på med saltvatten sedan 2004, är inne på mitt 5'e ka som jag är rätt så nöjd med, kommer nog att behålla detta tills vi flyttar till större hus, då har jag fått klartecken att skaffa ett större. Kommer bli på runt en kubik, oavsett hur jag räknar med lite olika mått som är intressanta. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

24 år och bor i Rotebro, Sollentuna utanför Stockholm.

Har en kandidatexamen i geografi men är på väg till master och en lärarexamen för gymansienivå inom geografi och historia.

Har ett nystartat nanokar á 80 L som varit igång i 6 eller 7 veckor. Invånare för tillfället är 2 ocellaris och massa "städare"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

20 om några veckor, jobbar med att måla panel.

Haft några sötvattenkar när jag var mindre, men startade ett för ca 2 år sedan, gick snabbt över till salt med en 100 liters kub, den byttes ur mot mitt 288 liters och nu är jag på gång att sätta upp ett mycket seriösare 770 liters.

Beroendeframkallande hobby ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

51 år och jobbar som IT Project Manager inom Volvo koncernen. Bygger och implementerar Logistik och Produktions system för fabriker (Sverige, USA, Frankrike, Brasilien, Belgien, samt Japan & Kina på gång).

Började med saltvatten sent 70-tal och lade ner runt 1990. Började igen för 1 år sedan, oj vad mycket det har hänt.

Eftersom jag hållit på med teknik i 20-25 år på heltid så ägnar jag fritiden åt följande för att koppla av, och i prioritetsordning:

- MGB, engelsk sportbil från 60-talet, nu totalrenoverad, så jag bara kör och njuter.

- Träsvarvning, knivtillverkning och allehanda slöjd atteraljer av svenska och utländska träslag.

- En kub på 275 liter fullproppad med fisk och några koraller, tekniken består av cirk.pumpar och

belysning, dvs så lite som möjligt.

- En och annan Singel Malt går ju ner till en bra film.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

32 år jobbar som akvarist/försäljare.

Har alltid haft akvarium

Har haft saltvatten själv, FOWLR två år på 90 talet, sen korallburk med fokus på mjukisar, skivor och knappar 2003-2004. Dessutom jobbat med en del salt under ett år som akvarietekniker på Universeum. Nu på gång med större sps rev, men det tar tid.....Är ju nybliven husägare också.

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är äldre än Gud (känns det atminstone som när man fyllt 45...). Skaffade min första burk sommaren 1973. Har haft ett otal aterfall men satte igang seriöst igen i feb 07; 420 liter med sydamerikanska Uarus.

Började med saltvatten i maj i ar sa jag kan med visst fog hävda att jag är nybörjare inom hobbyn. Arbetade i min ungdom som läkare men försörjer mig numera som forskningschef inom läkemedelsbranschen.

Det kanske inte hör hit men i slutet av sjuttiotalet försökte jag bli rockstjärna och delade träningslokal med ett band där gitarristen numera arbetar som fiskhandlare i Täby (när han inte dejtar Carolina Gynning...).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

26år är löjtnant i Försvarsmakten. Inriktning mot Informations och ledningsystem och utbildning och drift av dessa.

sötvattensakvarist (killis d.v.s äggläggande tandkarpar)

odlade ett gäng arter under några år i mina föräldrars källare när jag bodde hemma. (skulle ge allt för en stor källare igen, hopplöst med projekt i en trea. Tjejen kan bli lite grinig ibland när jag slafsar med saltvatten,betong,gegga eller bygger datorer i hennes skolarbeten)

Äger ett salt nanokar sen några månader tillbaka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

35 år snart. Jobbar som maskin kontra robot tekniker på plastformsprutnings maskiner i norge.

haft salt kar i två omgångar sedan början på 2006.

kör ett moddat 400l juwel rio akvarium nu.

skall fixa till sump i källaren inom en snar framtid. blev frestad efter ett besök hos elnico.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...