Gå till innehåll

Massor med glasrosor i sten från affären;(


ginaviola

Rekommenderade inlägg

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Joe's Juice är i stort sett samma sak som det jag föreslog igår:

http://shop.biotedmarin.se/Shop/Index.php?sArtId=JOESJU

Vissa tar en plastspruta och sprutar kokande vatten, vissa tar kalkvatten, vissa tar upp stenen och skär bort den, eller knackar bort den med en skruvmejsel, vissa tar en pepparmintsräka eller fjärilsfisk...

Det är bara att välja önskad favoritmetod och hoppas att den funkar. Jag har haft två glasrosor, och utrotade dem med Aipex.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

klarar fiskarna nitrat 1-2 men 0 i nitrit?

Om du har haft din nitrit, som sedan blivit 0, så är det bara att köra! :)

Nitrat är inte giftigt för fiskarna.

Dock ska man inte introducera för mycket på en gång, utan ta 1-2 fiskar kör dem 4 veckor så att akvariet hinner anpassa sig till den ökade belastningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

e helt ärligt helt happy att min inkörning gick så fort(tja om man räknar noga så från den 14feb) men har kollat testerna varje dag ;=) samt kört med massor av bakterier kanske därför det gick så fort ,för jag hade redan så pass mycket bakterier redan levandes när ja stoppat i sista stenarna;=) i dont know men nu är det över iaf

ok har ni några förslag på färggranna firrar? heeeemska gärna bilder...oops btw har ju hört(haft nederlag för jag va för snabb som så många andra) att stoppa ner en räka o sniglar;( i know dumt gjort...o då va värdena för höga,,,,men pallar de med den nitrat jag har nu då???? vill inte losa 1000kr igen i testpilot...hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hjälp har en lite skivanemon som jag inte sett förens nu!!! har ju ingen spec mat hemma vad äter den? artemia? det har jag hemma dock...vill inte den ska dö ju...men konstigt den klarat sig så pass länge ju har ju inget ljus precis bara t8 30w rör!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok nu undrar jag finns det fler sorters rosor????? hittade nåt i karet som påminner om de jag redan sett förutomatt de är illrosa,med så kulor på toppen av sin tentakel ?? den drar ihop sig osså när man petar på den sbabbt som attan,men liknar inte rikigt en ros

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

klarar fiskarna nitrat 1-2 men 0 i nitrit?

Nitrat är helt ofarligt för fiskar och andra djur. Det kan gå upp till 50 ppm utan att djuren skadas. MEN alger älskar nitrat, så man vill gärna ha en låg nivå ändå.

hmmm o vad om nitriten just gått upp till säg0.1-1? om man precis matat alltså? klarar de det eller? borde de väl göra? undrar bara just incase;=)

Visst ökar nitriten liiite efter matning, men det är därför man måste börja med några fiskar i taget med flera veckors mellanrum för att bakterierna ska hinna bli fler. När bakteriestammen är anpassad efter fiskantalet tar bakterierna snabbt hand om nedbrytningen. Sen får man inte glömma att skummaren tar hand om mycket av skräpet innan det ens hinner att brytas ner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...