Laggeman Postat 21 juni 2011 Postat 21 juni 2011 Jag hade nog gjort ett lite större vattenbyte och sett vad det gav värdemässigt. Citera
snickarn Postat 21 juni 2011 Författare Postat 21 juni 2011 brukar byta ut 25 liter var tredje vecka bytte 50 liter för en vecka sedanoch jag tillsätter lite bakterier i det nya vattnet ska göra ett nytt vattenbyte på 50 liter nu på söndag igenfår ta och kolla värdena på det nyblandade vattnetsaltet jag kör med nu är refers best från korallen zucht salthalten håller jag på 1.0025 Citera
_Manne_ Postat 22 juni 2011 Postat 22 juni 2011 Kolla Mg också.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 22 juni 2011 Postat 22 juni 2011 inget nytt om do ännu men men Jag vet att DO har semester, så det kanske kan ta lite längre tid nu att få igen dina pengar, men de kommer säkerligen så småningom. Citera
snickarn Postat 26 juni 2011 Författare Postat 26 juni 2011 pengar på väg in på kontot från do .det får bli en runda till gemla snart finns bara två clowner en scoter och en clowngoby i karet .funderar på ett stim anthias och en foderautomat! eller bara en ny kirurg kanske Citera
_Manne_ Postat 26 juni 2011 Postat 26 juni 2011 pengar på väg in på kontot från do .det får bli en runda till gemla snart finns bara två clowner en scoter och en clowngoby i karet .funderar på ett stim anthias och en foderautomat! eller bara en ny kirurg kanskeHärligt att det äntligen händer något då från DOs sida.. Stig har/hade både dispar o tuka inne när vi nu var där häromdagen.. Trevliga fiskar om man bara kan hålla dom mätta..Han hade gott om småfisk med, vilket är ett trevligt inslag i karet när man väl får se dom..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 28 juni 2011 Författare Postat 28 juni 2011 blandade 25 liter igår med 1000 gr reefers best salt salthalten ligger på 1.026 och ca på 370 .kanske inte så konstigt att jag får dosera som en tok för att komma upp i 400 vad har hänt borde inte ca ligga mer mot 440? det syns ingen utfällnig på blandningspumpen! måste jag helt enkelt buffra upp det nya vattnet Citera
snickarn Postat 2 juli 2011 Författare Postat 2 juli 2011 har tyckt att det inte växer så bra men en gorgonia briarium har flera cm den senaste månaden Citera
_Manne_ Postat 3 juli 2011 Postat 3 juli 2011 har tyckt att det inte växer så bra men en gorgonia briarium har flera cm den senaste månadenLätt att förväxla den med stjärnpolyper , men gissar att den är "rör" växande ?Mvh Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
stigigemla Postat 3 juli 2011 Postat 3 juli 2011 Den går ut med strängar som inte är riktigt rörformade utan plattare.Den har betydligt intensivare grön färg än den vanliga gröna stjärnpolypen. (Pachyclavularia) Citera
snickarn Postat 26 juli 2011 Författare Postat 26 juli 2011 åkte på utflykt till marin akvariet mölndal idag köpte en skitsammavaddenkostar lps hoppas på att den kommer att behålla färgen Citera
Fredrik.g Postat 26 juli 2011 Postat 26 juli 2011 Tack för att man fick komma upp och hälsa på ikväll, och tack för korallerna. Gör sig riktigt fint i akvariet. Vi får ta en lite längre träff nästa gång. Testat lödkolven än btw? Citera
snickarn Postat 26 juli 2011 Författare Postat 26 juli 2011 Tack för att man fick komma upp och hälsa på ikväll, och tack för korallerna. Gör sig riktigt fint i akvariet. Vi får ta en lite längre träff nästa gång. Testat lödkolven än btw?tack själv du fick aldrig med dig några led men jag ska ut och köra i veckan.kolven ligger och väntar salt och ballingblandning stod på schemat ikväll Citera
Stensson Postat 26 juli 2011 Postat 26 juli 2011 skitsammavaddenkostar lps:en var riktigt vacker. Citera
Fredrik.g Postat 27 juli 2011 Postat 27 juli 2011 tack själv du fick aldrig med dig några led men jag ska ut och köra i veckan.kolven ligger och väntar salt och ballingblandning stod på schemat ikvällDå får vi se om det blir tid över för lödning idag. Slå en signal om du har vägarna förbi i veckan. Skicka gärna ett pm med länken till styrningen du pratade om igår också. Citera
snickarn Postat 27 juli 2011 Författare Postat 27 juli 2011 ett årskalas i karet lite tillväxt trots ett par rejäla missöden största skillnaden är nog färgen på denna Citera
snickarn Postat 27 juli 2011 Författare Postat 27 juli 2011 skitsammavaddenkostar lps:en var riktigt vacker.tackar får se hur den utvecklas köpte den som echinopora eller kanske en echinopyllia Citera
snickarn Postat 27 juli 2011 Författare Postat 27 juli 2011 testade om den nya lpsen var matglad . en bit reefpaste stor som en halv ärta försvann i munnen på en polyp Citera
snickarn Postat 29 juli 2011 Författare Postat 29 juli 2011 Ser kalas fint ut, du kan vara stolt!tackar för det vi får ha en halmstad träff någon gång nu i höst finns ju en hel del här i stan med saltkar Citera
snickarn Postat 17 augusti 2011 Författare Postat 17 augusti 2011 ska till affären idag och köpa en eos550d eller nikon d5000 tror jag dom heter! något förslag på vilken man ska välja eos har fler pixlar och nikon har bättre bildkvalitet i extremt mörker eller ljus enligt en delsjälv har jag ingen aning! vilken är bäst med tanke på objektiv uppgradering pris och kvalitet på objektiven eller är det tamron som gäller Citera
freguz Postat 17 augusti 2011 Postat 17 augusti 2011 ska till affären idag och köpa en eos550d eller nikon d5000 tror jag dom heter! något förslag på vilken man ska välja eos har fler pixlar och nikon har bättre bildkvalitet i extremt mörker eller ljus enligt en delsjälv har jag ingen aning! vilken är bäst med tanke på objektiv uppgradering pris och kvalitet på objektiven eller är det tamron som gällerTa den som känns skönast för dig att hålla i osv, tekniskt är det nog likvärdigt Citera
stigigemla Postat 17 augusti 2011 Postat 17 augusti 2011 Det som brukar avgöra är om man har objektiv sedan tidigare som passar den ena kameran. Skillnaden för en vanlig användae ligger nog mest i hur man hittar bland menyerna. Kolla vitbalansering, manuell bländare/slutare och ISO inställning. Det är de jag mekar mest med.Objektiven hittar du tester på här: http://www.photozone.de/reviews Citera
Norberg Postat 17 augusti 2011 Postat 17 augusti 2011 Köp inga Kitobjektiv i onödan! De blir ofta liggande om du blir biten av foto!Satsa direkt på ett 1:1 Macro av bra kvalite om du tycker det är kul att fota i akvariet! Prova först vilken storlek på macro du trivs bäst med, de vanligaste som finns att köpa är fasta och mellan 60-200 mm.Tyvärr kostar bra objektiv en slant. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.